Przychody z mikropłatności stanowią dochód z kwalifikowanych IP, co umożliwia stosowanie ulgi IP Box. Z kolei przychody z reklam nie kwalifikują się jako dochód z kwalifikowanych IP w ramach art. 24d ust. 7 pkt 3 CIT, ponieważ nie wynikają bezpośrednio z korzystania z kwalifikowanego IP.
Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Przychody z udostępniania powierzchni reklamowej w aplikacjach mobilnych podlegają zryczałtowanemu opodatkowaniu jako działalność wynajmu według stawki 12,5% dla przychodów powyżej 100 000 zł, a nie jako działalność usługowa z niższą stawką 8,5%.
Przychody uzyskiwane przez osobę małoletnią z tytułu wyświetlania reklam przy autorskich materiałach wideo na platformie internetowej klasyfikują się jako przychody z najmu lub dzierżawy i są opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, a nie jako dochody z działalności wykonywanej osobiście.
Przychody z usług pośrednictwa reklamowego w Internecie należy opodatkować 15% stawką ryczałtu, usługi obsługi poczty i zarządzania dokumentacją 8,5%, usługi związane z technologiami IT 12%. Brak ewidencji przychodów dla każdej usługi odrębnie skutkuje 15% stawką dla całości przychodów.
Usługi polegające na cyfrowej dystrybucji twórczości muzycznej oraz zapewnieniu dostępu do narzędzi AI traktowane są jako kompleksowe świadczenia elektroniczne, dla których miejscem świadczenia na rzecz podmiotów niebędących podatnikami jest ich miejsce zamieszkania, zgodnie z art. 28k ustawy o VAT, a na rzecz podatników – art. 28b ustawy o VAT.
Dotyczy ustalenia, czy wskazane wydatki związane z prowadzonym blogiem oraz kanałem w mediach społecznościowych związany z zakupem/opłaceniem: transportu (…), noclegu w recenzowanych hotelach, posiłków w recenzowanych restauracjach, biletów wstępu do odwiedzanych miejsc (…) czy innych obiektów (...), usług przewodnika, zakupu towarów np. konsoli do gier, aby przygotować test/recenzję takiego towaru
Ustalenie, czy ponoszone wydatki z tytułu organizacji Gali będą stanowiły koszty podatkowe Spółki.
Możliwość opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową (opodatkowanie IP-BOX).
Opodatkowanie usług polegających na tworzeniu i udostępnianiu zdjęć oraz wideo, usług świadczenia transmisji na żywo oraz usług reklamowych świadczonych w ramach programów partnerskich.
Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy zaliczenia wydatków związanych z pracownikami do kosztów uzyskania przychodu
Ustalenia: - czy w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce, tj. w przypadku zakwalifikowania Wynagrodzenia na gruncie analizowanych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania (dalej: „UPO”) jako zysków przedsiębiorstwa opodatkowanych w kraju rezydencji otrzymującego je Nierezydenta, dla wypłat nieprzekraczających 2.000.000 PLN w trakcie roku podatkowego płatnika Spółka będzie
Kwalifikacja wynagrodzenia związanego z wyświetleniami reklam w serwisie do odpowiedniego źródła przychodu.
Dotyczy ustalenia: - czy koszty związane z podróżami służbowymi powinny zostać zakwalifikowane jako ukryte zyski w rozumieniu art. 28m ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą i opodatkowane ryczałtem od dochodów spółek na podstawie art. 28m ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy koszty reklamy - marketingowe
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup broni, amunicji, sprzętu taktycznego i akcesoriów.
Czy poniesiony przez Spółkę koszt zorganizowania Premiery, w zakresie przypadającym na Wnioskodawcę i pokrytym przez niego, należy całościowo uznać za wydatek stanowiący koszt uzyskania przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Kwestia spełnienia przesłanek wynikających z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy o CIT w sytuacji wypłat przekraczających/nieprzekraczających 2 mln zł
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na podstawie faktury VAT na zorganizowanie wydarzenia w postaci Uroczystości oraz Meetingu, związanych z otwarciem nowej siedziby Wnioskodawcy.
Wydatki związane z prowadzeniem bloga i tworzeniem artykułów w nim publikowanych nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, gdyż prowadzenie bloga nie wiąże się z osiąganiem jakichkolwiek przychodów.
Kwalifikacji do źródła przychodów wynagrodzenia z tytułu udostępniania powierzchni reklamowych w internecie.
1) Opodatkowanie uzyskiwanych przychodów z tytułu sprzedaży książek sklasyfikowanych wg PKWiU 47.00.61 – 5,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. 2) Opodatkowanie uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczenia usług w zakresie sprzedaży miejsca na cele reklamowe w Internecie, sklasyfikowanych wg PKWiU 63.11.20 – 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Opodatkowanie dobrowolnych wpłat od widzów, przychodów z tytułu subskrypcji kanału na platformie internetowej oraz przychodów z reklam na platformie A oraz kanale B.