Wnioskodawca będzie miał prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT (niebędących fakturami elektronicznymi) otrzymywanych za pośrednictwem poczty elektronicznej (jako załącznik do wiadomości e-mail, np. w formie PDF) z wykorzystaniem sposobów opisanych we wniosku, w rozliczeniu za okres, w którym Spółka otrzymała fakturę, zgodnie z art. 86 ust. 10 pkt 1 ustawy, lub w rozliczeniu
1. Czy opisany przez Spółkę sposób przesyłania faktur kontrahentom w formie elektronicznej spełnia wymagania rozporządzenia o e-fakturach, w szczególności czy spełnia warunek zapewnienia autentyczności pochodzenia i integralności treści, o którym mowa w § 4 tego rozporządzenia?2. Czy opisany przez Spółkę sposób przechowywania faktur w formie elektronicznej spełnia wymogi rozporządzenia o e-fakturach
Czy poprzez sporządzenie odręcznie lub komputerowo faktur VAT (niebędących fakturami elektronicznymi) dokumentujących dokonaną przez Spółkę sprzedaż towarów lub usług, a następnie przesłanie tych faktur odbiorcom pocztą elektroniczną (jako załącznik wiadomości e-mail, np. w formacie PDF) lub faksem Spółka spełnia wymóg wystawienia faktury VAT w rozumieniu art. 106 ust. 1 ustawy o VAT?
Czy w przypadku otrzymywania przez Spółkę faktur VAT (niebędących fakturami elektronicznymi) za pośrednictwem poczty elektronicznej (jako załącznik do wiadomości e-mail, np. w formacie PDF) lub faksu, Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tych faktur, w rozliczeniu za okres, w którym zostały otrzymane w powyższy sposób lub w rozliczeniu za jeden z dwóch kolejnych
Czy faktury wysłane w opisany sposób, czyli zabezpieczone tylko elektronicznym podpisem weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, spełniają warunek autentyczności pochodzenia i integralności treści, o którym mowa w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r.?
Możliwość odliczenia podatku VAT wynikającej z faktury VAT przesyłanej w formie elektronicznej.
1. Czy otrzymane przez Spółkę faktury VAT od kontrahenta drogą elektroniczną w formie PDF, zabezpieczone podpisem elektronicznym, spełniają warunek autentyczności podchodzenia integralności treści, a tym samym stanowią podstawę do odliczenia podatku VAT? 2. W którym momencie Spółka uzyskuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, czy w chwili otrzymania maila z załączonym
Uznanie faktur elektronicznych wystawionych w imieniu Spółki przez kontrahenta zagranicznego (samofakturowanie) za prawidłowe faktury sprzedaży dokumentujące świadczone przez Spółkę usługi.
1. Czy momentem wystawienia faktury oraz faktury korygującej w formie elektronicznej przez Spółkę oraz momentem odebrania faktury oraz faktury korygującej w formie elektronicznej przez danego Dealera, jest moment umieszczenia przedmiotowej faktury w systemie komputerowym (platformie)? 2. Czy akceptacja na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej oraz faktyczna wymiana faktur elektronicznych
1. Czy momentem wystawienia faktury oraz faktury korygującej w formie elektronicznej przez Spółkę oraz momentem odebrania faktury oraz faktury korygującej w formie elektronicznej przez danego Dealera, jest moment umieszczenia przedmiotowej faktury w systemie komputerowym (platformie)? 2. Czy akceptacja na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej oraz faktyczna wymiana faktur elektronicznych
1. Czy momentem wystawienia faktury oraz faktury korygującej w formie elektronicznej przez Spółkę oraz momentem odebrania faktury oraz faktury korygującej w formie elektronicznej przez danego Dealera, jest moment umieszczenia przedmiotowej faktury w systemie komputerowym (platformie)? 2. Czy akceptacja na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej oraz faktyczna wymiana faktur elektronicznych
w zakresie możliwości i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wydatków stwierdzonych fakturą przesłaną przez kontrahenta za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mailem w formacie PDF) lub za pośrednictwem faksu.
Faktury elektroniczne wystawiane przez Spółkę, których autentyczność pochodzenia i integralność treści są zachowane poprzez wykorzystanie bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz elektronicznej wymiany danych EDI, będą spełniać wymogi zawarte w §4 rozporządzenia w sprawie faktur elektronicznych.
Czy momentem wystawienia faktury oraz faktury korygującej w formie elektronicznej przez Spółkę oraz momentem odebrania faktury oraz faktury korygującej w formie elektronicznej przez danego Dealera, jest moment umieszczenia przedmiotowej faktury w systemie komputerowym (platformie)?
Czy akceptacja na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej oraz faktyczna wymiana faktur elektronicznych może być ograniczona do wybranych transakcji (np. grup asortymentowych) pomiędzy Dealerem a Spółką?
1. Czy można odstąpić od drukowania kopii faktur VAT, kopii korekt faktur VAT (ich duplikatów) dokumentujących sprzedaż i przechowywać je w formie elektronicznej nawet jeżeli nie spełniają wymogów wynikających z rozporządzenia ministra finansów z dnia 14 lipca 2004 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, np. w formie pliku PDF? 2. Czy przechowywanie kopii faktur VAT
Czy proponowany przez Wnioskodawcę sposób dostarczania faktur elektronicznych spełnia wymogi prawa?
Czy oryginał faktury otrzymany mailem w formacie PDF i następnie wydrukowany na papier jest równoważny z oryginałem faktury przesłanym w wersji papierowej w tradycyjny sposób i czy w związku z powyższym taki dokument daje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wykazany na tej fakturze?
Czy z uwagi na redukcję kosztów archiwizacji dokumentów Spółka może, przechowywać wystawione faktury w systemie informatycznym w którym te faktury zostały wystawione? Czy przechowywanie faktur w zintegrowanym systemie Informatycznym nie wystarcza i Spółka powinna dodatkowo zapisywać i przechowywać wystawione faktury w formacie PDF?
Otrzymanie faktury poprzez systemy elektroniczne, bez stosowania przepisów regulujących tę materię, powoduje, że wystawione faktury nie są uznane na gruncie ustawy o VAT za dokumenty wprowadzone do obrotu prawnego. Skoro zaś nie zostały wprowadzone, nie mogą korzystać z ochrony prawnej, a Wnioskodawca nie jest upoważniony do stosowania prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego