Gmina posiada prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków na inwestycję wodociągowo-kanalizacyjną, przy zastosowaniu prewspółczynnika, nie ma zaś prawa do odliczenia poprzez proporcję z art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.
Gmina jest uprawniona do odliczenia części podatku naliczonego od zakupu samochodu specjalistycznego do czyszczenia kanalizacji, stosując indywidualny prewspółczynnik obliczony na podstawie stosunku ilości ścieków sprzedanych w transakcjach opodatkowanych do całości odprowadzonych ścieków. Metoda ta reprezentatywnie odzwierciedla pecyfikę wykonywanej działalności gospodarczej, zgodnie z art. 86 ust
Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT związana z inwestycją w infrastrukturę wodno-ściekową, gdyż wykorzystuje ją do wykonywania czynności opodatkowanych umowami cywilnoprawnymi, pod warunkiem niezaistnienia przesłanek negatywnych, mimo wykonywania zadań publicznych wyłączających inny zakres podatkowy.
Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT z wykorzystaniem proporcji określonej na podstawie ilości zużycia wody/ścieków od odbiorców zewnętrznych, gdy proporcja najlepiej odzwierciedla specyfikę działalności gospodarczej i odpowiada rzeczywistemu wykorzystaniu infrastruktury.
W przypadku przekształcenia zakładu budżetowego w jednostkę budżetową, dla celów obliczenia wartości prewspółczynnika VAT za dany rok, należy wyliczyć wspólny prewspółczynnik uwzględniając dane finansowe za cały rok obejmujący działalność obu struktur organizacyjnych, zapewniając zgodność z art. 86 ust. 2a ustawy o VAT.
Dotacje przedmiotowe i na zakup środków trwałych przekazane przez gminę podlegają zwolnieniu z CIT, natomiast dopłaty do cen usług nie kwalifikują się do tego zwolnienia; środki z korekty VAT oraz wartość nieodpłatnie przekazanych środków trwałych są opodatkowanymi przychodami.
Działalność gminy w zakresie miejskiego transportu publicznego, oceniana w kontekście zadań statutowych, stanowi działalność gospodarczą uprawniającą do odliczenia VAT naliczonego z tytułu projektów inwestycyjnych, bez obowiązku stosowania prewspółczynnika, jeśli działania te mieszczą się w zakresie usług cywilnoprawnych.
Świadczenie usług dostarczania wody i odbioru ścieków przez Gminę na rzecz odbiorców zewnętrznych stanowi działalność podlegającą opodatkowaniu VAT, z prawem do odliczenia VAT naliczonego na podstawie proporcji wyliczonej w oparciu o rzeczywiste wykorzystanie infrastruktury mierzonym ilością metrów sześciennych wody i ścieków.
Brak uznania równowartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych przekazywanych do Zakładu przez Wnioskodawcę za przychody wykonane Zakładu oraz brak uznania stanu środków obrotowych na początek okresu sprawozdawczego za przychody wykonane Zakładu w rozumieniu § 2 pkt 11 rozporządzenia.
Możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych od: - składników przedsiębiorstwa, które Gmina przed likwidacją oddała nieodpłatnie zakładowi budżetowemu w administrowanie, - składników majątkowych (środków trwałych), które zakład budżetowy uprzednio wytworzył, nabył z własnych środków, - środków trwałych, które Gmina przekazała zakładowi budżetowemu nieodpłatnie
Prawo do odliczenia całości podatku naliczonego z tytułu budowy zbiorczych oczyszczalni ścieków.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na Infrastrukturę, która powstanie w ramach Inwestycji.
Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego od wydatków dotyczących infrastruktury kanalizacyjnej poniesionych w związku z realizacją Inwestycji.
Prawo do odliczenia w związku z realizowanym projektem (zakup agregatu prądotwórczego) przy zastosowaniu prewspółczynnika zakładu budżetowego.
Odpłatne usługi w zakresie dostarczania wody oraz odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych stanowią działalność gospodarczą oraz czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia. Z tytułu wykorzystywania Infrastruktury na rzecz Odbiorców wewnętrznych, nie są Państwo zobowiązani do naliczenia podatku należnego. Przysługuje/będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia
Równowartość odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekazywanych do Zakładu przez Gminę, stan środków obrotowych na początek okresu sprawozdawczego oraz nadwyżka środków obrotowych pozostawiona w zakładzie budżetowym oraz wartość naliczonych, ale nieuzyskanych odsetek od nieterminowych płatności powinna być uwzględniana przez Gminę przy wyliczaniu sposobu
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przez Gminę za pomocą prewspółczynnika ustalonego dla zakładu budżetowego.
Czy dotacja przedmiotowa otrzymana przez zakład budżetowy powinna zostać uwzględniona przy określeniu proporcji (prewspółczynnika), o której mowa w § 3 ust. 4 rozporządzenia, jako przychód wykonany zakładu budżetowego.
Prawo do odliczenia VAT związku z wydatkami Gminy na modernizację kąpieliska.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację Zadania.
Wyłączenie równowartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych nieodpłatnie przekazanych przez Gminę do Zakładu z przychodów wykonanych Zakładu w prewspółczynniku zgodnym z Rozporządzeniem.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą nagród zawodnikom i trenerom.