Nabycie przez Państwa Obligacji wyemitowanych przez Emitentów Rządowych lub Emitentów Korporacyjnych, nie skutkuje powstaniem obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11o ustawy o CIT oraz złożenia informacji o cenach transferowych, o której mowa w art. 11t tej ustawy, jeżeli nabycie tych Obligacji następuje na wtórnym rynku międzybankowym od podmiotów mających
Dotyczy ustalenia, czy: - Spółka ma prawo do odliczenia wartości Kosztów kwalifikowanych, wyłączonych uprzednio z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ustawy o CIT, w takim zakresie i na takich zasadach, że nieodliczona kwota Kosztów kwalifikowanych podlega odliczeniu w każdym z kolejnych 5 lat podatkowych (licząc od roku następującego po roku poniesienia Kosztów kwalifikowanych) do kwoty
Dotyczy ustalenia, czy: - Spółka ma prawo do odliczenia wartości Kosztów kwalifikowanych, wyłączonych uprzednio z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ustawy o CIT, w takim zakresie i na takich zasadach, że nieodliczona kwota Kosztów kwalifikowanych podlega odliczeniu w każdym z kolejnych 5 lat podatkowych (licząc od roku następującego po roku poniesienia Kosztów kwalifikowanych) do kwoty
Ustalenie podstawy opodatkowania usług wchodzących w skład sprzedawanego w ramach akcji promocyjnej Pakietu 1/Pakietu 2/zestawu promocyjnego oraz ustalenia, czy zastosowanie rabatów w wysokości ustalonej z Kontrahentem proporcjonalnie, tzn. w takiej samej wartości procentowej wartości ceny regularnej każdej z usług wchodzących w skład Pakietu 1 lub Pakietu 2, jest działaniem zgodnym z brzmieniem art
1) Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Nadwyżkę Kosztów Kwalifikowanych z 2021 r. w kolejnych pięciu latach podatkowych (tj. latach 2022-2026) do wysokości kwoty 3 mln zł powiększonej o 5% EBITDA (dalej: „Wirtualny Limit”) wyliczonej odpowiednio dla danego roku podatkowego rozpoczynającego się po 1 stycznia 2022 r.
Czy Wnioskodawca postąpił prawidłowo, zaliczając w roku podatkowym 2022 do kosztów uzyskania przychodów nadwyżkę Kosztów usług niematerialnych wyłączoną w latach podatkowych 2018-2021 z kosztów uzyskania przychodów do wysokości hipotetycznego limitu skalkulowanego dla roku podatkowego 2022 zgodnie z art. 15e ust. 1 i 12 ustawy o CIT (tj. 3 miliony złotych + 5% tzw. podatkowego współczynnika EBITDA)
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym ograniczenie w zaliczaniu poszczególnych kosztów do kosztów uzyskania przychodu wynikające z art. 15c oraz obowiązującego do 1 stycznia 2022 r., art. 15e ustawy o CIT, nie ma zastosowania do kosztów działalności zwolnionej z opodatkowania? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, w przypadku kosztów związanych
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym począwszy od roku podatkowego rozpoczynającego się 1 października 2022 r. Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Koszty Kwalifikowane niezaliczone do kosztów uzyskania przychodów w poprzednich latach podatkowych w taki sposób, że kwota Kosztów Kwalifikowanych podlega zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów w kolejnych
1. Czy w świetle art. 60 ust. 1 ustawy nowelizującej Metoda odliczenia, którą Wnioskodawca planuje stosować przy odliczeniu Wydatków ponad Limit, jest prawidłowa. 2. Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do rozpoznania w kosztach uzyskania przychodów Wydatki ponad Limit z zastosowaniem metody FIFO. 3. Czy w sytuacji, jeśli Wnioskodawca rozpozna w kosztach uzyskania przychodów Wydatki ponad Limit na podstawie
