Stosowanie mechanizmu podzielonej płatności dla usług odbioru odpadów złomu.
Prawidłowość wyliczania kwoty limitu uprawniającej do zwolnienia podmiotowego, brak obowiązku składania deklaracji VAT-7 i VAT JPK oraz brak opodatkowania usług dzierżawy gruntu pod kiosk w związku z wyborem zwolnienia podmiotowego poprzez złożenie VAT-R i aktualizację danych, konsekwencje podatkowe przy sprzedaży złomu kotłów c.o.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania i udokumentowania premii pieniężnej.
Dotyczy ustalenia czy Wnioskodawca jest zobowiązany zastosować procedurę odwrotnego obciążenia przy dostawie złomowanych pojazdów
Dotyczy ustalenia czy Powiat jest zobowiązany wystawić fakturę dokumentującą dostawę złomowanych pojazdów z zastosowaniem procedury odwrotnego obciążenia.
Dotyczy sposobu rozliczenia faktur korygujących otrzymanych przez Wnioskodawcę oraz przez niego wystawionych z powodu przekwalifikowania towaru z objętego opodatkowaniem VAT według stosownej stawki na towar objęty mechanizmem odwrotnego obciążenia
Ustalenie podstawy opodatkowania i fakturowania w przypadku dostawy towarów, w stosunku do których Wnioskodawca ma obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia wraz z usługą transportu, cięcia/łuszczenia i wydania atestu.
Sposób opodatkowania dostawy stali wraz z usługami obróbki na specjalistycznym laserze 2D i 3D
W zakresie wskazania czy potwierdzenie przez Urząd Statystyczny zakwalifikowania wyrobów do PKWiU 24.44.23.0 daje wystarczającą podstawę do stosowania zasady odwrotnego obciążenia przy fakturowaniu transakcji sprzedaży wyrobów.
W zakresie ustalenia kto będzie pokrywał kwotę VAT-u należnego od transakcji do urzędu skarbowego w przypadku gdy nabywca sprzedawanych przez Wnioskodawcę towarów nie opodatkuje transakcji oraz w zakresie konieczności podpisywania faktur sprzedaży przez nabywców towarów, co do których Wnioskodawca stosuje mechanizm odwrotnego obciążenia.
Dotyczy fakturowania dostawy wyrobów stalowych wraz z ich transportem.
Dokumentowanie nabycia materiałów metalowych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie tych materiałów w stanie prawnym obowiązującym w 2014 r.
Dokumentowanie nabycia materiałów metalowych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie tych materiałów w stanie prawnym obowiązującym w 2014 r.
1. Możliwość umieszczania na jednej fakturze dostawy towarów opodatkowanych stawką 23% oraz towarów w ramach odwrotnego obciążenia. 2. Możliwość umieszczenia na tejże fakturze dodatkowych kosztów jakimi dostawca obciąża nabywcę (np. koszty cięcia towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy, koszty transportu, koszty wydania atestu).
Dokumentowanie nabycia materiałów metalowych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wewnętrznych dokumentujących nabycie tych materiałów w stanie prawnym obowiązującym w 2013 r.
Dokumentowanie jedną fakturą sprzedaży opodatkowanej i sprzedaży objętej odwrotnym obciążeniem.
Dokumentowanie nabycia materiałów metalowych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wewnętrznych dokumentujących nabycie tych materiałów w stanie prawnym obowiązującym w 2013 r.
dokumentowanie jedną fakturą dostaw, w stosunku do których Wnioskodawca ma obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia oraz dostaw, w stosunku do których Wnioskodawca ma obowiązek naliczyć i wykazać podatek VAT z odpowiednią stawką
1. Czy Wnioskodawca, jako sprzedawca towarów wyszczególnionych w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, winien traktować jako podatnika VAT w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 7 tej ustawy, także nabywców, u których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ww. ustawy? 2. Czy w transakcjach dostawy towarów, gdzie stroną jest nabywca, u którego sprzedaż jest zwolniona od podatku na
Czy dla celów podatkowych opakowania, nabywane przez Firmę na podstawie Kart Przekazania Odpadu, powinny być obłożone 23% stawką podatku VAT, czy powinny podlegać odwrotnemu obciążeniu?
w zakresie sprzedaży zużytych opon sklasyfikowanych w grupowaniu PKWiU 38.11.54.0, - w zakresie uznania, iż sprzedaż opon używanych należy rozliczyć na zasadach ogólnych, - w zakresie uznania, iż w przypadku sprzedaży zużytych opon sklasyfikowanych w grupowaniu PKWiU 46.77.10.0 do firm, które produkują granulat, paliwo alternatywne oraz na rzecz Organizacji recyklingu, które to opony są dostarczane
Czy Wnioskodawca powinien zastosować mechanizm odwróconego opodatkowania w związku z zakupem złomu srebra?