Przemieszczanie wyrobów akcyzowych z nieważnymi znakami akcyzy w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej lub eksportu, jest dopuszczalne, pod warunkiem późniejszego ponownego i prawidłowego ich oznaczenia przed dopuszczeniem do konsumpcji, zgodnie z art. 41 ust. 9 ustawy o podatku akcyzowym.
Podmiot prowadzący skład podatkowy jest podatnikiem odpowiedzialnym za oznaczanie wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, chyba że właściciel wyrobów posiada zezwolenie na wyprowadzenie z cudzego składu podatkowego. Obowiązki akcyzowe w takiej sytuacji przechodzą na właściciela wraz z zezwoleniem.
Stosowanie zerowej stawki akcyzy na benzynę ekstrakcyjną oraz zwolnienie od akcyzy preparatów smarowych wymaga dokumentowania przesunięć wewnątrzzakładowych za pomocą e-DD, nawet gdy przemieszczenie odbywa się w obrębie jednego zakładu i pod tym samym adresem.
Zwrot wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy względem przeznaczenia do składu podatkowego możliwy jest wyłącznie do tego samego składu, z którego zostały one pierwotnie wyprowadzone. Wprowadzenie do innego składu nie stanowi zwrotu i wyklucza zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy.
Olej o kodzie CN 2710 19 44, nabywany do celów chłodzenia narzędzi, nie spełnia norm dla oleju napędowego, co kwalifikuje go jako inny wyrób akcyzowy z zerową stawką na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Spółka jest zobowiązana jedynie do kwartalnych deklaracji AKC-KZ, bez obowiązku zgłoszeń AKC-UA.
Tranzyt towarów przez terytorium Polski, nieobjętych obrotem w UE i objętych procedurą tranzytu, nie powoduje obowiązku podatkowego z tytułu importu. Eksport tych towarów na Ukrainę, potwierdzony komunikatem IE-45, podlega opodatkowaniu VAT stawką 0%.
Drenowanie wody poprocesowej z olejów pirolitycznych w składzie podatkowym nie stanowi ubytku wyrobu akcyzowego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 20 lit. a i d ustawy o podatku akcyzowym, nie powodując powstania obowiązku akcyzowego. Natomiast ewidencja wyrobów akcyzowych powinna uwzględniać jedynie oleje po całkowitym usunięciu wody poprocesowej.
Proces dealkoholizacji piwa w składzie podatkowym, w wyniku którego powstaje alkohol etylowy o kodzie CN 2208, stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu akcyzą. Dalsze wykorzystanie lub utylizacja tego alkoholu również są objęte akcyzą. Procedura utylizacji alkoholu etylowego przez przekazanie do kanalizacji stanowi całkowite zniszczenie wyrobu akcyzowego, co również skutkuje powstaniem obowiązku
Oznaczanie płynów do papierosów elektronicznych znakami akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty wpłaty dziennej.
Możliwość stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Interpretacja w zakresie możliwości wprowadzania do składu podatkowego Spółki wyrobów akcyzowych będących własnością klienta, nakładania swoich znaków akcyzy na te wyroby akcyzowe oraz zapłaty – w imieniu klienta – należnego podatku akcyzowego po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy i złożenia deklaracji podatkowej.
Wniosek dotyczy obowiązków wynikających z art. 78 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, bez zastosowania e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD
Spełnienie warunków objęcia procedurą zawieszenia poboru akcyzy Produktów znajdujących się w przesyłce, dla której sporządzony został dokument e-AD z błędnymi informacjami.
Dostawa towarów na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i niezarejestrowanych do podatku VAT na terenie krajów UE, rozliczenie sprzedaży w sytuacji rejestracji do VAT OSS, dostawa towarów na rzecz firm z terenu innych krajów UE zarejestrowanych jako czynni podatnicy do transakcji wewnątrzwspólnotowych, dostawa towarów na rzecz indywidualnych odbiorców nieprowadzących działalności
Obowiązki w podatku akcyzowym związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym.
Możliwość zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0 zł dla opisanych we wniosku wyrobów energetycznych, nabywanych wewnątrzwspólnotowo, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, a także importowanych oraz obowiązku dokonania zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym tych wyrobów energetycznych, właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczeń poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczenia w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi zawierających w swoim składzie alkohol etylowy całkowicie skażony środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r.
Obowiązek przemieszczania poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów, zawierających całkowicie skażony alkohol etylowy, na podstawie elektronicznego uproszczonego dokumentu administracyjnego e-SAD
Sposób zakończenia przemieszczania wyrobów akcyzowych w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego poza Systemem oraz określenie stawki opodatkowania akcyzą
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.
Prawidłowość wypełniania obowiązku prowadzenia ewidencji wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, magazynowanych w składzie podatkowym,