Usługi wynikające z instrumentu finansowego opartego na umowie vPPA zwolnione są z podatku VAT, jednak nie są klasyfikowane jako transakcje pomocnicze, tym samym powinny być uwzględnione przy kalkulacji proporcji VAT Wnioskodawcy.
Stosowanie paragonów niefiskalnych w celach testowych, bez finalizacji transakcji i wydruku fiskalnego, nie narusza przepisów ewidencyjnych i nie wymaga ich ujmowania w ewidencjach korekt. Dokumenty te nie wpływają na obrót ani na należności podatkowe.
W przypadku, gdy wynagrodzenie dla całego wolumenu energii w danym okresie rozliczeniowym przyjmie wartość ujemną, transakcję należy rozpoznać jako świadczenie usługi odbioru energii przez nabywcę na rzecz dostawcy, co podlega obowiązkowi dokumentacji fakturą VAT.
W sytuacji, gdy matematyczny wynik miesięcznego rozliczenia dostaw energii przyjmuje wartość dodatnią, wytwórca energii zobowiązany jest do wystawienia faktury uwzględniającej tę kwotę i VAT. Jeśli jednak wartość pozostaje ujemna, czynność należy traktować jako usługę odbioru energii świadczoną przez odbiorcę, konieczną do udokumentowania fakturą VAT na rzecz wytwórcy.
W przypadku przyjęcia przez wynagrodzenie za dostarczoną energię ujemnej wartości w całym okresie rozliczeniowym, nabycie energii generuje świadczenie usługi przez odbiorcę na rzecz wytwórcy, opodatkowane podatkiem VAT."
Spółka realizując obowiązki wynikające z ustawy o bonie energetycznym, polegające na ustalaniu nieuprawnionych beneficjentów pomocy publicznej, funkcjonuje poza zakresem VAT jako podmiot wypełniający funkcję quasi-administracyjną. Jednakże, zmiana cen ustalona w ramach obowiązku korygowania rozliczeń wymaga wystawienia faktur korygujących zgodnie z przepisami ustawy o VAT.
W sytuacji nabycia energii po ujemnej cenie, uznaje się, iż nabywca świadczy usługę odbioru energii i ma ona podlegać opodatkowaniu VAT, wymuszając wystawienie faktury przez nabywcę na dostawcę.
Wynagrodzenie X Sp. z o.o. od Z S.A. wynikające z umowy mocowej, kalkulowane zgodnie z regulacjami ustawowymi rynku mocy, nie podlega przepisom o cenach transferowych na podstawie art. 11b pkt 1 ustawy o CIT, wyłączając obowiązek sporządzania dokumentacji cen transferowych.
Skutki podatkowe w zakresie usług związanych z zabezpieczeniem zmian cen energii elektrycznej.
Pomoc którą spółka otrzymała w ramach programów "Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 oraz 2023 r." oraz pomoc którą Spółka może otrzymać w przyszłości na analogicznych zasadach, zgodnie z programem rządowym pod nazwą „Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2024 r.”, nie będzie stanowić
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakup energii elektrycznej oraz ustalenie podstawy opodatkowania w związku z usługą odbioru energii. elektrycznej.
Czy na Spółce w zakresie transakcji z Kontrahentem Spółki, który posiada oddział na terenie kraju stosującego szkodliwą konkurencję podatkową w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, zciążył zgodnie z art. 11i ustawy o CIT, obowiązek ustalania cen transferowych.
Nabycie przez Państwa Obligacji wyemitowanych przez Emitentów Rządowych lub Emitentów Korporacyjnych, nie skutkuje powstaniem obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11o ustawy o CIT oraz złożenia informacji o cenach transferowych, o której mowa w art. 11t tej ustawy, jeżeli nabycie tych Obligacji następuje na wtórnym rynku międzybankowym od podmiotów mających
Dotyczy ustalenia, czy: - Spółka ma prawo do odliczenia wartości Kosztów kwalifikowanych, wyłączonych uprzednio z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ustawy o CIT, w takim zakresie i na takich zasadach, że nieodliczona kwota Kosztów kwalifikowanych podlega odliczeniu w każdym z kolejnych 5 lat podatkowych (licząc od roku następującego po roku poniesienia Kosztów kwalifikowanych) do kwoty
Dotyczy ustalenia, czy: - Spółka ma prawo do odliczenia wartości Kosztów kwalifikowanych, wyłączonych uprzednio z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ustawy o CIT, w takim zakresie i na takich zasadach, że nieodliczona kwota Kosztów kwalifikowanych podlega odliczeniu w każdym z kolejnych 5 lat podatkowych (licząc od roku następującego po roku poniesienia Kosztów kwalifikowanych) do kwoty
Wpływ Kwoty Obniżenia na podstawę opodatkowania VAT sprzedaży energii elektrycznej i wysokości podatku należnego.
Obowiązki informacyjne w związku z obniżeniem kwoty należności z tytułu zakupu energii.
Ustalenie podstawy opodatkowania w związku z dostawą energii elektrycznej.
Dotyczy ustalenia wpływu Kwoty Obniżenia na podstawę opodatkowania sprzedaży energii i na wysokość podatku VAT należnego.
Wpływ Korekty Cen na podstawę opodatkowania, obowiązek udokumentowania Korekty Cen fakturą korygującą, wystawienie zbiorczej faktury korygującej w przypadku obniżki oraz podwyższenia ceny (korekty „in minus” i „in minus”), oraz moment ujmowania tych korekt.
Dotyczy ustalenia wpływu Kwoty Obniżenia na podstawę opodatkowania sprzedaży energii i na wysokość podatku VAT należnego.
Sposób rozliczenia i dokumentowania dostaw energii zarówno w sytuacji gdy matematyczny wynik kalkulacji rozliczenia jest dodatni oraz w sytuacji gdy wartość wynagrodzenia w okresie rozliczeniowym przyjmie wartość ujemną.
Sposób rozliczenia i dokumentowania dostaw energii zarówno w sytuacji gdy matematyczny wynik kalkulacji rozliczenia jest dodatni oraz w sytuacji gdy wartość wynagrodzenia w okresie rozliczeniowym przyjmie wartość ujemną.
Sposób rozliczenia i dokumentowania dostaw energii zarówno w sytuacji gdy matematyczny wynik kalkulacji rozliczenia jest dodatni oraz w sytuacji gdy wartość wynagrodzenia w okresie rozliczeniowym przyjmie wartość ujemną.