Koszty uzyskania przychodu wynikające z Instrumentu SWAP traktować należy jako koszty finansowania dłużnego podlegające limitowi z art. 15c ust. 12 ustawy o CIT; natomiast przychody z tego instrumentu nie stanowią przychodów odsetkowych na gruncie art. 15c ust. 13 ustawy o CIT.
W zakresie ustalenia, czy przychody lub koszty stanowią dla Wnioskodawcy przychody o charakterze odsetkowym w myśl art. 15c ust. 13 ustawy o CIT lub koszty finansowania dłużnego w myśl art. 15c ust. 12 ustawy o CIT i w konsekwencji, czy koszty ponoszone w związku z Umową oraz Transakcją podlegają ograniczeniom w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 15c ust. 1 ustawy o CIT.
Ustalenie czy Inwestycje stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej oraz czy przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego Spółka ma prawo nie uwzględniać kosztów od kredytów otrzymanych od banków i kosztów finansowania dłużnego otrzymanego od podmiotów powiązanych, a wykorzystywanych przez Spółki jawne do sfinansowania Inwestycji.
Możliwość skorzystania z zaniechania poboru podatku dochodowego w sytuacji gdy w umowie kredytowej wskazano, że kredytu udzielono na zakup mieszkania i dowolny cel konsumpcyjny
W zakresie ustalenia czy Spółce przysługuje i będzie przysługiwać prawo do pomniejszenia wartości kosztów finansowania dłużnego, o których mowa w art. 15c ust. 12, obliczanej na potrzeby art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych o dodatni wynik powstały na rozliczeniu Instrumentu CAP.
Prawo do pomniejszenia kosztów finansowania dłużnego o dodatni wynik powstały na rozliczeniu Instrumentu CAP.
Ustalenie czy Inwestycje stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej oraz czy przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego Spółka ma prawo nie uwzględniać kosztów od kredytów otrzymanych od banków i kosztów finansowania dłużnego otrzymanego od podmiotów powiązanych, a wykorzystywanych przez Spółki jawne do sfinansowania Inwestycji.
Czy Dodatkowe wpłaty na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców dokonywane na podstawie Ustawy o finansowaniu mogą stanowić dla Banku koszt uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1
Brak możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów dodatkowych wpłat uiszczanych przez Bank na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców.
Czy przy rozliczaniu ceny ze sprzedaży funduszowi sekurytyzacyjnemu wierzytelności kredytowych, Bank powinien w pierwszej kolejności ustalić wynik na sprzedaży należności głównej (kapitału kredytu), a ewentualnie w dalszej kolejności alokować cenę sprzedaży wierzytelności do części dotyczącej odsetek oraz innych wydatków i opłat.
Czy w ramach ulgi na ramont i modernizację lokalu mieszkalnego można odliczyć od podatku wydatek poniesiony na zakup podgrzewacza wody typu "Junkers" kupiony w 2005 r. na raty?Czy odliczeniu od podatku podlega kwota wynikająca z faktury czy spłacone raty w 2005 r.?
Zapytanie Spółki dotyczyło:rozstrzygnięcia czy wydatki poniesione w celu uzyskania promesy kredytowej - co warunkowało przyznanie Spółce dotacji z funduszy unijnych - stanowią koszt uzyskania przychodu w momencie poniesienia, czy zwiększają wartość inwestycji powstającej dzięki dofinansowaniu.
Czy w ramach ulgi remontowej podatnik będący właścicielem lokalu mieszkalnego może odliczyć od podatku za 2005 rok poniesione przez Wspólnotę Mieszkaniową wydatki na wymianę okien w tym lokalu ?
Czy wydanie przez syndyka rzeczy będącej przedmiotem przewłaszczenia na rzecz banku podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?