Transakcja sprzedaży nieruchomości w zakresie obejmującym naniesienia będące własnością podmiotów innych niż przedsiębiorstwo przesyłowe, posadowione na działkach należących do zbywcy, podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, za które odpowiedzialność podatkową ponosi nabywca, zgodnie z przepisami ustawy o PCC.
Sprzedaż nieruchomości dokonana w ramach transakcji, której część podlega opodatkowaniu VAT, jest wyłączona z opodatkowania PCC, z wyjątkiem naniesień stanowiących własność podmiotu nieprzesyłowego, które – jako część składowa gruntu Zbywcy – podlegają PCC.
Grunty, budynki i budowle uznaje się za związane z działalnością gospodarczą, jeżeli są w posiadaniu przedsiębiorcy, stanowią składnik jego przedsiębiorstwa i funkcjonalnie powiązane z prowadzoną działalnością, uwzględniając nie tylko posiadanie, lecz także status podatnika oraz sposób wykorzystania. Literalne rozumienie jest niewystarczające, gdyż prowadzi do nadmiernego opodatkowania.
Wniesienie przez gminę inwestycji wodno-kanalizacyjnych do spółki aportem stanowi odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu VAT, bez możliwości zastosowania zwolnienia, w myśl art. 43 ust. 1 pkt 10 i 10a ustawy o VAT, a podstawą opodatkowania jest wartość nominalna udziałów przyjętych w zamian.
Wniesienie aportem inwestycji do Spółki nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa bądź jego zorganizowanej części i w konsekwencji nie jest wyłączone z opodatkowania VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT, lecz jest opodatkowaną odpłatną dostawą towarów, w ramach której podstawa opodatkowania oparta jest o wartość uzyskanych udziałów w spółce.
Wniesienie aportem infrastruktury wodociągowej do spółki przez Gminę nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa, podlega zatem opodatkowaniu VAT. Gminie przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego od związanych z infrastrukturą wydatków.
Wniesienie przez Gminę aportem do spółki środków trwałych powstałych w ramach inwestycji stanowi dostawę towarów opodatkowaną podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia podatkowego, a podstawą opodatkowania jest suma wartości nominalnej udziałów oraz kwota VAT uiszczona przez spółkę na rzecz Gminy, pomniejszona o podatek VAT.
Zwolnienie od podatku dostawy w trybie wywłaszczenia niezabudowanych działek objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz działek zabudowanych budowlami.
Czy transakcja będzie stanowiła czynność podlegającą opodatkowaniu VAT niewyłączoną z opodatkowania VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT, w zakresie zwolnień z opodatkowania VAT, rezygnacji ze zwolnienia z opodatkowania dostawy, obniżenia podatku VAT i otrzymania zwrotu nadwyżki VAT.
Uznanie farmy wiatrowej za projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT.
Opodatkowanie aportu budynków / budowli powstałych w ramach Inwestycji do Spółki, ustalenie podstawy opodatkowania dla ww. aportu oraz prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na Inwestycję.
Opodatkowanie czynności wniesienia aportu, podstawa opodatkowania ww. czynności, możliwość zastosowania zwolnienia od podatku, prawo do jednorazowej korekty zwiększającej podatek.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nakłady inwestycyjne poczynione w latach 2012-2015 w drodze korekty wieloletniej.
Skutki podatkowe wniesienia aportem infrastruktury kanalizacyjnej do spółki komunalnej.
opodatkowanie podatkiem VAT wniesienia wkładu niepieniężnego do Spółki w postaci budynków i budowli
zastosowanie zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy do dostawy budowli oraz udokumentowania tej transakcji fakturą
opodatkowanie transakcji zbycia nieruchomości, możliwość zastosowania zwolnienia od podatku, korekta odliczonego podatku
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania pn. () oraz prawa do dokonania korekty jednorazowej na podstawie art. 91 ust. 8 ustawy.
Brak prawa do dokonania korekty podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków inwestycyjnych w związku z odpłatnym udostępnieniem Infrastruktury.
w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy do dostawy infrastruktury wodno kanalizacyjnej
Wnioskodawca może dokonać rocznej korekty w wysokości 1/10 podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług, związanych z wytworzeniem tej nieruchomości za rok, w którym nastąpiła zmiana przeznaczenia ww. nieruchomości, tj. za rok 2014. Bez znaczenia pozostaje natomiast moment otrzymania faktur związanych z wytworzeniem poszczególnych części infrastruktury.
Prawo do dokonania korekty podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków inwestycyjnych w związku z odpłatnym udostępnieniem infrastruktury kanalizacyjnej na rzecz Spółki oraz określenia części podatku naliczonego podlegającej odliczeniu.
prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją inwestycji, według proporcji określonej zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług, ustalanej przez jednostkę budżetową. osobno dla każdego kolejnego roku realizacji tej inwestycji zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy oraz obowiązku korekty podatku naliczonego w