Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków bezpośrednio sfinansowanych z dotacji, które są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym. Dotacja na zakup środków nie związanych z amortyzacją wyklucza uznanie tych wydatków za koszty uzyskania przychodu. (art. 23 ust. 1 pkt 56 u.p.d.o.f.).
Gmina nie ma prawa do pełnego odliczenia VAT naliczonego z tytułu budowy PSZOK, ale może odliczyć VAT proporcjonalnie do część wykorzystanej do działalności opodatkowanej; dotacja unijna przeznaczona na inwestycję nie wpływa na cenę usług i nie podlega opodatkowaniu VAT.
Zwolnienie z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy o PIT ma zastosowanie do części wynagrodzenia finansowanej z unijnych środków europejskich. Część wynagrodzenia finansowana z dotacji państwowych podlega opodatkowaniu, zgodnie z art. 21 ust. 36 ustawy, co wyklucza zwolnienie. Podstawa opodatkowania powinna być ustalana proporcjonalnie do udziału różnych źródeł finansowania w dofinansowaniu
Czynności polegające na montażu instalacji fotowoltaicznych wraz z magazynami energii na Stacjach Uzdatniania Wody przez Gminę nie stanowią czynności podlegających opodatkowaniu VAT na podstawie przepisów ustawy, a Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z tym związane.
Wpłaty od rodziców oraz dofinansowanie ze środków Województwa na plan nauki pływania są opodatkowane VAT, gdyż stanowią wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług, a Gmina działa jako podatnik VAT wykonujący działalność gospodarczą. Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją programu.
Dotacje celowe przyznane w ramach projektów finansowanych z budżetu Gminy są wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o PIT, niezależnie od źródła finansowania. Nieobowiązują wobec nich obowiązki płatnika PIT.
Wydatki i koszty bezpośrednio sfinansowane z dotacji zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych, w oparciu o art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Utworzenie odrębnego rachunku bankowego dla środków z dotacji ułatwia wyodrębnienie tychże kosztów.
Dochody Uczelni, przeznaczone i wydatkowane na cele statutowe, w tym na pokrycie kosztów działalności Centrum korzystają ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4.
Wpływ dotacji na limit małego podatnika prowadzącego działalność edukacyjną zgodnie z art. 4a pkt 10 i na limit przychodów zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2. Stosowanie 9% stawki podatku w przypadku nie przekroczenia limitu określonego w art. 19 ust. 1 pkt 2 w roku 2019 i przekroczenia limitu w roku 2020.
Brak podlegania opodatkowaniu otrzymanego przez Gminę dofinansowania oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu.
Brak opodatkowania otrzymanego dofinansowania na realizację projektu oraz brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków ponoszonych w ramach realizacji projektu.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania przychodu z tytułu otrzymanego dofinansowania projektów współfinansowanych ze środków europejskich, w tym także nadwyżki powstałej w wyniku poniesienia mniejszych wydatków na koszty pośrednie rozliczane ryczałtem niż kwota otrzymanego dofinansowania.
Częściowe sfinansowanie linii technologicznej z Dotacji nie powoduje utraty prawa do zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku CIT w odniesieniu do dochodu wygenerowanego za pośrednictwem tej linii.
Brak uznania otrzymanego dofinansowania za podstawę opodatkowania oraz brak możliwości odzyskania podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu.
Podatek od towarów i usług w zakresie podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT usług oczyszczania ścieków, podstawy opodatkowania dla świadczonej usługi, prawa do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych, obowiązku rozliczenia w drodze odwrotnego obciążenia podatku VAT w zakresie usług nabytych od Wykonawcy oraz opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania
Podatek od towarów i usług w zakresie podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT usług oczyszczania ścieków, podstawy opodatkowania dla świadczonej usługi, prawa do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych, obowiązku rozliczenia w drodze odwrotnego obciążenia podatku VAT w zakresie usług nabytych od Wykonawcy oraz opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy wskazujące, że w stanie faktycznym Wniosku udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie Umowy o udzielenie pomocy publicznej w związku z cenami energii elektrycznej i gazu ziemnego stanowi przychód w podatku CIT objęty zakresem dyspozycji przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i w konsekwencji kwota wsparcia otrzymana przez
Gmina nie działa w charakterze podatnika podatku VAT w związku z realizacją projektu Instalacji OZE - wpłaty mieszkańców i otrzymane dofinansowanie nie stanowią podstawy opodatkowania podatkiem VAT. Gmina nie ma również prawa do odliczenia podatku VAT.
Ustalenie, czy dofinansowanie udzielone Wnioskodawcy w związku z realizacją projektu pn. „(…)” stanowi podstawę opodatkowania
Czy podstawę opodatkowania w przypadku świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców stanowi wyłącznie otrzymane od Mieszkańców wynagrodzenie przewidziane w Umowach, pomniejszone o kwotę podatku należnego.
Ustalenie podstawy opodatkowania z tytułu wykonania instalacji OZE.
Zaliczenie do podstawy opodatkowania w przypadku świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców wyłącznie wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców w związku z realizacją projektu pomniejszonych o kwotę podatku należnego.
Pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja z budżetu państwa.