Przeniesienie autorskich praw majątkowych do utworów, w ramach projektu finansowanego przez NCBiR, na rzecz Skarbu Państwa nie stanowi czynności podlegającej VAT z uwagi na brak odpłatności, gdyż wynagrodzenie jest zawarte w dotacji, co oznacza brak związku dotacji z ceną świadczenia.
Realizacja przez Gminę projektu budowy przydomowych oczyszczalni ścieków przy pomocy dotacji, bez generowania stałego dochodu, nie stanowi działalności gospodarczej i nie podlega opodatkowaniu VAT. Wpłaty mieszkańców oraz dotacje nie są podstawą opodatkowania, a Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia VAT.
Dotacja otrzymana przez Instytut na realizację projektu edukacyjnego nie stanowiła wynagrodzenia podlegającego opodatkowaniu VAT, jako że nie miała bezpośredniego wpływu na cenę świadczonych usług, tym samym nie uzasadniała prawa do odliczenia podatku naliczonego na zakupach związanych z projektem.
Czynności podejmowane przez Gminę, jako realizacja zadań własnych, nie stanowią działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT. W związku z tym wpłaty mieszkańców oraz dofinansowanie nie podlegają opodatkowaniu VAT, a Gmina nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z projektem budowy oczyszczalni ścieków.
Dofinansowanie otrzymane przez Instytut na pokrycie kosztów projektu nie stanowi wynagrodzenia za usługi podlegające opodatkowaniu VAT, gdyż nie wpływa bezpośrednio na cenę świadczeń usługi, a jedynie pokrywa poniesione koszty realizacji projektu.
Działania gminy związane z realizacją Inwestycji POŚ nie stanowią działalności gospodarczej podlegającej opodatkowaniu VAT, a wpłaty mieszkańców i środki z PROW nie są zapłatą za czynności opodatkowane. Gmina nie nabywa prawa do odliczenia VAT naliczonego związku z inwestycją.
Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z realizacją projektu, przy zastosowaniu prewspółczynnika dla zadań mieszanych. Środki finansowe otrzymane na realizację tego projektu, niepowiązane bezpośrednio z ceną konkretnych usług, nie będą stanowiły podstawy opodatkowania VAT.
Podatnik realizujący projekt związany z działalnością mieszaną, w sytuacji gdy proporcja odliczenia podatku naliczonego nie przekracza 2%, ma prawo uznać, że proporcja wynosi 0% i nie odliczać podatku naliczonego, ale prawo wyboru pozwala również na częściowe odliczenie zgodnie z wyliczoną proporcją, co nie czyni stanowiska o braku możliwości odliczenia całkowicie słusznym.
Pomoc finansowa przyznana gminie w związku z realizacją inwestycji wodno-kanalizacyjnych nie podlega opodatkowaniu VAT, gdyż nie jest bezpośrednio związana z ceną świadczonych przez gminę usług. Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku VAT dla projektów kanalizacyjnych przy zastosowaniu adekwatnego prewspółczynnika.
Dotacja otrzymana na przebudowę infrastruktury wodno-kanalizacyjnej nie zwiększa podstawy opodatkowania VAT, gdyż brak jest bezpośredniego związku z ceną usług. W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego, zastosowanie znajduje prewspółczynnik, zgodnie z art. 86 ust. 2a ustawy o VAT, ze względu na mieszane wykorzystanie wydatków.
Dofinansowanie otrzymywane od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju przez instytut nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż nie spełnia kryteriów związku bezpośredniego z ceną usług. Instytutowi przysługuje również prawo do pełnego odliczenia VAT naliczonego związanych z wydatkami na realizowane projekty, w ramach zastosowania art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Otrzymane przez Instytut dofinansowanie z D. nie wpływa na cenę świadczonych usług i dostarczanych towarów, zatem nie stanowi elementu podstawy opodatkowania zgodnie z art. 29a ustawy o VAT. Instytutowi przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego na cele projektowe.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem VAT dotacji na inwestycję. Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją ww. inwestycji w części dotyczącej budowy przydomowych oczyszczalni ścieków oraz budowy oczyszczalni ścieków dla szkół podstawowych na terenie Gminy. Prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją ww. inwestycji
Dotyczy ustalenia, czy: • dochody osiągane przez Instytut, w przypadku ich przeznaczenia i wydatkowania na działalność statutową będą zwolnione z podatku dochodowego zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o PDOP; • dochody osiągane przez Instytut stanowiące równowartość dokonanych wydatków niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 16 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
Nieuznania Gminy za podatnika VAT, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy, w związku z realizacją inwestycji pn. „(…)”; brak podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT dofinansowania otrzymanego w związku z realizacją ww. inwestycji z Polskiego Ładu oraz Programu; brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur VAT otrzymanych od dostawców/usługodawców w związku z realizacją ww. inwestycji; brak
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT otrzymanego dofinansowania na realizację zadania inwestycyjnego. Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na realizację zadania inwestycyjnego. Prawo do odliczenia 100% podatku naliczonego od wydatków na realizację zadania. Sposób dokonania odliczenia podatku naliczonego od wydatków na budowę infrastruktury wodociągowej związanej z realizacją zadania
Zwolnienie z opodatkowania dotacji oraz zakup towarów jako koszt działalności.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania dotacji udzielonej w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka oraz wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów wydatków Spółki objętych dofinansowaniem zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 48 i pkt 58 ustawy CIT.
Ustalenie czy nieodpłatne przekazanie na rzecz Skarbu Państwa PWI i praw związanych (i ich nośników) oraz demonstratorów i prototypów powstałych w związku z realizacją projektu podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Uwzględnianie w mianowniku prewspółczynnika otrzymanej dotacji inwestycyjnej.
Określenie podstawy opodatkowania dla usług świadczonych przez Gminę na rzecz mieszkańców w ramach realizowanego projektu.
Zwolnienie przedmiotowe - art. 21 ust. 1 pkt 46 i 46a, koszty uzyskania przychodów.