Jednostka samorządu terytorialnego, która realizuje projekt w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty i nieodpłatnie udostępnia powstały majątek, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT, gdyż czynności te nie są związane z wykonaniem czynności opodatkowanych VAT.
Nieodpłatne przekazanie instalacji fotowoltaicznych po okresie trwałości projektu, jako finalny element usługi publicznej niegenerujący przysporzenia majątkowego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych ani obowiązkowi sporządzenia informacji PIT-11.
Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących wydatki związane z realizacją projektu ochrony przyrody i edukacji ekologicznej, gdyż wydatki te nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych VAT, a działalność mieści się w zakresie zadań publicznych.
Gminie, jako jednostce realizującej zadania własne w ramach działalności publicznoprawnej, w związku z budową budynku obejmującego przedszkole, żłobek i część urzędu gminy, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego ani do zwrotu podatku VAT, ze względu na brak związku wydatków z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.
Gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony z faktur dotyczących realizacji projektu, ponieważ infrastruktura nie będzie wykorzystywana do działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem VAT, co uniemożliwia spełnienie przesłanek art. 86 ustawy o VAT.
Gmina, realizując projekt społeczny finansowany ze środków zewnętrznych, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego, gdyż inwestycja nie będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych VAT, lecz na cele społeczne w ramach zadań publicznych.
Jednorazowe dofinansowanie otrzymane od ubezpieczyciela w ramach funduszu prewencyjnego stanowi wynagrodzenie za świadczenie usług i podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Gminie Miejskiej, która wynajmuje odpłatnie domki letniskowe na zasadach cywilnoprawnych, przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego VAT od wydatków związanych z ich zakupem i utrzymaniem, gdyż wynajem stanowi działalność opodatkowaną.
Dochód ze sprzedaży prawa użytkowania wieczystego działki rekreacyjnej przez spółdzielnię mieszkaniową jest zwolniony z podatku dochodowego w zakresie, w jakim zostanie przeznaczony na utrzymanie zasobów mieszkaniowych, jednak nie podlega zwolnieniu, gdy służy dofinansowaniu stawki eksploatacyjnej lub zasileniu funduszu zasobowego.
Wykorzystywanie infrastruktury publicznej, nieprzynoszącej Gminie dochodów ani nieobciążonej czynnościami opodatkowanymi VAT, wyklucza możliwość odliczenia podatku VAT od wydatków na jej realizację zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Opłaty eksploatacyjne oraz na fundusz remontowy, pobierane przez spółdzielnię mieszkaniową od posiadaczy miejsc postojowych w garażu wielostanowiskowym, stanowią odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jako sprzedaż zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy.
Przekazanie przez gminę po upływie okresu trwałości projektu mikroinstalacji fotowoltaicznych uczestnikom projektu, bez dodatkowego wynagrodzenia, nie rodzi obowiązku podatkowego w zakresie sporządzenia PIT-11. Nie stanowi to przysporzenia majątkowego w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W sytuacji, gdy realizacja projektu przez gminę nie generuje czynności opodatkowanych, Gmina nie posiada prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Powiat wykonujący zadania z zakresu scalenia gruntów jako organ administracji rządowej nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego, gdy nabywane towary i usługi nie są związane z czynnościami opodatkowanymi.
Powiatowi nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z zagospodarowaniem poscaleniowym, gdyż nie są one wykorzystywane do czynności opodatkowanych, lecz do realizacji zadań publicznych zleconych przez administrację rządową, zgodnie z art. 86 ust. 1 oraz art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku VAT związanych z realizacją zadania.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT przychodu z tytułu pomocy publicznej otrzymanej przez Spółkę od NFOŚiGW w ramach programu „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.”.
Brak możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu „(...)”, finansowanego ze środków FUNDUSZY EUROPEJSKICH NA ROZWÓJ CYFROWY 2021-2027(FERC).
Usługi zarządzania Portfelem Pracowniczego Funduszu Emerytalnego, które będą wykonywane przez Grupę VAT, będą mieściły się w zakresie czynności zarządzania wymienionymi w art. 43 ust. 1 pkt 12 lit e) ustawy. W konsekwencji będą korzystać ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie ww. artykułu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT od wydatków poniesionych na realizację projektu.
Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia w całości lub w części kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającą z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją inwestycji.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług wykonywanego na rzecz Mieszkańców świadczenia w zakresie usługi indywidualnego transportu door-to-door oraz zwolnienie świadczonej usługi z opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy o VAT.