Podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług doradztwa finansowego, jeśli usługi te są bezpośrednio związane z działalnością opodatkowaną, co wymaga każdorazowej oceny związków funkcjonalnych z przychodami z tej działalności.
Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Udział pracowników i emerytów w finansowanej z ZFŚS imprezie integracyjnej nie skutkuje powstaniem przychodu podlegającego opodatkowaniu, gdyż impreza leży w interesie pracodawcy, a korzyści dla uczestników są ogólne i niemierzalne.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS nie stanowi przychodu dla pracowników, jako iż jest integracyjne i służy interesowi pracodawcy. Dla emerytów natomiast nie spełnia przesłanek zwolnienia z podatku, nie będąc nieodpłatnym świadczeniem według art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS dla pracowników i emerytów, stanowi przychód kwalifikowany do źródła przychodów z pracy lub innych źródeł, lecz podlega zwolnieniu podatkowemu do ustawowych limitów realizujących cele socjalne. Nadwyżka świadczenia ponad limity podlega opodatkowaniu odpowiednio poprzez zaliczki i zryczałtowany podatek.
Dofinansowanie wycieczki ze środków ZFŚS, jako świadczenie organizowane w interesie pracodawcy, nie stanowi dla pracowników przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, w rozumieniu art. 12 ustawy PIT. W konsekwencji, brak jest obowiązku nałożenia na płatnika obowiązku pobrania zaliczki na ten podatek.
Dofinansowanie wyjazdu integracyjnego z ZFŚS nie stanowi przychodu podatkowego dla pracowników i emerytów w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PIT, wobec czego na wnioskodawcy nie ciążą obowiązki płatnika w zakresie poboru zaliczki na podatek dochodowy.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS na cele integracyjne nie stanowi przychodu podatkowego dla pracowników i emerytów, gdy spełnia warunki wskazane przez Trybunał Konstytucyjny, tj. nie przynosi realnej korzyści majątkowej uczestnikom i jest w interesie pracodawcy.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem wycieczki ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Obowiązki płatnika w związku z finansowaniem z ZFŚS spotkań/imprez integracyjnych.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych zagranicznej wycieczki integracyjnej dla pracowników, emerytów i rencistów.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów wstępu i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów wstępu i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika dotyczące sposobu opodatkowania świadczeń z ZFŚS sfinansowanych pracownikom, emerytom i rencistom
Obowiązki płatnika związane z dofinansowaniem w oparciu o kryteria socjalne wycieczek/wczasów, spotkań o charakterze integracyjnym oraz dofinansowanie/sfinansowanie biletów/karnetów dla pracowników, emerytów, rencistów i uprawnionych członków rodzin.
Obowiązki płatnika ciążące na Szkole w związku ze finasowaniem świadczeń z ZFŚS dla pracowników, emerytów i rencistów.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem świadczenia z ZFŚS emerytowi.
W zakresie skutków podatkowych wypłaty emerytowanej nauczycielce zatrudnionej wcześniej w innej szkole zapomogi pieniężnej.
Skutki podatkowe wypłaty emerytowanej nauczycielce zatrudnionej wcześniej w innej szkole zapomogi pieniężnej.
Dotyczy w zakresie obowiązków płatnika w związku z dofinansowaniem z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych wycieczki dla pracowników i emerytów.
Jeżeli świadczenie zostanie przyznane emerytowi uprawnionemu do niego w związku z łączącym jego uprzednio z Wnioskodawcą stosunkiem pracy, będzie korzystać ze zwolnienia od podatku w granicach określonych w art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Od nadwyżki powyżej limitowanej łącznej wysokości świadczeń wypłaconych tej osobie w danym roku podatkowym – zgodnie z art.