Prawo do odliczenia całości kwot podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z zakupem towarów i usług niezbędnych do realizacji zadania. Sposób dokonania korekty. Nieuznanie za podstawę opodatkowania otrzymanych środków z Programu.
Uznanie odpłatnego udostępnienia na rzecz Dzierżawcy Infrastruktury za działalność gospodarczą oraz czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z tego podatku oraz prawo do dokonania korekty zgodnie z art. 91 ust. 7 i 7a w związku z art. 91 ust. 2 i 3 ustawy o VAT ze względu na zmianę przeznaczenia Inwestycji oraz sposób korekty.
Pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizowaną Inwestycją.
Podatek od towarów i usług w zakresie: braku zwolnienia od podatku VAT aportu infrastruktury wodociągowej i kanalizacji sanitarnej, stawki podatku VAT, prawa do odliczenia pełnych kwot podatku VAT poniesionych na realizację przedmiotowej Inwestycji oraz sposobu dokonywania odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych na realizację Infrastruktury wodociągowej i kanalizacji sanitarnej.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących budowy i utrzymania obiektu.
Opodatkowanie czynności wniesienia aportu, podstawa opodatkowania ww. czynności, możliwość zastosowania zwolnienia od podatku, prawo do jednorazowej korekty zwiększającej podatek.
Obowiązki związane z importem oraz nabyciem na terytorium kraju oraz zużyciem olejów smarowych przez podmiot zużywający
Prawo do odliczenia części podatku VAT w związku z realizacją Inwestycji w ramach projektu.
Wydanie interpretacji w zakresie ustalenia czy w związku ze zmianą przeznaczenia Inwestycji (Infrastruktury wodno-kanalizacyjnej) Gminie przysługuje prawo do korekty podatku naliczonego (korekta wieloletnia 1/10 podatku) oraz w jakim okresie.
dotyczy ustalenia, czy: 1. w przypadku realizacji budowy Środków Trwałych, Koszty Użytkowania ponoszone przez Wnioskodawcę do dnia przekazania ich do używania będą zwiększały wartość początkową Środków Trwałych, 2. w przypadku realizacji inwestycji w ramach której powstaną Towary, Koszty Użytkowania stanowić powinny koszty uzyskania przychodów bezpośrednio związane z przychodami ze sprzedaży Towarów
Czy w przypadku realizacji budowy Środków Trwałych, Koszty Użytkowania ponoszone przez Wnioskodawcę do dnia przekazania ich do używania będą zwiększały wartość początkową Środków Trwałych. Czy w przypadku realizacji inwestycji w ramach której powstaną Towary, Koszty Użytkowania stanowić powinny koszty uzyskania przychodów bezpośrednio związane z przychodami ze sprzedaży Towarów i w konsekwencji powinny
Koszty Użytkowania Śluzy stanowią pośrednie koszty uzyskania przychodu a tym samym nie będą zwiększać wartości początkowej Środków Trwałych ani nie stanowią bezpośrednich kosztów uzyskania przychodów związanych z przychodami ze sprzedaży Towarów
Braku obowiązku dokonania korekty nieodliczonego podatku w przypadku częściowego wykorzystania infrastruktury wytworzonej w ramach projektu do działalności gospodarczej, mającej charakter pomocniczy do działalności naukowej.
Korekta podatku na podstawie art. 91 ust. 7 ustawy oraz prawo do odliczenia na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy.
Uznanie, czy Gminie będzie przysługiwało prawo do odliczenia odpowiedniej części podatku naliczonego dotyczącego wydatków inwestycyjnych poniesionych w latach 2010-2020, w ramach korekty podatku naliczonego oraz prawa do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją Inwestycji.
Obowiązek dokonania korekty in minus podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ustawy o VAT, w związku z nieodpłatnym udostępnieniem Infrastruktury na rzecz Spółki oraz moment zaprzestania dokonywania ww. korekty w związku z przekazaniem Infrastruktury aportem do Spółki.
Ustalenia momentu dokonania korekty podatku naliczonego: • w związku ze zmianą przeznaczenia zakupionej nieruchomości (o wartości przekraczającej 15.000 zł), • od faktur dotyczących remontu i adaptacji zakupionej nieruchomości (wartość wydatków nieprzekraczająca 15.000 zł), • od faktur dotyczących wyposażenia zakupionej nieruchomości (wartość wydatków nieprzekraczająca 15.000 zł).
dokonanie korekty podatku VAT wynikającej ze zmiany przeznaczenia inwestycji budowlanej
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych oraz bieżących dotyczących sali sportowej wraz ze świetlicą.
Prawo do korekty nieodliczonego podatku naliczonego związanego z budową Infrastruktury wodno-kanalizacyjnej oraz sposobu dokonania tej korekty w związku ze zmianą jej przeznaczenia, która została już oddana do użytkowania.
Prawo do odliczenia podatku VAT w całości od wydatków poniesionych przy realizacji inwestycji w ramach projektu.
1. Czy w związku z udostępnieniem przedmiotowej Infrastruktury na podstawie umowy dzierżawy Gmina będzie miała prawo do zastosowania korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ustawy o VAT? 2. Jaką część VAT naliczonego od wydatków związanych z budową Infrastruktury Gmina będzie miała prawo odliczyć, w przypadku zawarcia umowy dzierżawy w 2013 r.?
Czy wniesienie aportem Infrastruktury do Spółki będzie podlegać opodatkowaniu VAT jako odpłatna dostawa towarów na terytorium kraju w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, do której zastosowanie znajdzie standardowa stawka VAT, o której mowa w art. 41 ust. 1 ustawy o VAT?
Czy w przypadku, gdy aport Infrastruktury stanowić będzie czynność opodatkowaną VAT, to czy na podstawie art. 91 ust. 4-6 ustawy o VAT Gminie przysługiwać będzie prawo do dokonania jednorazowej korekty podatku naliczonego w odniesieniu do całego pozostałego okresu korekty odnośnie poszczególnych składników Infrastruktury i korekta ta powinna zostać dokonana w deklaracji za okres, kiedy nastąpi aport