Przemieszczanie wyrobów akcyzowych z nieważnymi znakami akcyzy w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej lub eksportu, jest dopuszczalne, pod warunkiem późniejszego ponownego i prawidłowego ich oznaczenia przed dopuszczeniem do konsumpcji, zgodnie z art. 41 ust. 9 ustawy o podatku akcyzowym.
Podmiot prowadzący skład podatkowy jest podatnikiem odpowiedzialnym za oznaczanie wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, chyba że właściciel wyrobów posiada zezwolenie na wyprowadzenie z cudzego składu podatkowego. Obowiązki akcyzowe w takiej sytuacji przechodzą na właściciela wraz z zezwoleniem.
Dostawa wewnątrzwspólnotowa płynu do papierosów elektronicznych nie podlega opodatkowaniu akcyzą w Polsce, a przepisy o znakach akcyzy nie nakładają obowiązku ich zdejmowania, przy braku zamiaru wystąpienia o zwrot akcyzy.
Legalizacyjne znaki akcyzy dla płynu do papierosów elektronicznych muszą być nanoszone bezpośrednio na pierwotne jednostkowe opakowania, a nie na pośrednie opakowania zbiorcze, aby zachować tożsamość wyrobów zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym.
Oznaczanie płynów do papierosów elektronicznych znakami akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty wpłaty dziennej.
Obowiązki podatkowe związane z wytwarzaniem suplementu diety klasyfikowanego do pozycji CN 2106, zawierającego alkohol etylowy w ilości od 30% do 40%, od którego na poprzednich etapach obrotu zapłacono podatek akcyzowy
Obowiązki podatkowe związane z wytwarzaniem suplementu diety, klasyfikowanego do pozycji CN 2106, zawierającego alkohol etylowy w ilości od 30% do 40%, od którego na poprzednich etapach obrotu zapłacono podatek akcyzowy
Uznanie butelki plastikowej za typowe opakowanie jednostkowe płynu do e-papierosów oraz oznaczanie banderolami
Prawidłowość sposobów oznaczania opakowań jednostkowych płynu do papierosów elektronicznych znakami akcyzy
możliwość i moment zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłat licencyjnych.
Podatnik wnosi o wyjaśnienie, czy prawidłowe jest prowadzenie ewidencji czynności dostawy znaków skarbowych i innych znaków tego typu, na podstawie której ustalany jest obrót ze sprzedaży znaków skarbowych, osiągany przez dystrybutorów rozprowadzających znaki w imieniu Gminy, bez wykazywania w rejestrze poszczególnych detalistów, którzy je nabywają (konsumentów).Z treści złożonego wniosku wynika, że