Odpłatne świadczenie usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków przez Gminę na rzecz Odbiorców zewnętrznych, niekorzystające ze zwolnienia z VAT, stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu. Wykorzystanie prewspółczynnika metrażowego do rozliczeń VAT jest uzasadnione i zapewnia obiektywne odwzorowanie rzeczywistego podziału wydatków między działalnością opodatkowaną a inną aktywnością
W przypadku przekształcenia zakładu budżetowego w jednostkę budżetową, dla celów obliczenia wartości prewspółczynnika VAT za dany rok, należy wyliczyć wspólny prewspółczynnik uwzględniając dane finansowe za cały rok obejmujący działalność obu struktur organizacyjnych, zapewniając zgodność z art. 86 ust. 2a ustawy o VAT.
Dotacje przedmiotowe i na zakup środków trwałych przekazane przez gminę podlegają zwolnieniu z CIT, natomiast dopłaty do cen usług nie kwalifikują się do tego zwolnienia; środki z korekty VAT oraz wartość nieodpłatnie przekazanych środków trwałych są opodatkowanymi przychodami.
Spółka powstała z przekształcenia zakładu budżetowego Gminy może, na podstawie zasady sukcesji generalnej, odliczyć VAT z faktur dokumentujących czynności opodatkowane przed przekształceniem, ale nie po przekształceniu, jeśli faktury wystawiono na Gminę jako nabywcę.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na Infrastrukturę, która powstanie w ramach Inwestycji.
Czy dotacja przedmiotowa otrzymana przez zakład budżetowy powinna zostać uwzględniona przy określeniu proporcji (prewspółczynnika), o której mowa w § 3 ust. 4 rozporządzenia, jako przychód wykonany zakładu budżetowego.
Podatek od towarów i usług w zakresie niepodlegania opodatkowaniu dopłat do taryf do zbiorowego odprowadzania ścieków.
Dotyczy niepodlegania opodatkowaniu dopłat przekazywanych do zakładu do taryf zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu prewspółczynnika przychodowego.
Czy dopłaty otrzymywane od Gminy korzystają ze zwolnienia z opodatkowania CIT. Czy wydatki pokrywane z otrzymywanych dopłat ZGK powinien wyłączać z kosztów uzyskania przychodów.
VAT - dotyczy opodatkowania dostarczania wody i odbioru ścieków oraz prawa do odliczenia wydatków na infrastrukturę przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego.
Skutki podatkowe wynikające z otrzymanej od Gminy dopłaty do usług dostawy wody i odbioru ścieków.
Opodatkowanie nieodpłatnego wydania uczestnikom zajęć gastronomicznych jednego posiłku dziennie oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją Inwestycji, w przypadku oddania w użytkowanie zakładowi budżetowemu oraz brak obowiązku rozliczenia podatku VAT należnego w związku z otrzymaniem przez Państwa dotacji na realizację Inwestycji.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją Inwestycji, w przypadku oddania w użytkowanie zakładowi budżetowemu oraz brak obowiązku rozliczenia podatku VAT należnego w związku z otrzymaniem przez Państwa dotacji na realizację Inwestycji.
Opodatkowanie usług dostarczania wody i odbioru ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków bieżących i inwestycyjnych dotyczących infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej.
Z tytułu odpłatnego udostępniania przez Gminę Inwestycji na rzecz Spółki, na podstawie umowy dzierżawy, Gmina będzie występowała w roli podatnika w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, a czynność ta będzie stanowiła usługę podlegającą opodatkowaniu VAT, na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy w zw. z art. 8 ust. 1 ustawy, niekorzystającą ze zwolnienia z tego podatku. W związku
uznanie Gminy za podatnika VAT z tytułu świadczenia przez Zakład w imieniu Gminy odpłatnych usług w zakresie odprowadzania ścieków komunalnych/dostarczania wody na rzecz podmiotów zewnętrznych z wykorzystaniem Oczyszczalni; uznanie świadczenia przez Zakład w imieniu Gminy ww. usług na rzecz podmiotów zewnętrznych z wykorzystaniem Oczyszczalni za czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od Wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną według udziału procentowego, w jakim infrastruktura wodociągowa jest/będzie wykorzystywana w działalności gospodarczej, tj. według udziału liczby metrów sześciennych dostarczonej wody do Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane VAT) w liczbie metrów sześciennych
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od Wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną według udziału procentowego, w jakim infrastruktura wodociągowa jest/będzie wykorzystywana w działalności gospodarczej, tj. według udziału liczby metrów sześciennych dostarczonej wody do Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane VAT) w liczbie metrów sześciennych
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych oraz bieżących związanych z infrastrukturą za pomocą rzeczywistego prewspółczynnika opartego na kryterium ilości dostarczanej wody
Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w drodze korekty na podstawie art. 91 ust. 7 i ust. 7a ustawy o podatku od towarów i usług w odniesieniu do inwestycji, które po oddaniu do użytkowania były nieodpłatanie przekazane, a następnie podpisano umowę dzierżawy. Natomiast po rozpoczęciu odpłatnego udostępniania infrastruktury Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z infrastrukturą wodociągowo-kanalizacyjną za pomocą ustalonego przez Gminę kryterium udziału rocznego obrotu z transakcji opodatkowanych w całkowitym rocznym obrocie Gminy z działalności wodociągów i kanalizacji
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o sposób określenia proporcji właściwy (obliczany) dla Z().
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych Wydatków Wod-Kan według sposobu określenia proporcji obliczanego jako roczny udział liczby (ilości) metrów sześciennych dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków do Podmiotów Trzecich w całości metrów sześciennych dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków (wg danych za rok poprzedzający).