Usługi wynikające z instrumentu finansowego opartego na umowie vPPA zwolnione są z podatku VAT, jednak nie są klasyfikowane jako transakcje pomocnicze, tym samym powinny być uwzględnione przy kalkulacji proporcji VAT Wnioskodawcy.
W przypadku, gdy wynik kalkulacji rozliczenia za dostawę energii elektrycznej jest dodatni, Wytwórca wystawia fakturę VAT. Jeśli suma rozliczenia przybiera wartość ujemną, Spółka ma obowiązek wystawienia faktury za świadczenie usługi odbioru energii, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.
Spółka, w przypadku gdy Kontrahent zrezygnuje ze zwolnienia z VAT usług vPPA, zachowuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących te usługi, jeśli wykorzystywane są one w przeważającej mierze do czynności opodatkowanych VAT, spełniając przesłanki art. 86 ust. 1 i art. 43 ust. 22 ustawy o VAT.
Podatnik VAT, wykorzystujący nabywane towary i usługi zarówno do działalności gospodarczej, jak i poza nią, musi zastosować prewspółczynnik odzwierciedlający faktyczne wykorzystanie tych towarów i usług. O ile towary i usługi są wykorzystywane wyłącznie do czynności nieobjętych VAT, prawo do odliczenia podatku naliczonego nie przysługuje.
Koszty związane z utrzymaniem lokalu mieszkalnego, w tym odsetki od kredytu hipotecznego oraz wydatki eksploatacyjne, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile proporcja wykorzystywania nieruchomości na działalność gospodarczą jest udokumentowana i uzasadniona zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje tylko w zakresie, w jakim wydatki są związane z opodatkowaną działalnością, przy czym należy stosować proporcję w odniesieniu do wydatków związanych z instalacjami fotowoltaicznymi, które generują opodatkowaną sprzedaż energii.
Prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją zadania w zakresie montażu instalacji fotowoltaicznej na budynkach szkół.
Uznanie, że realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie Farmy Fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy Spółka zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT jest uprawniona przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego do nieuwzględniania kosztów finansowania dłużnego, wynikających
Skutki podatkowe w zakresie usług związanych z zabezpieczeniem zmian cen energii elektrycznej.
Skutki podatkowe w zakresie usług związanych z zabezpieczeniem zmian cen energii elektrycznej.
Ustalenie czy realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT jest uprawniony przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego do nieuwzględniania kosztów finansowania dłużnego, wynikających
Ustalenia, czy realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT jest uprawniony przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego do nieuwzględniania kosztów finansowania dłużnego, wynikających
Ustalenie, czy realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT jest uprawniony przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego do nieuwzględniania kosztów finansowania dłużnego, wynikających
Praw oraz obowiązków w związku z wytwarzaniem i wykorzystaniem energii elektrycznej.
W zakresie art. 15c ust. 8 i 10, dotyczącej budowy farmy wiatrowej lub solarnej i kosztów finansowania dłużnego.
Czy zysk ze sprzedaży energii elektrycznej uzyskanej z farmy fotowoltaicznej przeznaczony na koszty utrzymania nieruchomości, tj. koszty zakupu energii elektrycznej potrzebnej na części wspólne (wieczorami i nocami nie będzie produkcji energii elektrycznej, a zużycie będzie potrzebne), zakupu ciepła sieciowego, kosztów administracji, sprzątania terenu Wspólnoty, utrzymanie zieleni, odśnieżania, itp
Prawo do odliczenia podatku naliczonego - montaż inst. fotowoltaicznej.
Ustalenie czy Inwestycje stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej oraz czy przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego Spółka ma prawo nie uwzględniać kosztów od kredytów otrzymanych od banków i kosztów finansowania dłużnego otrzymanego od podmiotów powiązanych, a wykorzystywanych przez Spółki jawne do sfinansowania Inwestycji.
Dotyczy obowiązków podatkowych w zakresie produkcji i zużycia energii elektrycznej, wyprodukowanej w instalacji fotowoltaicznej o mocy nieprzekraczającej 1 MW.
Opodatkowanie podatkiem VAT czynności wprowadzenia do sieci energetycznej wyprodukowanej energii elektrycznej, określenie podstawy opodatkowania tej czynności i określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla czynności wyprodukowania energii elektrycznej w instalacji fotowoltaicznej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od nabycia instalacji fotowoltaicznych.
Prawo do odliczenia podatku VAT od czynności związanych z realizacją projektu.
Uznanie wprowadzania do sieci energii elektrycznej wyprodukowanej w mikroinstalacjach powstałych w wyniku realizacji Projektu za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego, określenie podstawy opodatkowania ww. czynności oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Projektu w zakresie montażu mikroinstalacji
Zawarcie umowy typu vPPA dot. energii elektrycznej oraz sprzedaży gwarancji pochodzenia.
Dotyczy ustalenia, czy przejściowa nadwyżka energii wytworzona przez Wnioskodawcę przy użyciu instalacji fotowoltaicznej stanowi przychód do opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych.