Interpretacja w zakresie możliwości wprowadzania do składu podatkowego Spółki wyrobów akcyzowych będących własnością klienta, nakładania swoich znaków akcyzy na te wyroby akcyzowe oraz zapłaty – w imieniu klienta – należnego podatku akcyzowego po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy i złożenia deklaracji podatkowej.
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
Czy w związku z tym, że zwolnieniom, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 i 34a ustawy o CIT, podlega cały dochód z działalności Spółki wskazanej w Zezwoleniach oraz Decyzji o wsparciu, do wysokości limitu pomocy publicznej z nich wynikającego, Spółka uprawniona jest do chronologicznego wykorzystywania tego limitu, tj. Wnioskodawca w pierwszej kolejności uprawniony jest do wykorzystania limitu pomocy
Ustalenie, czy Spółka może prowadzić jedną ewidencję dla zezwoleń obowiązujących na różnych strefach, oraz czy Spółka powinna chronologicznie rozliczać limit dostępnej pomocy publicznej na terenie stref, oraz czy wskazany model korzystania z pomocy publicznej jest prawidłowy
1. Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia oraz działalności w oparciu o DoW Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwoleń oraz DoW? 2. Czy zwolnieniu z podatku dochodowego od
Państwa stanowisko w zakresie zwolnienia całego dochodu uzyskiwanego z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie Decyzji z działalności wskazanej w Decyzji, prowadzonej na terenie wskazanym w Decyzji, należało uznać za prawidłowe.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym ograniczenie w zaliczaniu poszczególnych kosztów do kosztów uzyskania przychodu wynikające z art. 15c oraz obowiązującego do 1 stycznia 2022 r., art. 15e ustawy o CIT, nie ma zastosowania do kosztów działalności zwolnionej z opodatkowania? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, w przypadku kosztów związanych
1. Czy dla celów obliczenia dochodu zwolnionego uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie zezwolenia strefowego i na podstawie decyzji o wsparciu, Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności zwolnionej, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie zezwolenia strefowego i decyzji o wsparciu? 2. Czy w przypadku prowadzenia jednej wspólnej
1. Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE w oparciu o Zezwolenie oraz działalności w oparciu o DoW, Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwolenia oraz DoW? 2. Czy zwolnieniu z podatku dochodowego
Opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży nieruchomości w drodze egzekucji komorniczej.
Czy na gruncie przedstawionego zdarzenia przyszłego, po Połączeniu Spółka będzie uprawniona do prowadzenia jednej łącznej ewidencji dla potrzeb kalkulacji dochodu wolnego od podatku na podstawie Zezwoleń i objęcia zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych całości dochodu z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie WSSE, której klasyfikacja PKWiU) wskazana jest w Zezwoleniach; - Czy
1) Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w oparciu o Zezwolenia, Spółka jest uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych tj. wspólnej dla wskazanych Zezwoleń? 2) Czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych
Czy przychód podatkowy z tytułu otrzymania przez Spółkę Opłaty powinien stanowić element kalkulacyjny dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, korzystającego ze zwolnienia z opodatkowania CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT (w przyszłości, w przypadku uzyskania przez Wnioskodawcę Decyzji, także na podstawie
Czy przy założeniu, iż dochód objęty zwolnieniem na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w oparciu o uzyskaną Decyzję będzie tożsamy z dochodem objętym zwolnieniem na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, w oparciu o uzyskane Zezwolenia, Spółka na podstawie art. 13 ust. 6 w zw. z art. 13 ust. 7 UWNI, będzie miała prawo do rozliczenia łącznej pomocy publicznej zgodnie z kolejnością
czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia oraz działalności w oparciu o DoW na terenie w niej wskazanym, Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwoleń oraz DoW, - czy zwolnieniu
Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia, Spółka będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, tj. wspólnej dla wszystkich Zezwoleń? - Czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód
w zakresie: czy Spółka postąpi prawidłowo szacując dochód do celów zwolnienia podatkowego w związku z działalnością w specjalnej strefie ekonomicznej, w ten sposób, że traktuje operację suszenia tarcicy (wartość usługi wewnętrznej suszenia) jako element cenotwórczy wyrobu gotowego wykonywanego w Strefie Ekonomicznej (część cyklu produkcyjnego wykonywanego w Strefie Ekonomicznej), które podlega zwolnieniu
w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym dochód z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE i objętej Zezwoleniami, rozliczany będzie w ten sposób, że w pierwszej kolejności zostanie wykorzystany limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia I (wydanego najwcześniej), natomiast po jego spożytkowaniu wyczerpywane będą kolejno limity posiadane
w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie zobowiązania do stosowania przepisów art. 11a - 11t ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do transakcji wewnętrznych, o których mowa we wniosku (dotyczy pytania oznaczonego we wniosku Nr 3)
w zakresie ustalenia: - czy Spółka może objąć zwolnieniem dochód z działalności prowadzonej na terenie SSE, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia z 20 lipca 2011 r., (tj. wydanego najwcześniej), a po jego wyczerpaniu wykorzystywane będą kolejno limity dostępne w ramach zezwolenia wydanego później, tj. z 12 lutego 2014 r., w ramach których pomoc rozliczana jest
w zakresie ustalenia: - czy w zakresie stanu faktycznego Wnioskodawczyni jest już obecnie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, począwszy od miesiąca, w którym poniesione zostały koszty kwalifikowane w ramach Inwestycji w ramach stopniowo budowanego limitu przysługującej pomocy
w zakresie ustalenia, czy: - czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia oraz działalności w oparciu o DoW Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwoleń oraz DoW, - czy zwolnieniu
W zakresie ustalenia, czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego wcześniej, tj. Zezwolenia 2014, a po jego wyczerpaniu limit dostępny w ramach Zezwolenia 2015.