Wyłączenie z opodatkowania czynności przeniesienia składników majątkowych z samorządowego zakładu budżetowego do Gminy oraz wyłączenia z opodatkowania przeniesienia z Gminy do Spółki składników mienia w wyniku planowanego przekształcenia zakładu budżetowego.
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych od: &-składników przedsiębiorstwa, które Gmina przed likwidacją oddała nieodpłatnie zakładowi budżetowemu w trwały zarząd, &-składników majątkowych (środków trwałych), które zakład budżetowy uprzednio wytworzył, nabył z własnych środków, &-środków trwałych, które Gmina przekazała zakładowi budżetowemu nieodpłatnie.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego i korygowania faktur w związku z przekształceniem zakładu komunalnego w spółkę prawa handlowego
Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów odpisy amortyzacyjne od składników majątku wniesionych aportem do Spółki przez Gminę, które zlikwidowany Zakład otrzymał od Gminy nieodpłatnie, i które w tym Zakładzie były już całkowicie umorzone?
Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów odpisy amortyzacyjne od składników majątku wniesionych aportem do Spółki przez Gminę, które zostały nabyte ze środków własnych zlikwidowanego Zakładu i zostały w tym Zakładzie całkowicie umorzone?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych stanowiących mienie przekształcanego zakładu budżetowego.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji podatkowej środków trwałych w części dotyczącej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawych sfinansowanych ze środków własnych przekształcanego zakładu budżetowego oraz w części dotyczącej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawych sfinansowanych, które zakład budżetowy otrzymał od gminy w trwały zarząd.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji środków trwałych stanowiących mienie przekształcanego zakładu budżetowego.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów pełnej wartości odpisów amortyzacyjnych.
Czy Spółka ma możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wniesionych przez gminę do spółki na pokrycie kapitału zakładowego w związku z likwidacją i przekształceniem zakładu w spółkę niezależnie od tego czy środki te oraz wartości niematerialne i prawne otrzymała odpłatnie, nieodpłatnie czy też zakupiła
w zakresie ustalenia wartości początkowej środków trwałych nabytych w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w Spółkę kapitałową zgodnie z art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie ustalenia czy Spółka ma prawo w 2009 r. do tzw. przyśpieszonej amortyzacji o której mowa w art. 16k ust. 7-12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie ustalenia czy Spółka ma prawo w 2009 r. do tzw. przyśpieszonej amortyzacji o której mowa w art. 16k ust. 7-12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie ustalenia wartości początkowej środków trwałych nabytych w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę kapitałową zgodnie z art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie ustalenia, czy Spółka jest obowiązana kontynuować odpisy amortyzacyjne na takich zasadach jakie stosował zakład budżetowy
w zakresie ustalenia, czy środki trwałe, o wartości początkowej do 3.500 zł mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania przez Spółkę
w zakresie ustalenia czy Spółka jest obowiązana kontynuować odpisy amortyzacyjne na takich zasadach jakie stosował zakład budżetowy
w zakresie ustalenia, czy środki trwałe, o wartości początkowej do 3.500 zł mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania przez Spółkę
w zakresie ustalenia wartości początkowej przedsiębiorstwa nabytego w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę kapitałową zgodnie z art. 16g ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie ustalenia wartości początkowej przedsiębiorstwa nabytego w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę kapitałową zgodnie z art. 16g ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Czy zasadne jest amortyzowanie podatkowe w Spółce przyjętych aportem środków trwałych po zlikwidowanym zakładzie budżetowym, sfinansowanych z przychodów własnych przekształconego zakładu budżetowego, w wartości wynikającej z ksiąg rachunkowych tego zakładu?
W jaki sposób w przypadku przekształcenia samorządowego zakładu budżetowego w spółkę z o.o. należy określić wartość początkową środków trwałych samorządowego zakładu budżetowego, wnoszonych aportem do spółki z o.o., czy przyjąć w spółce wartości z wyceny, czy też wartości wynikające z ksiąg zakładu budżetowego, a może prowadzić oddzielne ewidencje na potrzeby podatkowe (ewidencja wynikająca z ksiąg
Czy w związku z pełną sukcesją praw i obowiązków możliwe będzie w Spółce odliczanie strat w podatku dochodowym od osób prawnych z lat ubiegłych?
Czy przekształcenie Zakładu budżetowego w spółkę z o.o. na podstawie art. 22 i 23 ustawy o gospodarce komunalnej oraz art. 16 ust. 5 ustawy o finansach publicznych prowadzi do pełnej sukcesji podatkowej i w związku z tym, zastosowanie znajdą przepisy art. 16g ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?