brak prawa do obniżenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu
Uznanie czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę za opodatkowane podatkiem od towarów i usług.
Sposób dokumentowania rozliczeń z tytułu udzielenia gwarancji bankowej w ramach umowy konsorcjum
opodatkowanie rozliczeń z tytułu udzielenia bankowej lub ubezpieczeniowej gwarancji w ramach umowy konsorcjum
W jaki sposób dla celów CIT powinna zostać rozliczona wpłata przez Wnioskodawcę tzw. Drugiej Transzy"? (pytanie oznaczone we wniosku nr 5)
Czy mimo że część aktywów, w tym aktywów trwałych, będzie cywilnoprawnie stanowiła wyłączną własność Strony posiadającej prawo użytkowania górniczego, to koszty podatkowe związane z tymi aktywami będą rozliczały (w dacie na jaką zgodnie z przepisami ustawy powinien być ujmowany dany koszt podatkowy) wszystkie Strony danego Projektu (w tym Wnioskodawca) proporcjonalnie do udziału w zysku z Projektu?
Czy mimo, iż część aktywów, w tym aktywów trwałych będzie cywilnoprawnie stanowiła wyłączną własność Strony posiadającej prawo użytkowania górniczego, to koszty podatkowe związane z tymi aktywami będą rozliczały (w dacie na jaką zgodnie z przepisami ustawy powinien być ujmowany dany koszt podatkowy) wszystkie Strony danego Projektu (w tym Wnioskodawca) proporcjonalnie do udziału w zysku z Projektu?
Czy Wnioskodawca, jako strona UoWO powinien łączyć przychody i koszty ze wspólnego przedsięwzięcia (z pozostałymi przychodami i kosztami podatkowymi) odrębnie dla każdego Projektu proporcjonalnie do udziału w zysku z tego Projektu? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
Czy Wnioskodawca, jako strona UoWO powinien odrębnie rozpoznawać przychód podatkowy związany z uzyskanymi pożytkami (w tym Węglowodorami), które będą podlegały sprzedaży, w dacie wystąpienia przychodu ze sprzedaży i w wartości dokonanej przez niego sprzedaży (przychodów tych nie należy rozdzielać pomiędzy strony w proporcji do udziału)? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
Czy przeniesienie na podstawie UoWO własności Węglowodorów przez Stronę posiadającą prawo użytkowania górniczego, na rzecz pozostałych Stron, nie posiadających prawa użytkowania górniczego, proporcjonalnie do ich udziału skutkuje powstaniem dla Wnioskodawcy (występującego w zależności od okoliczności jako Strona posiadająca prawo użytkowania górniczego, bądź jako Strona nie posiadająca tego prawa)
W jaki sposób dla celów CIT powinna zostać rozliczona przez Wnioskodawcę część wpłat stanowiąca wynagrodzenie P z tytułu dopuszczenia Inwestorów do Wspólnego Przedsięwzięcia? (pytanie oznaczone we wniosku nr 4)
Czy Wnioskodawca, jako strona UoWO powinien odrębnie rozpoznawać przychód podatkowy związany z uzyskanymi pożytkami (w tym węglowodorami), które będą podlegały sprzedaży, w dacie wystąpienia przychodu ze sprzedaży i w wartości dokonanej przez niego sprzedaży (przychodów tych nie należy rozdzielać pomiędzy strony w proporcji do udziału)?
W jaki sposób dla celów podatku dochodowego od osób prawnych powinna zostać rozliczona przez Wnioskodawcę część wpłat stanowiąca wynagrodzenie PX z tytułu dopuszczenia Inwestorów do Wspólnego Przedsięwzięcia?
W jaki sposób dla celów podatku dochodowego od osób prawnych powinna zostać rozliczona wpłata przez Wnioskodawcę tzw. Drugiej Transzy?
Czy przeniesienie na podstawie UoWO własności węglowodorów przez Stronę posiadającą prawo użytkowania górniczego, na rzecz pozostałych Stron, nie posiadających prawa użytkowania górniczego, proporcjonalnie do ich udziału skutkuje powstaniem dla Wnioskodawcy (występującego w zależności od okoliczności jako Strona posiadająca prawo użytkowania górniczego, bądź jako Strona nie posiadająca tego prawa)
Czy Wnioskodawca, jako strona UoWO, powinien łączyć przychody i koszty ze wspólnego przedsięwzięcia (z pozostałymi przychodami i kosztami podatkowymi) odrębnie dla każdego Projektu proporcjonalnie do udziału w zysku z tego Projektu?
Zwrot 50% kosztów poniesionych przez Jednostkę Realizującą Projekt działającą w ramach struktury organizacyjnej Wnioskodawcy, do poniesienia których zobowiązana jest Gmina, powinno być traktowane jako zapłata za usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz Gminy podlegające opodatkowaniu VAT w wysokości 23% i w konsekwencji dokumentowane fakturami.
Należy stwierdzić, że obciążenie przez Wnioskodawcę jako lidera konsorcjum pozostałych konsorcjantów kosztami udzielenia przez bank gwarancji bankowej, stanowi usługę związaną z udzieleniem gwarancji bankowej, którą stosownie do art. 106 ust. 1 ustawy, należy udokumentować fakturą VAT.
Spółka wnosi o potwierdzenie, w okolicznościach przedstawionych w stanie faktycznym, iż w świetle obowiązujących przepisów podatkowych: 1. zgodnie z art. 5 ust. 1 oraz 106 ust. 1 Ustawy o VAT, Uczestnicy Konsorcjum (a w szczególności X) uprawnieni są do fakturowania wzajemnych świadczeń zgodnie z przedstawionym schematem rozliczeń, mając na uwadze, że Konsorcjum składa się z dwóch odrębnych podatników