Usługi transportu publicznego świadczone w ramach umowy z Miastem nie stanowią odpłatnego świadczenia usług na rzecz Miasta w rozumieniu art. 8 ustawy o VAT, a otrzymywana rekompensata nie podlega VAT jako element wynagrodzenia, zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy o VAT.
Rekompensaty przyznawane Wnioskodawcy za usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, jako że nie mają związku z ceną świadczonych usług i nie stanowią wynagrodzenia za konkretną usługę zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, co zostało potwierdzone w orzeczeniu TSUE w sprawie C-615/23.
Rekompensata otrzymywana przez podatnika jako wyrównanie wyniku finansowego netto do poziomu poniesionych kosztów plus tzw. rozsądny zysk nie stanowi obrotu w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o VAT i nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Rekompensata, jako istotny element przychodów podlegających opodatkowaniu, powinna być dokumentowana fakturą, a jej ujmowanie w księgach rachunkowych musi być zgodne z wymogami struktury JPK_KR_PD, co zapewnia prawidłowe udokumentowanie transakcji oraz przestrzeganie przepisów ustawy o CIT.
Nieuznanie wypłaconej Rekompensaty Zachęt przez Sprzedającego na rzecz Kupującego za wynagrodzenie za jakiekolwiek świadczenie podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, które Kupujący wykonał na rzecz Sprzedającego, w związku z czym jej otrzymanie przez Kupującego nie powoduje po stronie Kupującego i Sprzedającego jakichkolwiek konsekwencji na gruncie przepisów ustawy o VAT oraz braku obowiązku Kupującego
Nieuznanie Należności Gwarancyjnych wypłacanych przez Sprzedającego na rzecz Kupującego za wynagrodzenie za jakiekolwiek świadczenie podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, które miałby wykonać Kupujący na rzecz Sprzedającego oraz brak obowiązku Kupującego do udokumentowania fakturą otrzymanych od Sprzedającego Należności Gwarancyjnych.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem VAT udzielonych przez Spółkę odbiorcom uprawnionym upustów za obniżenie zużycia energii elektrycznej, rozliczenia oraz sposobu udokumentowania zastosowanego upustu.
Uznanie, że rekompensata stanowi wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, określenie momentu powstania obowiązku podatkowego w związku z jej otrzymaniem, obowiązek udokumentowania fakturą VAT otrzymanej rekompensaty, i określenie terminu, w jakim powinni Państwo wystawić fakturę dokumentującą otrzymanie rekompensaty oraz prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku
Rozpoznanie obowiązku podatkowego dla usługi polegającej na wyrażeniu zgody na udział we wspólnym przedsięwzięciu na podstawie art. 19a ust. 1 i ust. 8 ustawy, dokumentowanie ww. usług fakturami z adnotacją „odwrotne obciążenie” oraz wystawienie faktury korygującej w przypadku zwrotu rekompensat.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Ustalenia, czy pomoc publiczna, którą Wnioskodawca otrzymał ze środków Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji na podstawie zawartej umowy, jest zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych, jako objęta zakresem dyspozycji art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna otrzymana ze środków Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji, jest zwolniona od podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT
Skutki podatkowe w podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w podatku od spadków i darowizn otrzymania rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnym granicami RP
Ustalenia: - czy opłaty ponoszone za użytkowanie składników majątkowych na podstawie umów kwalifikowanych jako leasing operacyjny opisane w stanie faktycznym stanowią koszty finansowania dłużnego i w związku z tym podlegają ograniczeniom wynikającym z art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „u.p.d.o.p.”), - czy wskazane w stanie faktycznym: opłaty manipulacyjne i odsetki od weksli
Niepodleganie Płatności Gwarancyjnych opodatkowaniu podatkiem VAT, brak wpływu otrzymywanych Płatności Gwarancyjnych na kwoty VAT naliczonego i należnego wykazywane w deklaracjach Beneficjenta oraz brak obowiązku udokumentowania fakturami otrzymywanych Płatności Gwarancyjnych.
Czy kwota otrzymana w ramach Umowy może korzystać ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych?
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT Płatności Gwarancyjnych, które Sprzedający będzie zobowiązany wypłacić Kupującemu w związku z realizacją Umowy Gwarancyjnej oraz potencjalnych Zwrotów Części Płatności Gwarancyjnych przez Kupującego na rzecz Sprzedającego, - niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT Rekompensaty za Najem Stołówek, do wypłaty której Sprzedawca może być zobowiązany wobec Kupującego
Uznanie, że zapłata Rekompensaty dokonana przez klienta po dacie powstania obowiązku podatkowego oraz po dacie wystawienia faktury w zakresie modelu sprzedaży własnej oraz modelu inkasenta, nie będzie stanowiła dla Spółki podstawy opodatkowania VAT i tym samym Spółka nie będzie zobowiązana do jej udokumentowania poprzez wystawienie oddzielnej faktury albo skorygowanie pierwotnej (w przypadku modelu
Brak opodatkowania podatkiem VAT wyliczonej i wypłaconej rekompensaty. Brak obowiązku wystawienia faktury dokumentującej ww. czynność. Brak opodatkowania podatkiem VAT wyliczonej a niewypłaconej rekompensaty. Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu wyliczonej a niewypłaconej rekompensaty.
Brak opodatkowania otrzymanej rekompensaty oraz brak obowiązku wystawienia faktur korygujących.
• opodatkowanie podatkiem VAT usług wykonywanych przez Spółkę na podstawie zawartych umów dotyczących powierzenia Spółce wykonywania zadań własnych gminy, o których mowa w ustawie o samorządzie gminnym, przez Gminę, • wystawianie faktur dokumentujących świadczenie usług wykonywanych na podstawie ww. umów między Gminą a Spółką, • prawo do odliczenia naliczonego podatku VAT związanego z wydatkami służącymi
braku opodatkowania płatności Gwarancyjnych, które Zbywca będzie zobowiązany wypłacić Nabywcy w związku z realizacją Umowy Gwarancyjnej lub braku opodatkowania zwrotu części Płatności Gwarancyjnej z tytułu Rozliczenia Rocznych Opłat Eksploatacyjnych przez Nabywcę na rzecz Zbywcy oraz braku wpływu Płatności Gwarancyjnych, które Zbywca będzie zobowiązany wypłacić Nabywcy w związku z realizacją Umowy
w zakresie momentu dokonania korekty przychodu w związku z rozliczeniem rekompensaty za wykonanie powierzonych zadań własnych przez Miasto w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych
w zakresie uznania czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę w wyniku nakazu organu administracji publicznej za niepodlegające opodatkowaniu oraz momentu powstania obowiązku podatkowego i daty wykonania usługi