Czy pojęcie „jednorazowej wartości transakcji”, o której mowa w art. 19 ust. 2 ustawy Prawo przedsiębiorców odnosi się do poszczególnych zakupów/dostaw realizowanych u tego samego dostawcy, w konsekwencji czy zapłata w gotówce, jeśli kwota wypłacona nie przekracza kwoty 15 000 zł, w całości będzie zaliczana do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Uznanie Ciepłowni za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, stanowiącą zakład energochłonny, uprawniony korzystania ze zwolnienia od akcyzy zużywanych wyrobów gazowych
Brak wyłączenia sprzedaży węgla z rocznego obrotu z działalności gospodarczej zrealizowanego przez urząd obsługujący jednostkę samorządu terytorialnego przy dokonaniu korekty za rok 2022 i 2023.
Ujęcie kwoty ze sprzedaży: węgla i prawa użytkowania wieczystego we współczynniku sprzedaży.
Konieczność korekty podatku naliczonego, gdy posiadany węgiel nie będzie wykorzystany do czynności opodatkowanych, a będzie przekazywany osobom uprawnionym jako pomoc rzeczowa.
Uwzględnianie obrotu ze sprzedaży węgla dla gospodarstw domowych w kalkulacji rzeczywistych wskaźników urzędu obsługującego jednostkę samorządu terytorialnego za rok 2022.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z zakupem i sprzedażą paliwa stałego na rzecz gospodarstw domowych na terenie Gminy, realizowanym na podstawie zapisów ustawy z dnia 20 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego przez gospodarstwa domowe.
Uznanie Gminy za podatnika podatku od towarów i usług zgodnie w zakresie sprzedaży węgla według zasad wynikających z przepisów ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w całości, w związku z realizacją zadania związanego z zakupem i sprzedażą paliwa stałego na rzecz gospodarstw domowych.
Obowiązek deklaracyjny i ewidencyjny
Spółdzielnia zużyła część węgla na ogrzewanie spółdzielczych lokali mieszkaniowych, a więc z przeznaczeniem wyrobów węglowych na cele opałowe gospodarstw domowych które stanowią lokale mieszkalne usytuowane w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych zarządzanych przez Wnioskodawcę będące w zasobach Spółdzielni, co uprawnia do zwolnienia. Należy się zgodzić ze stwierdzeniem Wnioskodawcy, że można dokonać
Ustawa centralizacyjna nie ma zastosowania w podatku akcyzowym. Wnioskodawca będący podmiotem zużywającym wyroby węglowe nie mieści się w katalogu podmiotów uprawnionych do korzystania z tego zwolnienia wymienionych w ww. przepisie, tj. nie jest podmiotem zużywającym wyroby węglowe jako organ administracji publicznej.
brak obowiązku rejestracji jako podatnik VAT w związku z rozpoczęciem działalności w zakresie dostawy węgla
Brak prawa do skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 31a ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym.
Beneficjentem zwolnienia z art. 31a ust. 1 pkt 3 ustawy mogą być tylko gospodarstwa domowe w stosunku do wyrobów węglowych, które zostały przez nie nabyte i zużyte we własnym zakresie, natomiast podmioty, które wynajmują lokale lub nieruchomości w ramach prowadzenia działalności, nie są uprawnione do nabywania wyrobów węglowych ze zwolnieniem od akcyzy na cele opałowe gospodarstw domowych.
Zwolnienie z akcyzy wyrobów węglowych zużywanych na potrzeby opałowe własnych zasobów mieszkaniowych spółdzielni mieszkaniowej
Wspólnota Mieszkaniowa winna proporcjonalnie dokonać zakupu węgla do celów zużycia objętego zwolnieniem na podstawie art. 31a ust. 1 pkt 3 ustawy oraz do celów zużycia wyłączonego z zakresu zwolnień (opodatkowanego akcyzą).
Zwolnienie wyrobów gazowych i węglowych przeznaczonych do celów opałowych przez jednostkę budżetową