Płatności przekazywane przez spółkę do spółki celowej SPV w ramach administrowania wierzytelnościami nie kwalifikują się jako przychody wymienione w art. 21 ust. 1 ani w art. 22 ust. 1 ustawy o CIT, a tym samym nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce.
Opłaty za licencje użytkownika końcowego na oprogramowanie umożliwiające jedynie korzystanie na własne potrzeby, nie stanowią wynagrodzeń podlegających obowiązkowi poboru podatku u źródła, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT.
Zawarta ugoda zwracająca kredytobiorcy kwotę 418.326,37 zł jako zwrot poniesionych wydatków, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce. Skutki podatkowe są ograniczone do jurysdykcji Irlandii, z uwagi na tamtejszą rezydencję podatkową podatnika.
Renta wdowia z Irlandii, otrzymywana przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Polsce, podlega opodatkowaniu w Polsce zgodnie z postanowieniami umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Irlandią i nie korzysta ze zwolnień przewidzianych w art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Renta wdowia z Irlandii nie korzysta z wyłączenia od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o PIT. Obowiązuje opodatkowanie w Polsce jako renta z ubezpieczeń społecznych, a bank zasadnie pobiera zaliczki na podatek dochodowy.
Wypłaty środków z zagranicznych pracowniczych programów emerytalnych, nie związane z wiekiem emerytalnym lub wcześniejszym przejściem na emeryturę, nie korzystają ze zwolnienia podatkowego w Polsce na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 58 lit. b ustawy o PIT i stanowią przychód z innych źródeł, podlegający opodatkowaniu w Polsce.
Płatności przekazywane przez polską Spółkę do irlandzkiego SPV w wykonaniu usługi administrowania wierzytelnościami, które pochodzą ze spłat leasingowych, nie mieszczą się w katalogu przychodów opodatkowanych według art. 21 ust. 1 i art. 22 ust. 1 ustawy o CIT i w związku z tym nie będą opodatkowane podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce.
Podatnik, posiadając miejsce zamieszkania w Polsce, jest zobowiązany do opodatkowania całości swoich dochodów w Polsce. Dodatek rodzinny z Irlandii jest zwolniony z podatku, natomiast renta podlega opodatkowaniu zgodnie z polską ustawą i umową międzynarodową z Irlandią.
Dodatek rodzinny otrzymywany przez polskiego rezydenta podatkowego z Irlandii, jako świadczenie zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o PIT, podlega zwolnieniu podatkowemu w Polsce.
Kopie certyfikatów rezydencji w formacie 'pdf', o ile wydane przez właściwe organy i nie budzą wątpliwości co do ich autentyczności, mogą być uznawane za wystarczające dowody rezydencji podatkowej dla celów zaniechania poboru podatku u źródła. Dodatkowo, wypłacanie zysków przedsiębiorstw nie wymaga weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela.
Renta wdowia z Irlandii, wypłacana w ramach tamtejszego systemu ubezpieczeń społecznych i uzależniona od okresu składkowego zmarłego, podlega opodatkowaniu w Polsce jako dochód, gdyż nie spełnia przesłanek zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o PIT.
W przypadku licencji użytkownika końcowego na oprogramowanie nabywaną przez polski podmiot z zagranicy, wynagrodzenie z tego tytułu nie stanowi należności licencyjnej w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, wobec czego nie podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Zapłata wynagrodzenia za Licencję użytkownika końcowego nie stanowi należności określonej w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, co skutkuje brakiem obowiązku poboru podatku u źródła, w sytuacji gdy nabycie licencji ogranicza się do wewnętrznego użytkowania oprogramowania.
Wynagrodzenie wypłacane przez polskiego rezydenta podatkowego na rzecz irlandzkiego dostawcy z tytułu licencji użytkownika końcowego na oprogramowanie w modelu SaaS nie stanowi należności licencyjnej podlegającej opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT.
Wynagrodzenie za usługi kompleksowe, obejmujące nadzór nad badaniami klinicznymi i inne działania pomocnicze, nie stanowi przychodów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT. Spółka nie jest zobowiązana do poboru podatku u źródła przy płatnościach do kontrahenta z Irlandii.
Renta wdowia otrzymywana z Irlandii przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Polsce podlega opodatkowaniu w Polsce na zasadzie nieograniczonego obowiązku podatkowego, ponieważ nie jest objęta zwolnieniem z podatku dochodowego od osób fizycznych na mocy polskiego prawa ani umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej oraz spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawu o CIT w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy o CIT i możliwości niepobrania podatku.
Spółka będzie uprawniona do zastosowania 10% podatku u źródła przewidzianej w art. 11 ust. 2 UPO do odsetek wypłacanych w ramach struktury Cash Pooling na rzecz Cash Pool Leadera, które zostały naliczone od środków własnych Cash Pool Leadera znajdujących się w strukturze Cash-Pooling.
Ustalenie miejsca zamieszkania dla celów podatkowych (rezydencji podatkowej).
Możliwość zwolnienia z opodatkowania otrzymanego z Irlandii dodatku do emerytury.
Odliczenie podatku pobranego w Irlandii z tytułu wypłaconej dywidendy.