Zarówno opłaty członkowskie uiszczane na rzecz platformy zagranicznej, jak i dochód z działalności wydawniczej są opodatkowane w Polsce. Spółka musi zaliczać pełną wartość transakcji do limitu zwolnienia z VAT. Brak faktury nie zwalnia z obowiązku rozliczenia VAT przy imporcie usług.
Wpłata na IKZE jest uznana za dokonaną w momencie obciążenia rachunku bankowego płatnika, a nie w momencie zaksięgowania przez instytucję finansową na koncie IKZE. W konsekwencji, dla celów ulgi podatkowej, istotna jest data księgowania w banku podatnika.
Podatnik prowadzący działalność w zakresie funkcji technicznych w budownictwie, jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy bez działalności doradczej i przy zachowaniu limitu sprzedaży 200 000 zł, jest uprawniony do skorzystania ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.
W przypadku posiadania przez przedsiębiorcę dwóch decyzji o wsparciu, każda z decyzji musi być rozliczana w kolejności jej wydania, zgodnie z art. 13 ust. 6 ustawy o wspieraniu nowych inwestycji; przedsiębiorca nie może korzystać z udzielonego wsparcia równolegle dla różnych inwestycji, jeśli obie decyzje dotyczą różnych obszarów technologicznych.
Do momentu zakończenia inwestycji określonego w decyzji o wsparciu, dochody i koszty działalności inwestycyjnej kwalifikują jako opodatkowane, a spółka może korzystać z ulg o ile koszty nie zmniejszają dochodu zwolnionego. Straty przed zakończeniem inwestycji rozlicza się według generalnych reguł CIT.
Organizowanie przez GOK warsztatów kulturalnych stanowi czynności zwolnione z VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy o VAT, jako usługi kulturalne świadczone przez zinstytucjonalizowaną, samorządową formę organizacyjną, niegenerującą zysku, a środki z tych działań nie wliczają się do limitu obrotów 200 tys. PLN.
Czynności wykonywane na rzecz organu administracji przez wyznaczonego wykonawcę w trybie art. 16 ust. 3 ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej nie stanowią działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT. Nie podlegają opodatkowaniu VAT, a ich obrót nie jest wliczany do limitu sprzedaży uprawniającego do zwolnienia z opodatkowania. Brak obowiązku wystawiania faktur z tytułu takich czynności.
Farmy Wiatrowe, jako projekt długoterminowy z zakresu infrastruktury publicznej, nie powodują obowiązku uwzględniania kosztów finansowania dłużnego w nadwyżce, zgodnie z art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT.
Brak możliwości uznania Inwestycji (mającej na celu rozbudowę i modernizację Magazynu) za długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej i tym samym jest brak możliwości zastosowania wyłączenia z wyliczania nadwyżki kosztów finansowania dłużnego spełniających warunki wskazane w art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Od kiedy Spółka będzie zobowiązana do rozpoczęcia prowadzenia ksiąg rachunkowych przy użyciu programów komputerowych i przesyłania właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego tych ksiąg po zakończeniu roku podatkowego w postaci elektronicznej odpowiadającej strukturze logicznej której mowa w art. 193a § 2 Ordynacji podatkowej, na zasadach dotyczących przesyłania ksiąg podatkowych lub ich części określonych
Obowiązki płatnika związane z dofinansowaniem w oparciu o kryteria socjalne wycieczek/wczasów, spotkań o charakterze integracyjnym oraz dofinansowanie/sfinansowanie biletów/karnetów dla pracowników, emerytów, rencistów i uprawnionych członków rodzin.
Czy koszty finansowania dłużnego wyłączone w danym roku podatkowym z kosztów uzyskania przychodu w wyniku przekroczenia Limitu określonego na zasadach wskazanych w art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, będą podlegały zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodu zgodnie z art. 15c ust. 18 ustawy o CIT w następnych, kolejno po sobie następujących pięciu latach podatkowych, w ten sposób że ww. wyłączone koszty finansowania
Czy po wykorzystaniu puli pomocy publicznej przysługującej na mocy decyzji o wsparciu nr 1, Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, do całości dochodu ze sprzedaży metali uzyskanego w roku podatkowym 2023/2024 (z wykorzystaniem nowej inwestycji), do wysokości puli pomocy przysługującej w związku z nową inwestycją
Czy Wnioskodawca, wypłacając należności na rzecz podmiotu powiązanego, będącego niemiecką Spółką Osobową (transparentną podatkowo), której wspólnikami są podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, będący rezydentami podatkowymi w Niemczech: - powinien kalkulować, czy wypłaty z tytułów określonych w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT przekraczają limit 2 mln zł (w myśl art. 26 ust. 2e ustawy o CIT
Uznanie przychodu za przychód ze sprzedaży detalicznej, który powinien być uwzględniony ramach kalkulacji limitu wartości sprzedaży detalicznej zrealizowanej w danym miesiącu, od którego zależy powstanie obowiązku podatkowego.
Możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego w związku z rozpoczęciem działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży towarów, tj. używanych gier wideo oraz komputerowych na optycznych nośnikach danych DVD, CD, BLURAY.
Świadczone w Polsce przez norweskiego Wnioskodawcę Usługi wynikające z Umowy na dostawę sprzętu i usług, nie spowodują powstania w Polsce zakładu zagranicznego
Ustalenie limitu odliczenia, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o CIT, dla podatku u źródła zapłaconego za granicą poprzez ustalenie proporcji kwoty Przychodu Osiągniętego w Indiach w danym roku podatkowym do kwoty Dochodu Całkowitego, a następnie odniesienie tak ustalonej proporcji do kwoty Podatku od Dochodu Całkowitego.
Różnice kursowe (dodatnie i ujemne) z tytułu spłat kredytów walutowych, pełniących funkcję instrumentów zabezpieczających oraz koszty i prowizje związane z transakcjami zabezpieczającymi nie mieszczą się w definicji kosztów finansowania dłużnego zawartej w art. 15c ust. 12 ustawy o CIT, a tym samym pozostają bez wpływu na określenie kosztów finansowania dłużnego. Odsetki i prowizje od kredytu mieszczą
Czy zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP, przysługuje Wnioskodawcy począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego które zdarzenie wystąpi wcześniej,
Ustalenie sposobu określenia limitu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego nad odpowiadającymi rodzajowo tym kosztom przychodami oraz brak wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów, kosztów finansowania dłużnego wynikającego z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania Inwestycji z zakresu infrastruktury publicznej.
1) Wynagrodzenie wypłacane przez Wnioskodawcę z tytułu usług programowania (pisania kodu źródłowego) aplikacji biznesowych jak również Licencji użytkownika końcowego mieści się w zakresie wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy CIT, tj. czy zapłata takiego wynagrodzenia pociąga za sobą konieczność pobrania podatku u źródła od wypłacanych należności; 2) W związku z wypłatą wynagrodzenia
Czy Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia dochodu z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p., począwszy od miesiąca, w którym uzyskano pierwszy przychód (dochód) z realizowanej Inwestycji rozumiany jako pierwszy przychód (dochód), który zostanie osiągnięty ze sprzedaży produktów wytworzonych z użyciem środków trwałych nabytych/wytworzonych przez Spółkę w ramach
W zakresie ustalenia, czy przy kalkulacji wysokości zwolnienia od podatku dochodowego, o którym mowa w przepisie art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, Wnioskodawca będzie uprawniony do zaliczenia do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem na nowe inwestycje, zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia, kosztu żurawia będącego środkiem trwałym.