Na gruncie prawa podatkowego „ulepszenie” jest pojęciem, które dotyczy wyłącznie składników majątku będących środkami trwałymi. Pod pojęciem tym należy rozumieć takie czynności, jak przebudowa, rozbudowa, rekonstrukcja, adaptacja lub modernizacja środka trwałego, które podnoszą jego wartość techniczną, użytkową, jak i przystosowanie składnika majątkowego do wykorzystania go w innym celu, niż pierwotne
Ustalenie, czy z tytułu pobieranych należności od najemcy za dzierżawę nieruchomości Państwa Spółka jako zarządca sądowy będzie podatnikiem podatku od towarów i usług, zobowiązanym do ujmowania ww. należności we własnej ewidencji sprzedaży JPK VAT.
Czy Zarządca powinien wystawiać we własnym imieniu i na własną rzecz rachunki dotyczące najmu lub dzierżawy na podstawie art. 87 § 1 o.p. Czy Zarządca najem lub dzierżawę powinien dokumentować w inny sposób, tj. np. za pomocą wezwania Komornika Sądowego przy Sądzie Rejonowym, tj. na podstawie art. 122 i 180 o.p. w zw. z art. 934 k.p.c.
Określenie czy jako Zarządca Nieruchomości, Wnioskodawca nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług w zakresie należności jakie pobiera od najemców lub dzierżawców z tytułu czynszu najmu lub dzierżawy Nieruchomości i opłat wynikających z tych umów, i nie jest obowiązany do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R z tego tytułu oraz czy podatnikiem z tego tytułu jest Dłużnik (pytania oznaczone
1) Opodatkowanie dofinansowania otrzymanego na podstawie umowy prewencyjnej. 2) Koszty zakupu czujek dymu, czujek czadu oraz oznakowania p-pożarowego zakupionych z środków otrzymanych z dofinansowania na podstawie umowy prewencyjnej nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Kwalifikacja przychodów z dzierżawy nieruchomości do odpowiedniego źródła.
Czy poniesione koszty związane z tą nieruchomością stanowią koszty uzyskania przychodu prowadzonej działalności gospodarczej?
w zakresie obowiązków odprowadzenia podatku dochodowego od przychodu z najmu nieruchomości przez kuratora
1. Czy Wnioskodawca, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na zasadach określonych w ustawie z dnia 20 listopada 1998 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 930 ze zm.) o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej: Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym
W zakresie dokumentowania fakturą VAT przez zarządcę sądowego nieruchomości, należności z tytułu wynajmu tej nieruchomości.
Jak należy dokumentować wynagrodzenie przyznane przez sąd Wnioskodawcy z tytułu pełnienia zarządu nieruchomością, tj. czy faktura VAT winna być wystawiona na rzecz właściciela nieruchomości, czy też inny podmiot?
Kto i jak powinien dokumentować przychody uzyskiwane z nieruchomości oddanej w zarząd Wnioskodawcy?
Obowiązek rejestrowania obrotu z tytułu wynajmu lokali komunalnych za pomocą kasy rejestrującej, przez spółkę zarządzającą nieruchomościami w imieniu gminy.
Podatnik jest zarządcą i jedocześnie jednym z czterech współwłaścicieli nieruchomości. Nie prowadzi działalność gospodarczej nie jest podatnikiem podatku VAT. Zgodnie z umową jaką zawarli między sobą współwłaściciele, wnioskodawca wykonuje umowny zarząd nieruchomościa wspólną, stosownie do tresci art. 205 kc. Z tego tytułu otrzymuje miesięczne wynagrodzenie w wysokości 50% dodatniego salda miesiecznego
Sposób rozliczania przychodów i kosztów związanych z utrzymaniem oddanych w zarząd zasobów mieszkaniowych