Holenderska spółka nie posiada w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, a tym samym nie przysługuje jej prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od usług logistycznych świadczonych w Polsce. Usługi te opodatkowane są w kraju siedziby spółki.
Nieosiągnięcie przez współczynnik wartości co najmniej 50% na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc transakcji skutkuje – zgodnie z art. 3 ust. 2 i ust. 3 pkt 4 Ustawy o CIT – brakiem opodatkowania podatkiem CIT dochodów z transakcji przeniesienia własności udziałów.
Otrzymanie faktury wystawionej przez zagranicznego dostawcę z błędną stawką VAT i włoskim numerem VAT nie daje polskiemu nabywcy prawa do odliczenia podatku naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy o VAT. Nabywca jest zobowiązany do rozliczenia podatku należnego w ramach odwrotnego obciążenia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy, i może odliczyć ten podatek jako podatek naliczony
Przychody Fundacji z tytułu Inwestycji kapitałowych oraz wypłaty z zysków będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Dotyczy w zakresie opodatkowania dochodów Wnioskodawcy jako Beneficjenta z tytułu CFC
powstanie obowiązku podatkowego oraz zobowiązanie do zapłaty podatku należnego z tytułu przekształcenia spółki oraz przeniesienia siedziby spółki.
Skoro z dniem 1 stycznia 2019 r. ustawodawca wprowadził do struktury CFC prawa do uzyskiwania od kontrolowanych jednostek zagranicznych świadczeń pieniężnych lub niepieniężnych, pozostających bez związku z posiadanymi, podmiotowymi prawami udziałowymi sensu stricto, to, dla zachowania prawidłowego funkcjonowania mechanizmu CFC, z chwilą realizacji wspomnianych praw, tj. otrzymania wypłat lub świadczeń
Uznanie jednostki za jednostkę kontrolowaną oraz powstanie dochodu z niezrealizowanych zysków.
powstanie dochodu z niezrealizowanych zysków oraz przychodu w związku z wniesieniem udziałów do Fundacji Rodzinnej
ustalenie czy wartość udziałów (akcji) obejmowanych przez Fundację Rodzinną nie będzie stanowić przychodu podlegającego opodatkowaniu po stronie Wnioskodawcy i Najbliższej Rodziny uzyskanego za pośrednictwem zagranicznej jednostki kontrolowanej (Fundacji Rodzinnej), ujmowanego w podstawie opodatkowania Wnioskodawcy i Najbliższej Rodziny z tytułu dochodów CFC (Fundacji Rodzinnej)
Brak prawa do ubiegania się o zwrot podatku na podstawie ustawy o VAT i rozporządzenia, ze względu na naliczenie tego podatku niezgodnie z przepisami ustawy o VAT.
Przedmiotowe Fundacje nie stanowią, jak słusznie twierdzi Wnioskodawca zagranicznych spółek kontrolowanych dla Wnioskodawcy, jako Beneficjanta tych Fundacji, bowiem aby można było mówić o zagranicznej spółce kontrolowanej, spółka ta musi w pierwszej kolejności spełniać definicję zagranicznej spółki, z czym w przedmiotowej sprawie nie mamy do czynienia.
Fundacja Rodzinna mająca siedzibę w Księstwie Liechtenstein spełnia przesłanki do uznania jej za zagraniczną jednostkę kontrolowaną, o której mowa w art. 30f ust. 3 ustawy o PIT a opodatkowanie jej dochodów na podstawie art. 30f ust. 1 ustawy o PIT spowoduje, że w wyniku wniesienia majątku Wnioskodawcy do Fundacji Rodzinnej, po stronie Wnioskodawcy nie powstanie dochód z niezrealizowanych zysków, o
W zakresie opodatkowania dochodów Wnioskodawcy jako Beneficjenta z tytułu CFC, w związku z osiąganymi przez Fundację Rodzinną z siedzibą w Księstwie L. dochodami, pochodzącymi w szczególności z dywidend oraz ze zbycia majątku posiadanego przez Fundację Rodzinną jest: 1. prawidłowe odnośnie opodatkowania dochodów otrzymanych przez Wnioskodawcę od Fundacji Rodzinnej, jako dochodów z tytułu CFC, 2. nieprawidłowe
W zakresie opodatkowania dochodów Wnioskodawcy jako Beneficjenta z tytułu CFC, w związku z osiąganymi przez Fundację Rodzinną z siedzibą w Księstwie L. dochodami, pochodzącymi w szczególności z dywidend oraz ze zbycia majątku posiadanego przez Fundację Rodzinną jest: 1. prawidłowe odnośnie opodatkowania dochodów otrzymanych przez Wnioskodawcę od Fundacji Rodzinnej, jako dochodów z tytułu CFC, 2. nieprawidłowe
Fundacja Rodzinna mająca siedzibę w Księstwie Liechtenstein spełnia przesłanki do uznania jej za zagraniczną jednostkę kontrolowaną, o której mowa w art. 30f ust. 3 ustawy o PIT a opodatkowanie jej dochodów na podstawie art. 30f ust. 1 ustawy o PIT spowoduje, że w wyniku wniesienia majątku Wnioskodawcy do Fundacji Rodzinnej, po stronie Wnioskodawcy nie powstanie dochód z niezrealizowanych zysków, o
ustalenie czy do Kosztów finansowania płatnych z tytułu kredytów/pożyczek wykorzystywanych do działalności Oddziału (i alokowanych do Oddziału) nie znajdą zastosowania regulacje dotyczące limitowania kosztów finansowania dłużnego