Zapytanie w zakresie: 1. Czy limit, o którym była mowa w art. 15e ust. 1 w zw. z ust. 12 ustawy o CIT, należało w latach 2018-2021 wyliczyć bez uwzględnienia przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy uzyskanych z działalności wolnej od podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT? (stan faktyczny) 2. Czy ustalając w latach 2018-2021 nadwyżkę kosztów usług niematerialnych
Zapytanie, czy: 1. Limit, o którym była mowa w art. 15e ust. 1 w zw. z ust. 12 ustawy o CIT, należało w latach 2018-2021 wyliczyć bez uwzględnienia przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy uzyskanych z działalności wolnej od podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT. 2. Ustalając w latach 2018-2021 nadwyżkę kosztów usług niematerialnych ponad limit, o którym była
Zapłata ceny sprzedaży za papierosy elektroniczne na rzecz podmiotu powiązanego z Wnioskodawcą, która będzie realizowana na warunkach rynkowych i jej wartość będzie odpowiadała cenie rynkowej – nie będzie skutkowała koniecznością opodatkowania ukrytego zysku z tych transakcji w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT w związku z art. 28m ust. 3 ustawy CIT
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej ustalenia, czy transakcje polegające na emisji/wykupie certyfikatów inwestycyjnych Funduszu nie podlegają przepisom dotyczących cen transferowych.
Ustalenie, czy - wydatki ponoszone przez Spółkę przed 1 stycznia 2023 r. na naprawę szkody samochodu osobowego Spółki wykorzystywanego do celów działalności gospodarczej Spółki oraz dla prywatnych celów pracowników należy traktować jako tzw. ukrytą dywidendę albo wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, które należy opodatkować ryczałtem od dochodów spółek, - wydatki ponoszone przez Spółkę
Czy w przedstawionej sytuacji Wnioskodawca może zastosować pomniejszenie podstawy opodatkowania podatku od przychodów z budynków o pełne 10.000.000 zł i w związku z tym nie mieć obowiązku zapłaty podatku od przychodów z budynków?
Obowiązek stosowania oznaczenia „TP” do faktur wykazywanych w części ewidencyjnej JPK_V7.
Czy świadczone przez Wnioskodawcę transakcje sprzedaży energii elektrycznej na rzecz podmiotów powiązanych stanowią transakcję, w związku z którą wytwarzana jest większa niż znikoma wartość dodana pod względem ekonomicznym, o której mowa w art. 28j ust. 1. pkt 2 lit. g ustawy o CIT.
Brak obowiązku stosowania w ewidencji sprzedaży w pliku JPK_V7 oznaczenia „TP” w stosunku do Transakcji pomiędzy Gminą a Podmiotami zależnymi.
obowiązek oznaczenia „TP” transakcji w ewidencji sprzedaży w JPK_V7 między Wnioskodawcą a: - wójtem, - zastępcą wójta, • sekretarzem, • skarbnikiem, • sołtysem, • członkami rady sołeckiej, Rady Gminy, • pracownikami Urzędu Gminy, pełniącymi funkcje kierownicze i nie pełniącymi funkcji kierowniczych, • dyrektorami i kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy • członkami rodzin wyżej wymienionych podmiotów
w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym: - ograniczenie w zaliczaniu poszczególnych kosztów do kosztów uzyskania przychodu wynikające z art. 15e ustawy o CIT nie ma zastosowania do kosztów działalności zwolnionej z opodatkowania, -w przypadku kosztów związanych zarówno z działalnością opodatkowaną, jak i działalnością zwolnioną z opodatkowania, Spółka powinna
Brak obowiązku stosowania oznaczenia „TP” w prowadzonej ewidencji VAT, w przypadku sprzedaży w ramach prowadzonej przez Gminę działalności gospodarczej na rzecz spółek miejskich, instytucji kultury oraz powiatowych jednostek budżetowych.
obowiązek oznaczania symbolem „TP” faktur dokumentujących sprzedaż usług na rzecz Województwa (organizatora) lub Ministra Kultury (współprowadzącego)