Budowa Farmy Fotowoltaicznej przez spółkę stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, uprawniając do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego związanych z projektem z nadwyżek, zgodnie z art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, z uwagi na spełnienie wymogów strukturalnych oraz znaczenie w ogólnym interesie publicznym.
Realizacja Farmy Fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania, w świetle zapewnienia ogólnego interesu publicznego oraz formy i struktury inwestycyjnej.
Realizacja Farmy Wiatrowej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, umożliwiający zastosowanie wyłączenia z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT, co pozwala na nieuwzględnianie kosztów finansowania dłużnego w nadwyżce kosztów.
Wynik z realizacji kontraktów IRS, zabezpieczających ryzyko stóp procentowych dla finansowania inwestycyjnego, w zakresie transakcji związanych z wytworzeniem środka trwałego, może zwiększać lub zmniejszać jego wartość początkową zgodnie z art. 16g ust. 4 updop, jako integralna część kosztów wytworzenia.
Różnice kursowe powstałe z realizacji kontraktów zabezpieczających ryzyko kursowe, które wynikają z działalności operacyjnej, nie stanowią kosztów finansowania dłużnego w rozumieniu art. 15c ust. 1 ustawy o CIT i nie wchodzą w zakres nadwyżki kosztów finansowania wymagającej limitowania.
Przedsięwzięcie polegające na budowie Zakładu, realizowane przez Wnioskodawcę, stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej zgodnie z art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, umożliwiający nieuwzględnianie kosztów finansowania dłużnego w kosztach uzyskania przychodów.
Projekt inwestycyjny Wnioskodawcy, zgodnie z art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej. W konsekwencji, na mocy art. 15c ust. 8 ustawy o CIT, koszty finansowania dłużnego związane z niniejszym projektem nie powinny być uwzględniane przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego.
Koszty uzyskania przychodu wynikające z Instrumentu SWAP traktować należy jako koszty finansowania dłużnego podlegające limitowi z art. 15c ust. 12 ustawy o CIT; natomiast przychody z tego instrumentu nie stanowią przychodów odsetkowych na gruncie art. 15c ust. 13 ustawy o CIT.
Inwestycja w farmę wiatrową przez spółkę w ramach finansowania dłużnego kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej zgodnie z art. 15c ustawy o CIT, uprawniając do wyłączenia tego finansowania z limitów nadwyżki kosztów dłużnych.
Realizowana przez SPV inwestycja kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, co zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT zwalnia Wnioskodawcę z obowiązku rozliczania nadwyżki kosztów finansowania dłużnego w rozliczeniach podatkowych.
Po Rozwiązaniu PGK, Inwestycja realizowana przez Spółkę będzie nadal kwalifikowana jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego przy wyliczaniu nadwyżki zgodnie z art. 15c ust. 8.
Po rozwiązaniu PGK, inwestycja realizowana przez spółkę celową może być nadal klasyfikowana jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej na gruncie art. 15c ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego z limitowania, zgodnie z ust. 8 tejże ustawy.
Projekt realizowany przez spółkę w formie inwestycji energetycznej kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, pozwalając wyłączyć koszty finansowania dłużnego z limitów wynikających z art. 15c ustawy o CIT nawet po rozwiązaniu Podatkowej Grupy Kapitałowej.
Inwestycja realizowana przez A sp. z o.o. pozostaje kwalifikowana jako długoterminowy projekt infrastrukturalny, na potrzeby art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co powoduje, że koszty jej finansowania nie są uwzględniane w wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Projekt inwestycyjny spółki X, polegający na budowie i eksploatacji farm wiatrowych, stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 10 CIT, co uzasadnia wyłączenie kosztów finansowania dłużnego tej inwestycji z limitowania, zgodnie z art. 15c ust. 8 CIT.
Podatnik realizujący długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, taki jak elektrownia fotowoltaiczna, który spełnia przesłanki art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT oraz przepisy Dyrektywy ATAD, nie musi uwzględniać kosztów finansowania dłużnego przy wyliczaniu nadwyżki tych kosztów.
Inwestycja realizowana przez spółkę jako farma fotowoltaiczna kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w myśl art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co uzasadnia możliwość pominięcia kosztów finansowania dłużnego przy kalkulacji nadwyżki tych kosztów.
W przypadku udziału w długoterminowym projekcie z zakresu infrastruktury publicznej, który spełnia określone normy i służy interesowi publicznemu, koszty finansowania dłużnego związanego z takim projektem nie muszą być uwzględniane przy obliczaniu nadwyżki kosztów finansowania, o czym mowa w art. 15c ustawy o CIT.
Inwestycja Wnioskodawcy polegająca na budowie farmy fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, zgodnie z art. 15c ust. 10 ustawy CIT, co pozwala na wyłączenie kosztów finansowania dłużnego przy obliczaniu nadwyżki kosztów finansowania. Wyłączenie to możliwe jest, o ile projekt spełnia kryteria długoterminowości, znaczącego aktywu oraz działania w interesie publicznym
Farma wiatrowa będąca długoterminowym projektem z zakresu infrastruktury publicznej spełnia warunki określone w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, a koszty jej finansowania dłużnego nie podlegają limitowaniu zgodnie z ust. 8 tego artykułu po rozwiązaniu umowy PGK.
Projekt budowy elektrowni fotowoltaicznych realizowany przez wnioskodawcę spełnia kryteria długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej zgodnie z art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co uzasadnia wyłączenie z kalkulacji nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, zgodnie z art. 15c ust. 8 tej ustawy, w sytuacji gdy projekt zrealizowany jest w Polsce.
Inwestycja realizowana przez spółkę A sp. z o.o. stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego z nadwyżki, zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Inwestycja realizowana przez Wnioskodawcę kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, co zgodnie z art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, umożliwia wyłączenie związanych z nią kosztów finansowania dłużnego z nadwyżki kosztów. Projekt ten spełnia wszystkie wymagane kryteria formalne i materialne.
Inwestycja w postaci farmy fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, co na mocy art. 15c ust. 8 ustawy o CIT, zwalnia beneficjenta z obowiązku uwzględniania kosztów finansowania dłużnego w kalkulacji nadwyżki tych kosztów.