Leasing gruntu na oznaczony czas, przy spełnieniu warunków art. 17i Ustawy o CIT, wyłącza częściowo przychody i koszty z opłat leasingowych w podstawowym okresie tej umowy. Jednocześnie nie zwalnia z obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych.
Zwolnienie z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych, przewidziane w art. 11n pkt 5 ustawy o CIT, nie ma zastosowania, jeżeli pomiędzy spółką a jej jedynym udziałowcem, jednostką samorządu terytorialnego, istnieją nie tylko powiązania kapitałowe, ale także powiązania osobowe związane z obecnością przedstawicieli gminy w organach spółki.
Gmina nie może skorzystać z wyłączenia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 5 ustawy o CIT, jeżeli powiązania pomiędzy gminą a spółkami są oparte zarówno na powiązaniach kapitałowych, jak i osobowych.
Przychodem opodatkowanym CIT po stronie wnioskodawcy jest cena sprzedaży działki ustalona na dzień zawarcia umowy przedwstępnej, nieuwzględniająca nakładów poniesionych przez Nową Spółkę.
W przypadku uczestnictwa w dwóch odrębnych międzynarodowych grupach kapitałowych z różnymi latami obrotowymi, podmiot powiązany zobowiązany jest do sporządzenia dwóch odrębnych grupowych dokumentacji cen transferowych, każda za pełen rok obrotowy danej grupy, zgodnie z art. 11p ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Jednostka samorządu terytorialnego, mimo zwolnienia podmiotowego z CIT, nie jest zwolniona z obowiązku dokumentacyjnego dotyczącego cen transferowych przekraczających progi, o ile nie spełnia specyficznych warunków wyłączenia określonych w art. 11n ustawy o CIT.
Sprzedaż nieruchomości gruntowej na rzecz jej dotychczasowego użytkownika wieczystego, ustanowionego przed 1 maja 2004 r., w trybie art. 198g ustawy o gospodarce nieruchomościami, nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu VAT jako dostawa towarów, gdyż dokonuje jedynie zmiany tytułu prawnego, nie wpływając na władztwo do rzeczy.
Pomoc którą spółka otrzymała w ramach programów "Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 oraz 2023 r." oraz pomoc którą Spółka może otrzymać w przyszłości na analogicznych zasadach, zgodnie z programem rządowym pod nazwą „Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2024 r.”, nie będzie stanowić
W jakim momencie, na gruncie Ustawy CIT Spółka winna wykazać korektę przychodu podatkowego w zakresie otrzymanych dopłat? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
Wyłączenie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy trwający od 1 grudnia 2022 r. do 30 listopada 2023 r. w zakresie transakcji dokonanych pomiędzy Spółką a Kontrahentami.
Ustalenie prawidłowego określenia wartości składników majątku Spółki.
Dotyczy ustalenia, czy zapłacona przez Wnioskodawcę kara umowna z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy z Dostawcą na dostarczenie paliwa gazowego stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Skutki podatkowe otrzymanego przez Spółkę dofinansowania z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej oraz gazu ziemnego, udzielonego ze środków programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związanych z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022”.
Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia dla potrzeb rozliczania transakcji dotyczących energii elektrycznej i gazu dokonywanych w cenach ujemnych.
Brak możliwości zastosowania odwrotnego obciążenia przy dostawie energii elektrycznej i gazu w cenach ujemnych.
Czy wynagrodzenie wypłacane przez Spółkę na rzecz Podmiotów powiązanych z tytułu dzierżawy Gruntu będzie stanowiło ukryty zysk w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy o CIT przy założeniu, że wynagrodzenie na rzecz Podmiotów powiązanych zostanie ustalone na poziomie rynkowym, do zawarcia transakcji doszłoby niezależnie od istniejących powiązań pomiędzy stronami transakcji a zawarcie transakcji
Brak powstania przychodu z tytułu otrzymanego przez Spółkę dofinansowania z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej, w stosunku do której nastąpił wzrost cen stosowanych wobec Spółki.
Brak możliwości uznania, że otrzymane przez Spółkę raty zaliczek na poczet rekompensaty, jak również sama rekompensata, nie stanowią dopłat mających bezpośredni wpływ na cenę dostarczanego przez Spółkę gazu, i w konsekwencji nie będą zwiększać podstawy opodatkowania VAT realizowanych przez Spółkę dostaw gazu
Wnioskodawca zobowiązany jest do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy PGK.
Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych przy przekroczeniu progów dokumentacyjnych określonych w art. 11k ust. 2 updop z powodu powiązań z jednostką samorządu terytorialnego o charakterze osobowym
CIT - w zakresie ustalenia, czy dokumentacja cen transferowych z tytułu transakcji kontrolowanej z podmiotami powiązanymi powinna być sporządzana za rok podatkowy czy za rok obrotowy (art. 11k ust. 1).
CIT - w zakresie ustalenia, czy dokumentacja cen transferowych z tytułu transakcji kontrolowanej z podmiotami powiązanymi powinna być sporządzana za rok podatkowy czy za rok obrotowy (art. 11k ust. 1).