Podmiot prowadzący skład podatkowy jest podatnikiem odpowiedzialnym za oznaczanie wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, chyba że właściciel wyrobów posiada zezwolenie na wyprowadzenie z cudzego składu podatkowego. Obowiązki akcyzowe w takiej sytuacji przechodzą na właściciela wraz z zezwoleniem.
Nabycie wewnątrzwspólnotowe alkoholu etylowego całkowicie skażonego środkami dopuszczonymi na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 nie wiąże się z obowiązkiem składania deklaracji akcyzowych ani zabezpieczenia akcyzowego, zgodnie z art. 21 ust. 3 pkt 5 i art. 46pg ustawy o podatku akcyzowym, co implikuje zwolnienie z wymogów proceduralnych w ramach systemu EMCS.
Olej o kodzie CN 2710 19 44, nabywany do celów chłodzenia narzędzi, nie spełnia norm dla oleju napędowego, co kwalifikuje go jako inny wyrób akcyzowy z zerową stawką na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Spółka jest zobowiązana jedynie do kwartalnych deklaracji AKC-KZ, bez obowiązku zgłoszeń AKC-UA.
Nie zachodzi obowiązek stosowania e-DD w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia i zużycia wyrobów akcyzowych przez podmiot pełniący rolę zarówno zarejestrowanego odbiorcy, jak i podmiotu zużywającego, o ile nie następuje fizyczne przemieszczenie wyrobów poza zakład.
Zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego z art. 30 ust. 9 pkt 6 ustawy jest dopuszczalne jedynie dla wyrobów zawierających alkohol etylowy, które spełniają limity zawartości alkoholu określone w art. 32 ust. 4 pkt 3 lit. d, z wyłączeniem obowiązku spełnienia dodatkowych wymagań.
Opodatkowanie podatkiem akcyzowym produkcji oraz możliwość zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Możliwość stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Wniosek dotyczy obowiązków wynikających z art. 78 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, bez zastosowania e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD
Obowiązki w podatku akcyzowym związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym.
Możliwość zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0 zł dla opisanych we wniosku wyrobów energetycznych, nabywanych wewnątrzwspólnotowo, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, a także importowanych oraz obowiązku dokonania zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym tych wyrobów energetycznych, właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego
Nie można zgodzić się także z Państwa stanowiskiem, że w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym opisany przez Państwa układ hybrydowy B wykorzystywany w samochodach osobowych sklasyfikowanych do kodu CN 8703 33 19, powinien być traktowany, jako hybrydowy napęd spalinowo-elektryczny, o którym mowa w art. 105 pkt 1a lit. a oraz art. 105 pkt 1b ustawy akcyzowej, a co za tym idzie w zależności
Brak możliwości zastosowania stawki 0 zł dla wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 25, nabywanych wewnątrzwspólnotowo poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, przeznaczonych do sprzedaży detalicznej na terytorium kraju
Obowiązek przemieszczania poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów, zawierających całkowicie skażony alkohol etylowy, na podstawie elektronicznego uproszczonego dokumentu administracyjnego e-SAD
Sposób zakończenia przemieszczania wyrobów akcyzowych w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego poza Systemem oraz określenie stawki opodatkowania akcyzą
Obowiązki podatkowe w podatku akcyzowym związane z wewnątrzwspólnotowym nabyciem pyłu węglowego.
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.
Możliwości zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego i zużywanego jako środek smarny do silników w procesie produkcji energii elektrycznej.
Możliwości zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego i zużywanego jako środek smarny do silników w procesie produkcji energii elektrycznej.
Możliwość zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego, i zużywanego jako środek smarny do silników w procesie produkcji energii elektrycznej
Możliwość zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego, i zużywanego jako środek smarny do silników w procesie produkcji energii elektrycznej.
Możliwość zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego, i zużywanego jako środek smarny do silników w procesie produkcji energii elektrycznej
Możliwość prowadzenia elektronicznej ewidencji wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz nabywanych wewnątrzwspólnotowo w sposób przedstawiony w opisie zdarzenia przyszłego
Prowadzenie elektronicznej ewidencji energii elektrycznej oraz nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych
Obowiązki związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów węglowych