Dotacje wynikające z modelu cen transferowych, mające na celu utrzymanie rentowności działalności, nie stanowią podstawy opodatkowania VAT, gdyż nie są wynagrodzeniem za skonkretyzowane świadczenia usług.
Podatnik nie jest bezwzględnie zobowiązany do stosowania metod cen transferowych określonych w art. 11d ustawy o CIT przy przypisaniu dochodu zagranicznemu zakładowi. Podatnik musi przygotować odrębne dokumentacje cen transferowych obejmujące pełne lata obrotowe dla każdej z grup kapitałowych, do których należał, pomimo przynależności tylko w części danego roku.
Gmina nie może skorzystać z wyłączenia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 5 ustawy o CIT, jeżeli powiązania pomiędzy gminą a spółkami są oparte zarówno na powiązaniach kapitałowych, jak i osobowych.
Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu usług w zakresie Rozliczenia Rocznego oraz moment dokonania korekty rozliczenia importu usług w związku z Dodatkowym Rozliczeniem, w przypadku gdy Dodatkowe Rozliczenie ma wartość dodatnią/ujemną.
Czy Wnioskodawca w związku ze sporządzaniem informacji o cenach transferowych TPR-C zwolniony jest z obowiązku sporządzenia informacji ORD-U o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej i art. 11t ust. 1 ustawy o CIT z zastrzeżeniem, że wyłączenie to nie dotyczy przypadku, w którym Wnioskodawca obowiązany jest do sporządzenia informacji o cenach transferowych w związku
Dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca w związku ze sporządzaniem informacji o cenach transferowych TPR-C zwolniony jest z obowiązku sporządzenia informacji ORD-U o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej i art. 11t ust. 1 ustawy o CIT z zastrzeżeniem, że wyłączenie to nie dotyczy przypadku, w którym Wnioskodawca obowiązany jest do sporządzenia informacji o cenach transferowych
Uznanie rozliczeń w zakresie wyrównywania poziomu dochodowości za zdarzenie niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.
Dotyczy ustalenia, czy maksymalne wykorzystanie pomocy publicznej oraz brak wygenerowania dochodów z inwestycji określonej w DOW, uprawnia do zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych,
Zwolnienie z obowiązku sporządzania informacji o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej.
Transakcje refakturowania wydatków, usług o niskiej wartości dodanej i krajowe transakcje kontrolowane zwolnione, o których mowa we wniosku o ile nie przekroczyły progów dokumentacyjnych wynikających z art. 11k ustawy o CIT, nie podlegają raportowaniu w informacji o cenach transferowych TPR-C za 2022 r.
Czy przy wyliczaniu wskaźnika dochodu, do którego może być zastosowana stawka podatku, o której mowa w art. 24d ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, mogą być zastosowane odpowiednio (mutatis mutandis) regulacje dotyczące cen transferowych, poprzez zastosowanie metody podziału zysku - analizy udziału (metoda wymieniona w § 13 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 grudnia
1. Czy Transfer Aktywów z FIZ do ASI na podstawie art. 32a USIR będzie zwolniony z opodatkowania CIT po stronie FIZ? 2. Czy w odniesieniu do Transferu Aktywów z FIZ do ASI, zastosowanie znajdą przepisy o cenach transferowych a FIZ będzie zobowiązany do sporządzenia dokumentacji cen transferowych?
Kto, w rozumieniu art. 3 ust. 2 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, będzie płatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych w Rzeczypospolitej Polskiej: Spółka (rezydent Państwa Izrael) czy Spółka Oddział w Polsce, - czy w rozumieniu art. 7 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Państwa Izrael w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania
Brak obowiązku dokonania korekty podstawy opodatkowania w wyniku korekty cen transferowych, w zakresie dokonanej dostawy krajowej towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz importu towarów.
Realizacja kontraktu budowlanego, w tym ujęcie przychodów i kosztów wspólników z tytułu udziału w spółce cywilnej, obowiązki sporządzenia i raportowania dokumentacji cen transferowych.
Który dotyczy ustalenia: - czy w przedstawionym stanie faktycznym, tj. w sytuacji gdy w 2021 r. Spółka nie wykorzystywała ani nie udostępniała kapitału na podstawie Umowy, po stronie Spółki: a) nie powstał obowiązek dokumentacyjny w zakresie cen transferowych z tytułu Umowy, o którym mowa w artykule 11k ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „Ustawa o CIT”), b) nie powstał obowiązek przekazania
Obowiązek podatkowy w związku z dokonaniem korekty cen transferowych.
1. Czy działalność w ramach prac rozwojowych prowadzoną przez Spółkę może być uznana za działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w art. 4a pkt 26 u.p.d.o.p, w związku z czym Wnioskodawca może opodatkować dochody (straty) uzyskane ze sprzedaży produktów, w których cenie sprzedaży zostało uwzględnione kwalifikowane prawo własności intelektualnej stawką preferencyjną na podstawie art. 24d u.p.d.o.p
brak rozpoznania przez Państwa importu usług w związku z rozliczeniem podziału marży
Czy do pobieranych przez Spółkę Opłat znajduje zastosowanie art. 11b pkt 1 ustawy o CIT, a tym samym czy pobierane przez Spółkę Opłaty nie podlegają przepisom rozdziału 1a ustawy o CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalania cen w takich przypadkach jest określony przez przepisy ustawy? (pytanie nr 1) W przypadku uznania, iż pobierane przez Spółkę opłaty podlegają pod przepisy rozdziału
Interpretacja ogólna Ministra Finansów z 9 grudnia 2021 r. Nr DCT2.8203.2.2021 w sprawie pojęcia transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym