Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Dofinansowanie wycieczek i spotkań integracyjnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż jego celem jest integracja pracowników, a nie osobista korzyść finansowa odbiorców świadczenia.
Ekwiwalent za pranie umundurowania strażników nie jest zwolniony z opodatkowania, gdyż nie spełnia kryteriów odzieży roboczej, a zatem stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Przychód z odprawy emerytalnej, otrzymany przed pierwszą wypłatą emerytury, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przy spełnieniu warunków przewidzianych w tym przepisie.
Przychody ze stosunku pracy uzyskane przez podatnika po ukończeniu 65 roku życia, otrzymane przed wypłatą pierwszej emerytury, są zwolnione z opodatkowania do limitu 85 528 zł, uprawniając do korekty zeznania podatkowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ulga dla pracujących seniorów, przewidziana w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie przysługuje podatnikowi, który otrzymuje rentę rodzinną. Prawo do renty rodzinnej, mimo nabycia uprawnienia do świadczeń emerytalnych, wyklucza możliwość zastosowania ulgi podatkowej, niezależnie od spełniania innych przesłanek formalnych.
Zwolnienie podatkowe dla seniorów, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczy przychodów ze stosunku pracy do limitu 85 528 zł, obejmując czas jeszcze przed rozpoczęciem pobierania emerytury, niezależnie od długości okresu pracy.
Przychody ze stosunku pracy, w tym odprawy emerytalne, nagrody i wynagrodzenia za nadgodziny wypłacone po osiągnięciu wieku emerytalnego, ale przed uzyskaniem pierwszej emerytury, są zwolnione z podatku dochodowego, jeśli nie przekraczają limitu 85 528 zł w roku podatkowym, a podatnik nie otrzymuje świadczeń emerytalnych.
Dochody z emerytury otrzymywanej przez podatnika po zmianie rezydencji podatkowej z Islandii na Polskę podlegają opodatkowaniu wyłącznie w Polsce, zgodnie z zasadą nieograniczonego obowiązku podatkowego oraz umową polsko-islandzką o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Możliwość odliczenia wpłat na IKZE od dochodów z tytułu emerytury i umowy o pracę.
Obowiązki płatnika w związku z finansowaniem z ZFŚS spotkań/imprez integracyjnych.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązki płatnika związane z dofinansowaniem w oparciu o kryteria socjalne wycieczek/wczasów, spotkań o charakterze integracyjnym oraz dofinansowanie/sfinansowanie biletów/karnetów dla pracowników, emerytów, rencistów i uprawnionych członków rodzin.
Możliwość zakwalifikowania w zeznaniu rocznym PIT-37 odprawy emerytalnej, jako przychodu do którego stosuje się zwolnienie od podatku dochodowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obowiązki płatnika – wykorzystywanie samochodów służbowych do celów prywatnych.
Obowiązki płatnika w związku z: wypłatą kuratorom sądowym ryczałtu na pokrycie zwiększonych kosztów dojazdów służbowych oraz wypłatą pracownikom ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej.
Możliwość skorzystania z ulgi dla seniora po zawieszeniu renty rodzinnej.
Zakres obowiązków płatnika w kwestii zastosowania zwolnienia z opodatkowania - ulga dla seniora.
Zakres obowiązków płatnika w kwestii zastosowania zwolnienia z opodatkowania - ulga dla seniora.
Opodatkowanie ekwiwalentu wypłacanego pracownikom w związku z pracą zdalną.
Możliwości skorzystania z ulgi dla seniorów w przypadku otrzymywania renty z tytułu częściowej niezdolności do pracy.