Od 1 stycznia 2027 r. przedsiębiorcy zobowiązani będą wystawiać faktury ustrukturyzowane w KSeF dla sprzedaży rejestrowanej kasami fiskalnymi, z identykacją nabywcy za pomocą numeru podatkowego, co nie wpłynie na wysokość raportowanego podatku należnego. Faktury te będą dokumentowane z oznaczeniem "FP".
W przypadku sprzedaży pojazdu samochodowego na rzecz posła na Sejm RP, za nabywcę należy uznać posła jako osobę fizyczną, a nie biuro poselskie jako jednostkę organizacyjną, co implikuje obowiązek ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej oraz wystawienia faktury z danymi posła.
Wystawienie faktury zawierającej numer NIP nabywcy na podstawie paragonu fiskalnego, który takiego numeru nie zawiera, nie jest dopuszczalne. Faktura może być wystawiona wyłącznie w przypadku, gdy paragon dokumentujący transakcję posiada wskazany numer identyfikacyjny nabywcy (art. 106b ust. 5 ustawy o VAT).
Podstawą opodatkowania podatkiem VAT przy dostawie towarów w programach lojalnościowych stanowi całkowita cena katalogowa netto towaru, niezależnie od pokrycia części ceny przez osoby trzecie, tj. sponsora, jeśli takie świadczenie wpływa na cenę dostarczonego towaru. Dostawa traktowana jest jako odpłatna, nawet jeśli część ceny pokrywana jest przez podmiot zewnętrzny, co nie zmienia podstawy opodatkowania
Usługi udostępnienia oprogramowania do automatyzacji blockchainu, świadczone przez Wnioskodawcę, stanowią usługi elektroniczne zgodnie z art. 2 pkt 26 ustawy o VAT. Miejscem świadczenia usług jest miejsce siedziby usługobiorcy. Wymiana walut wirtualnych na środki płatnicze korzysta ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy.
Sprzedaż ewidencjonowana za pomocą kasy rejestrującej na rzecz podatnika VAT może zostać udokumentowana paragonem z NIP; wystawienie faktury jest możliwe, jeśli paragon zawiera NIP nabywcy.
Prawidłowe udokumentowanie sprzedaży usług gastronomicznych i cateringowych świadczonych przez jednostkę samorządową wymaga, by paragony fiskalne były fizycznie przekazywane nabywcom. Samo umożliwienie odbioru paragonów w punkcie stacjonarnym nie spełnia wymogów art. 111 ust. 3a UoVAT, co czyni praktykę ich niszczenia po niezaschnięciu za nieprawidłową, w świetle obowiązków ewidencyjnych określonych
Czy prawidłowym jest Państwa postępowanie polegające na tym, że w momencie zakupu przez klienta usług lub towarów w kasie (…), których kwota należności ogółem przekracza kwotę 450 zł albo 100 euro i podania przez niego w tym momencie danych jego działalności gospodarczej/spółki oraz numeru NIP za każdym razem rejestrują Państwo taką transakcję za pomocą kasy rejestrującej i wystawiają Państwo paragon
Obowiązek drukowania dokumentów oraz prawo do przechowywania dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego w dokumentach przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej.
Brak obowiązku wydruku i wydania faktur elektronicznych oraz e-paragonów nabywcom, którzy zaakceptują Regulamin sklepu internetowego.
Korekta paragonu oraz prawo do wystawienia do paragonu bez NIP nabywcy, faktury zawierającej ten NIP.
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Prawo do wystawiania faktur do paragonów z NIP z kwotą należności ogółem nieprzekraczającą 450 zł albo 100 euro oraz brak podwójnego opodatkowania tej transakcji.
Uznanie wystawianych przez Państwa dokumentów za faktury uproszczone i brak obowiązku wystawienia faktur zwyczajnych.
Uznanie świadczonych usług za usługę międzynarodowego transportu towarów oraz opodatkowanie tych usług stawką VAT w wysokości 0% na podstawie posiadanych dokumentów.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu drewna udokumentowanego asygnatą, rachunkiem oraz paragonem fiskalnym.
Możliwość zastosowania do sprzedaży platynowych sztabek, oraz platynowych monet procedury szczególnej VAT-marża w myśl art. 120 ust. 4 ustawy, a także prawo do dokonania korekty podatku należnego z tytułu sprzedaży ww. towaru z uwagi na zmianę w określeniu podstawy opodatkowania.
Skutki podatkowe związane z koniecznością pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Skutki podatkowe związane z koniecznością pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Sposób naliczania podatku VAT od kosztów dostawy towarów ze sklepu internetowego do klientów i przedstawiania ich w dokumentach sprzedaży.
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, w sytuacji gdy osoby fizyczne będą płacić przelewem, za pomocą aplikacji BLIK i kartą płatniczą przez terminal, możliwości przechowywania faktur i paragonów fiskalnych wyłącznie w formie elektronicznej oraz dokumentowania sprzedaży na rzecz podatników i osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych.
Brak opodatkowania podatkiem VAT dokonanego na rzecz Wnioskodawcy przez Klienta zwrotu należności celno-podatkowych oraz jego dokumentowania.