Transakcje realizowane przez podatnika podlegającego estońskiemu CIT z podmiotami powiązanymi, zawierane na warunkach rynkowych oraz posiadające charakter biznesowy, nie stanowią ukrytych zysków ani wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą, zaś wpłaty na PFRON nie są objęte zakresem estońskiego CIT jako ukryte zyski.
Wydatki poniesione na organizację jubileuszowego wydarzenia pracowniczego mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w proporcji odnoszącej się do uczestnictwa pracowników względem ogólnej liczby uczestników, pod warunkiem wyłączenia wydatków na alkohol, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Przychody oraz koszty uzyskania przychodów wspólnika w spółce cywilnej, będącego podmiotem transparentnym podatkowo, należy rozliczać proporcjonalnie do jego udziału w zysku tej spółki, wyłączając te, które stanowią świadczenie na rzecz samego siebie w rozumieniu art. 5 ust. 1 ustawy o CIT.
Dochody fundacji z pożyczek udzielonych spółkom pośrednio zależnym nie korzystają ze zwolnienia CIT zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy CIT, gdyż art. 5 ustawy o fundacji rodzinnej wymaga bezpośredniego posiadania udziałów lub akcji przez fundację.
Dochód z najmu nieruchomości przez fundację rodzinną podmiotowi powiązanemu opodatkowany jest stawką 19%. Sprzedaż nieruchomości, nabytej z zamiarem późniejszego zbycia, nie korzysta ze zwolnienia z CIT i podlega opodatkowaniu stawką 25%.
Ustalenie czy spółka zagraniczna jest zagraniczną jednostką kontrolowaną.
Wybór formy opodatkowania ryczałtu oraz ustalenia, czy usługi pomocnicze (outsourcingowe) i wynagrodzenia Prezesa Zarządu stanowią ukryte zyski.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym ograniczenie w zaliczaniu poszczególnych kosztów do kosztów uzyskania przychodu wynikające z art. 15c oraz obowiązującego do 1 stycznia 2022 r., art. 15e ustawy o CIT, nie ma zastosowania do kosztów działalności zwolnionej z opodatkowania? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, w przypadku kosztów związanych
Dotyczy ustalenia: - jak w opisanym stanie faktycznym ustalić wartość transakcji kontrolowanej, o której mowa w art. 11k ustawy o CIT, po przekroczeniu której A będzie zobowiązana do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz informacji o cenach transferowych (TPR-C); - czy w opisanym stanie faktycznym A może korzystać ze zwolnienia z obowiązku tworzenia dokumentacji, o którym mowa w
W opisanej sprawie nie zostanie spełniona przesłanka, która powtarza się w art. 30f ust. 3 pkt 3 lit. a, pkt 4 lit. a i pkt 5 lit. a ustawy o PIT, w konsekwencji czego Spółka nie będzie dla Wnioskodawcy jako fundatora i beneficjenta Fundacji zagraniczną jednostką kontrolowaną. Jako beneficjent oraz fundator Fundacji Rodzinnej Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku zapłaty podatku od dochodu zagranicznej
Skutki podatkowe cash-poolingu: na Zainteresowanych będzie spoczywał obowiązek dokumentacyjny, wynikający z art. 11k ust. 1 ustawy o CIT oraz odsetki, prowizje oraz opłaty za uczestnictwo w systemie cash-poolingu obciążające Zainteresowanych na rzecz Banku będą podlegały ograniczeniom wynikającym z art. 15c ustawy o CIT
Zastosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 157 ustawy w związku z otrzymaniem świadczeń od fundacji rodzinnej.
Zastosowanie zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 157 ustawy w związku z otrzymaniem świadczeń od fundacji rodzinnej.
Zastosowanie zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 157 ustawy w związku z otrzymaniem świadczeń od fundacji rodzinnej.
Uznanie, czy Spółka będzie dla Wnioskodawcy zagraniczną jednostką kontrolowaną.
Skutki podatkowe wniesienia udziałów do funduszu założycielskiego fundacji rodzinnej oraz możliwość zastosowania zwolnienia przedmiotowego dla świadczeń otrzymywanych od fundacji rodzinnej.
Skutki podatkowe wniesienia udziałów do fundacji rodzinnej oraz zastosowania zwolnienia w związku z otrzymaniem świadczeń od fundacji rodzinnej.
Czy zbycie na rzecz faktora wierzytelności w ramach usługi faktoringu nie będzie podlegało wliczeniu do limitu przychodów pasywnych na gruncie art. 28j ust. 1 pkt 2 lit a ustawy o CIT, - Czy Wnioskodawca w przypadku, w którym faktoring jest stosowany dla transakcji innych niż transakcje powiązane, może liczyć osobno limit 50% przychodów zgodnie z art. 28j ust 1 ustawy o podatku dochodowym od osób
Dotyczy ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Fundusze od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym zakresie
1) Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Nadwyżkę Kosztów Kwalifikowanych z 2021 r. w kolejnych pięciu latach podatkowych (tj. latach 2022-2026) do wysokości kwoty 3 mln zł powiększonej o 5% EBITDA (dalej: „Wirtualny Limit”) wyliczonej odpowiednio dla danego roku podatkowego rozpoczynającego się po 1 stycznia 2022 r.
Czy w kosztach uzyskania przychodu lat rozpoczynających się po 31 grudnia 2021 r. Wnioskodawca może ująć Nieodliczone wydatki do wysokości ustalonego dla każdego z tych lat, w oparciu o treść art. 15e ust. 1 w powiązaniu z art. 15e ust. 2 ustawy o CIT, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2021 r., hipotetycznego limitu, bez jego pomniejszania o bieżące koszty usług ponoszonych w danym roku. Czy
1. Czy na podstawie art. 60 Ustawy zmieniającej w zw. z art. 15e ust. 9 ustawy o CIT, począwszy od 1 stycznia 2022 r. Spółka uprawniona jest do rozpoznawania Nieodliczonych nadwyżek w kosztach uzyskania przychodów, w ramach obowiązującego w danym roku podatkowym tzw. hipotetycznego limitu ustalonego na podstawie danych podatkowych Spółki za ten rok podatkowy, który to limit będzie miał zastosowanie
Prawidłowości stosowania metody odliczenia wydatków ponad limit oraz uprawnienia do rozpoznania w kosztach uzyskania przychodów wydatków ponad limit wg FIFO.