Skutki podatkowe odstąpienia przez Bank od wymagania spłaty kwoty wynikającej z błędnie naliczonych odsetek od kredytu.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów operacyjnych banku.
W przypadku, gdy na skutek uwzględnienia podatku pobranego zagranicą po stronie Banku nie powstanie obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od zagranicznego świadczenia emerytalnego/rentowego - Bank jest zobowiązany do wystawienia informacji PIT-11 prezentującej m.in. kwotę przychodu uzyskanego przez Klienta z tytułu otrzymanej emerytury/renty z zagranicy.
Wynagrodzenie za realizację Umowy CAP w postaci comiesięcznej premii uiszczanej przez Wnioskodawcę na rzecz banku stanowi koszt uzyskania przychodu inny niż bezpośrednio związany z przychodami w rozumieniu art. 15 ust. 4d ustawy o CIT, rozpoznawany w każdym miesiącu obowiązywania umowy CAP w dacie obciążenia wyniku finansowego, co jest również zbieżne z zapłatą tego wydatku.
W zakresie obowiązków płatnika z tytułu sporządzenia informacji PIT- 11 w przypadku umorzenia kredytu i pożyczki.
Brak obowiązku rozliczenia podatku z tytułu importu usług doradczych w ramach podjętej współpracy z podmiotem zagranicznym.
Czy w opisanej transakcji sekurytyzacyjnej SPV będzie świadczyć na rzecz Banku usługę w rozumieniu ustawy o VAT, o kompleksowym charakterze, w ramach której, w szczególności, następuje nabycie przez SPV Wierzytelności Banku?
1. Czy Wnioskodawca, jako emitent papierów wartościowych dokonujący wypłaty należności z tytułów o których mowa w art. 26 ust. 2c pkt 1-2 ustawy o CIT, jest zobowiązany do przekazania Podmiotowi prowadzącemu rachunki informacji, o której mowa w art. 26 ust. 2ca ustawy o CIT, jedynie gdy łącznie wystąpi: (i) powiązanie w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT pomiędzy Wnioskodawcą a Podatnikiem
Obowiązek rozliczenia podatku z tytułu importu usług doradczych w ramach podjętej współpracy z podmiotem zagranicznym.
w zakresie skutków podatkowych uczestnictwa w systemie cash pooling
Brak obowiązku rozliczenia podatku z tytułu importu usług doradczych w ramach podjętej współpracy z podmiotem zagranicznym.
Ustalenie, czy Wnioskodawca jako oddział instytucji kredytowej w sytuacji sprzedaży portfela wierzytelności kredytowych do niezależnego funduszu sekurytyzacyjnego prawidłowo będzie ustalał wysokość przychodów i kosztów uzyskania przychodów.
w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła przez Wnioskodawcę od wynagrodzenia pobieranego przez Bank w Irlandii
Zwolnienie od podatku usługi przygotowania memorandum informacyjnego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy.
Ustalenie, czy Czynności Międzyoddziałowe stanowią transakcje podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w świetle art. 5 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 8 ust. 1 ustawy.
czy środki przekazywane przez Inicjatora na rzecz Wnioskodawcy w ramach świadczenia usługi obsługi Wierzytelności stanowią zyski przedsiębiorstw w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej i w konsekwencji Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku zapłaty podatku dochodowego w Polsce oraz czy środki uzyskane od klientów Inicjatora przekazywane na rzecz Wnioskodawcy w ramach usługi obsługi Wierzytelności
1. Czy środki uzyskane od klientów Wnioskodawcy przekazywane na rzecz SSPE w ramach usługi obsługi Wierzytelności nie będą stanowiły płatności, o których mowa w art. 21 ust. 1 i art. 22 ust. 1 ustawy o CIT, a w konsekwencji po stronie Wnioskodawcy nie powstanie obowiązek poboru podatku u źródła? 2. Czy środki przekazywane przez Wnioskodawcę na rzecz SSPE w ramach świadczenia usługi obsługi Wierzytelności
zwolnienie od podatku, import usług, podstawa opodatkowania, miejsce świadczenia usług oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego (sekurytyzacja)
W przedmiotowej sprawie do sporządzenia oraz przesłania podatnikowi oraz właściwemu urzędowi skarbowemu wskazanych we wniosku imiennych informacji oraz deklaracji rocznych, tj. PIT-11, IFT-1, IFT-1R, PIT-8C, PIT-4R, PIT-8AR, w stosunku do pracowników części wydzielanej oraz innych osób fizycznych, zobowiązany będzie Bank Przejmujący.