Nabycie jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych we własnym imieniu, choć na rachunek osoby trzeciej, stanowi posiadanie tytułów uczestnictwa w rozumieniu art. 28j ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT, skutkującym utratą prawa do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
Jednostka samorządu terytorialnego, która realizuje projekt w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty i nieodpłatnie udostępnia powstały majątek, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT, gdyż czynności te nie są związane z wykonaniem czynności opodatkowanych VAT.
Czynności wykonywane pomiędzy Fundacją a jej wewnętrznymi Zakładami (Ośrodkiem i Przedszkolem) mają charakter wewnętrzny, są nieopodatkowane VAT, ponieważ nie są wykonywane przez odrębne podmioty prawa, lecz stanowią integralną część wewnętrznej struktury organizacyjnej Fundacji.
Umorzenie jednostek uczestnictwa w wyniku automatycznego połączenia funduszy inwestycyjnych, mimo braku zgody podatnika, stanowi przychód z kapitałów podlegający opodatkowaniu zgodnie z art. 30b ust. 1 ustawy PIT.
Rekompensaty wypłacane uczestnikom funduszy inwestycyjnych za straty wynikające z błędnej wyceny jednostek uczestnictwa nie stanowią przychodu podatkowego w rozumieniu ustawy o PIT. Nie powodują one powstania obowiązku sporządzania informacji podatkowych ani zastosowania zwolnienia z podatku zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o PIT.
Przychód pracownika z tytułu wynagrodzenia w formie jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych powstaje w momencie ich umorzenia. Jest to przychód z kapitałów pieniężnych, podlegający opodatkowaniu zryczałtowaną stawką PIT 19%. Towarzystwo funduszy inwestycyjnych nie pełni funkcji płatnika przy tych przychodach.
Z przychodów uzyskanych z odpłatnego zbycia papierów wartościowych oraz tytułów uczestnictwa w funduszach kapitałowych uzyskanych w ten sam sposób, podatnik może dochody i straty opodatkować łącznie, na zasadach określonych w art. 30b ustawy o PIT.
W okresie, gdy KSeF jest fakultatywny, jednostka samorządu terytorialnego może zdecydować, że tylko wybrane jej jednostki organizacyjne będą wystawiały i odbierały faktury w ramach KSeF, zgodnie z indywidualną akceptacją kontrahentów, nie wiążąc tej zgody z całą JST.
Podatek od dochodów kapitałowych, zapłacony w związku z realizacją nabytych w spadku praw majątkowych, nie stanowi ciężaru pomniejszającego podstawę opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.
Zyski z przeniesienia własności jednostek uczestnictwa w funduszach kapitałowych przez niemieckiego rezydenta podatkowego podlegają opodatkowaniu wyłącznie w kraju rezydencji podatnika, tj. w Niemczech, zgodnie z art. 13 ust. 5 umowy między Polską a Niemcami o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, fundacja rodzinna jest zwolniona z opodatkowania dochodów zagranicznych jednostek kontrolowanych oraz nie jest zobowiązana do prowadzenia rejestrów zagranicznych jednostek i ewidencji zdarzeń. Zwolnienie to nie obejmuje innych wyłączeń wskazanych w ustawie. Decyzja zależy od zgodności działalności fundacji z zakresem określonym dla fundacji rodzinnych
Fundacja rodzinna, jako wyłączny udziałowiec spółek zagranicznych, nie spełnia przesłanek uznania sprawdzonych spółek za zagraniczne jednostki kontrolowane w rozumieniu art. 30f ust. 3 ustawy o PIT, co wyklucza obowiązek opodatkowania beneficjentów fundacji z tego tytułu.
Zgodnie z art. 5 Umowy pomiędzy Polską a Gruzją, zmiana rezydencji podatkowej wnioskodawcy do Gruzji, z jednoczesnym przekazaniem majątku do polskiej fundacji, skutkuje uznaniem Gruzji za miejsce jego rezydencji podatkowej i nie powoduje powstania obowiązku podatkowego z tytułu niezrealizowanych zysków w Polsce.
Dochody uzyskane ze sprzedaży jednostek uczestnictwa w funduszach ETF podlegają opodatkowaniu w Polsce zryczałtowanym podatkiem dochodowym, niezależnie od braku fizycznej wypłaty środków na rzecz podatnika, bowiem podatnik uzyskuje dochód już w momencie dopisania środków do rachunku inwestycyjnego.
Fundacja rodzinna, posiadająca udziały w zagranicznych jednostkach kontrolowanych, korzysta z przysługującego jej zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, dlatego nie podlega opodatkowaniu podatkiem od dochodów zagranicznych jednostek kontrolowanych określonym w art. 24a tej ustawy.
Prawidłowe udokumentowanie sprzedaży usług gastronomicznych i cateringowych świadczonych przez jednostkę samorządową wymaga, by paragony fiskalne były fizycznie przekazywane nabywcom. Samo umożliwienie odbioru paragonów w punkcie stacjonarnym nie spełnia wymogów art. 111 ust. 3a UoVAT, co czyni praktykę ich niszczenia po niezaschnięciu za nieprawidłową, w świetle obowiązków ewidencyjnych określonych
Sposób opodatkowania świadczenia wypłaconego z fundacji w Liechtensteinie i możliwości zmniejszenia podstawy opodatkowania od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą zmiennych składników wynagrodzenia.
Sposób dokumentowania zadań wykonywanych na zlecenie innych jednostek Policji.