Dochody z należności odsetkowych oraz innych wypłat dokonywanych przez Spółkę na rzecz Funduszu niemieckiego, reprezentowanego przez Spółkę Zarządzającą, podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT, pod warunkiem spełnienia określonych przesłanek, w tym posiadania przez Fundusz certyfikatu rezydencji oraz oświadczenia o rzeczywistym
Zwrot należności odsetkowych i innych realizowany na rzecz niemieckiego funduszu inwestycyjnego przez spółkę nie podlega obowiązkowi poboru podatku u źródła na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT, przy spełnieniu określonych warunków formalnych i materialnych przez fundusz.
Usługi udzielania pożyczek przez zagranicznego pożyczkodawcę (Y) na rzecz Spółki są zwolnione z opodatkowania VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy o VAT, pomimo że czynności te podlegają opodatkowaniu VAT na terytorium Polski jako świadczenie usług przez podatnika.
W celu określenia limitu przychodów pasywnych na mocy art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. f ustawy o CIT, należy wliczać całą kwotą otrzymaną z realizacji praw z instrumentów finansowych, w tym pełną kwotę wykupu obligacji, a nie jedynie kwoty odsetek i dyskonta.
Po Rozwiązaniu PGK, Inwestycja realizowana przez Spółkę będzie nadal kwalifikowana jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego przy wyliczaniu nadwyżki zgodnie z art. 15c ust. 8.
Po rozwiązaniu PGK, inwestycja realizowana przez spółkę celową może być nadal klasyfikowana jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej na gruncie art. 15c ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego z limitowania, zgodnie z ust. 8 tejże ustawy.
Projekt realizowany przez spółkę w formie inwestycji energetycznej kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, pozwalając wyłączyć koszty finansowania dłużnego z limitów wynikających z art. 15c ustawy o CIT nawet po rozwiązaniu Podatkowej Grupy Kapitałowej.
Inwestycja realizowana przez A sp. z o.o. pozostaje kwalifikowana jako długoterminowy projekt infrastrukturalny, na potrzeby art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co powoduje, że koszty jej finansowania nie są uwzględniane w wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Inwestycja realizowana przez spółkę A sp. z o.o. stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego z nadwyżki, zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Inwestycja realizowana przez Wnioskodawcę kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, co zgodnie z art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, umożliwia wyłączenie związanych z nią kosztów finansowania dłużnego z nadwyżki kosztów. Projekt ten spełnia wszystkie wymagane kryteria formalne i materialne.
Środki pieniężne, w tym odsetki i inne korzyści pochodzące z zarządzania instrumentem finansowym nienależące do Spółki, lecz zwracane do instytucji zarządzającej, nie stanowią przychodu podlegającego opodatkowaniu CIT, gdyż nie mają charakteru trwałego, bezzwrotnego przysporzenia.
Inwestycja w postaci budowy magazynu energii X, realizowana przez Spółkę, stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ustawy o CIT, przez co koszty finansowania dłużnego nie powinny być uwzględniane przy obliczaniu nadwyżki tych kosztów.
Wnioskodawca pełniąc zarówno funkcję Uczestnika jak i Pool Leadera w ramach Umowy cash poolingu będzie wykonywać czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Spółka będzie uprawniona do zastosowania 10% podatku u źródła przewidzianej w art. 11 ust. 2 UPO do odsetek wypłacanych w ramach struktury Cash Pooling na rzecz Cash Pool Leadera, które zostały naliczone od środków własnych Cash Pool Leadera znajdujących się w strukturze Cash-Pooling.
Obowiązki podatkowe związane z powstaniem odsetek od sum depozytowych złożonych w związku z toczącym się postępowaniem sądowym.
Ustalenie, czy w stosunku do wypłat: i) należności odsetkowych, które Fundusz reprezentowany przez Spółkę Zarządzającą otrzymywał, otrzymuje na datę złożenia wniosku i będzie otrzymywał również w przyszłości od Spółki; ii) należności z innych tytułów wymienionych w przepisach art. 21 ust. 1 lub art. 22 ust. 1 ustawy o CIT (jeżeli w przyszłości Spółka, oprócz wypłat z tytułu należności odsetkowych,
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą odsetek lub dyskonta oraz dywidendy od papierów wartościowych zarejestrowanych na rachunku prowadzonym dla spółki jawnej oraz obowiązku sporządzenia przez Spółkę informacji PIT-8C odnośnie sprzedaży papierów wartościowych zarejestrowanych na rachunku spółki jawnej.
Odsetki od lokat inwestycyjnych powinny zostać zaliczone do przychodów z zysków kapitałowych, wymienionych w art. 7b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Skutki podatkowe odstąpienia przez Bank od wymagania spłaty kwoty wynikającej z błędnie naliczonych odsetek od kredytu.
Skutki podatkowe wypłaty odsetek w związku z uczestnictwem w systemie zarządzania płynnością finansową w zakresie podatku u źródła.
Dotyczy ustalenia: - czy Wnioskodawca uzyskując przychody z tytułu odsetek od lokat terminowych może korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy Wnioskodawca uzyskując przychody z tytułu odsetek oraz zyski z rozliczenia transakcji inwestycji dwuwalutowych będzie korzystał ze zwolnienia z podatku
Zwolnienie z opodatkowania odsetek otrzymanych z tytułu nieterminowej spłaty należności.
Zakwalifikowanie otrzymanych odsetek od środków uzyskanych tytułem wniesionych wkładów za przychód zwolniony z opodatkowania.
1. Czy w przypadku, w którym saldo debetowe Wnioskodawcy będzie pokryte ze środków należących do Uczestników, w opisanej we wniosku Sytuacji 1, tj. gdy odbiorcą rzeczywistym odsetek wypłacanych w ramach Systemu za pośrednictwem Rachunku Głównego Agenta będą Uczestnicy (polscy rezydenci podatkowi), Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do poboru podatku u źródła od odsetek na podstawie art. 26 ust. 1