Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, fundacja rodzinna jest zwolniona z opodatkowania dochodów zagranicznych jednostek kontrolowanych oraz nie jest zobowiązana do prowadzenia rejestrów zagranicznych jednostek i ewidencji zdarzeń. Zwolnienie to nie obejmuje innych wyłączeń wskazanych w ustawie. Decyzja zależy od zgodności działalności fundacji z zakresem określonym dla fundacji rodzinnych
Fundacja rodzinna, jako wyłączny udziałowiec spółek zagranicznych, nie spełnia przesłanek uznania sprawdzonych spółek za zagraniczne jednostki kontrolowane w rozumieniu art. 30f ust. 3 ustawy o PIT, co wyklucza obowiązek opodatkowania beneficjentów fundacji z tego tytułu.
Zgodnie z art. 5 Umowy pomiędzy Polską a Gruzją, zmiana rezydencji podatkowej wnioskodawcy do Gruzji, z jednoczesnym przekazaniem majątku do polskiej fundacji, skutkuje uznaniem Gruzji za miejsce jego rezydencji podatkowej i nie powoduje powstania obowiązku podatkowego z tytułu niezrealizowanych zysków w Polsce.
Fundacja rodzinna, posiadająca udziały w zagranicznych jednostkach kontrolowanych, korzysta z przysługującego jej zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, dlatego nie podlega opodatkowaniu podatkiem od dochodów zagranicznych jednostek kontrolowanych określonym w art. 24a tej ustawy.
Sposób opodatkowania świadczenia wypłaconego z fundacji w Liechtensteinie i możliwości zmniejszenia podstawy opodatkowania od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Ustalenie czy spółka zagraniczna jest zagraniczną jednostką kontrolowaną.
Zwolnienie fundacji rodzinnej z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Zwolnienie fundacji rodzinnej z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej oraz brak obowiązku prowadzenia rejestru oraz ewidencjonowania zdarzeń.
W zakresie uznania Spółek za zagraniczne jednostki kontrolowane.
Ustalenie obowiązku podatkowego od dochodów Spółki Cypryjskiej dla Fundacji Rodzinnej oraz obowiązku prowadzenia przez Fundację rejestru zagranicznych jednostek.
W opisanej sprawie nie zostanie spełniona przesłanka, która powtarza się w art. 30f ust. 3 pkt 3 lit. a, pkt 4 lit. a i pkt 5 lit. a ustawy o PIT, w konsekwencji czego Spółka nie będzie dla Wnioskodawcy jako fundatora i beneficjenta Fundacji zagraniczną jednostką kontrolowaną. Jako beneficjent oraz fundator Fundacji Rodzinnej Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku zapłaty podatku od dochodu zagranicznej
Uznanie Spółki za zagraniczną jednostkę kontrolowaną.
Zwolnienie z opodatkowania fundacji rodzinnej w związku z osiąganiem dochodów z zagranicznej jednostki kontrolowanej
Uznanie, czy Spółka będzie dla Wnioskodawcy zagraniczną jednostką kontrolowaną.
Uznanie Społki za zagraniczną jednostkę kontrolowaną.
Uznanie Spółki za zagraniczną jednostkę kontrolowaną.
Zwolnienie Fundacji z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej w związku z likwidacją spółki cypryjskiej, w której Fundator jest udziałowcem.
Opodatkowanie dochodów Wnioskodawcy jako beneficjenta z tytułu zagranicznej jednostki kontrolowanej, w związku z osiąganymi przez Fundację dochodami, pochodzącymi w szczególności z dywidend.
Zastosowanie zwolnienia z opodatkowania fundacji rodzinnej w zw. z osiąganiem dochodów z zagranicznej jednostki kontrolowanej.