Przychody uzyskiwane przez podatników z tytułu udostępniania miejsca na reklamy na stronach internetowych, sklasyfikowane w ramach PKWiU 63.11.20.0, podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 8,5% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Osoba prowadząca działalność nierejestrowaną jest zobowiązana do rejestracji jako podatnik VAT UE oraz składania miesięcznych informacji podsumowujących VAT UE, jeśli świadczy odpłatne usługi reklamowe na rzecz zagranicznego podatnika, a dokumentowanie tych usług powinno odbywać się przez wystawianie faktur z wyrazem "odwrotne obciążenie".
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli są związane z celowym działaniem mającym promować działalność i zwiększać przychody. Warunkiem jest ich prawidłowe udokumentowanie oraz brak wyłączenia z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy PIT.
Przychody uzyskiwane z działalności usługowej w zakresie sprzedaży miejsca reklamowego, wyświetlania reklam i produkcji reklam mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w stawce 8,5% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, jeżeli usługi te nie mieszczą się w kategoriach wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 tej ustawy.
Usługi zarządzania procesami gospodarczymi klasyfikowane pod PKWiU 70.22.17.0 są opodatkowane stawką 8,5% ryczałtu, natomiast usługi doradztwa związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi PKWiU 70.22.14.0 oraz reklamowe PKWiU 73.11.19.0 podlegają 15% stawce ryczałtu, zgodnie z art. 12 ust. 1 Ustawy o zryczałtowanym podatku.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.30.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.12.0.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.12.0.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.12.0.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka ma prawo skorzystać z tzw. ulgi sponsoringowej przewidzianej w art. 18ee ustawy o CIT oraz odliczyć od podstawy opodatkowania kwotę stanowiącą 50% wartości faktur wystawionych przez Sponsorowanego w związku z realizacją umów barterowych zawieranych ze Sponsorowanym.
Stawka ryczałtu 12% w odniesieniu do usług konsultanta ds. projektów mediowych i marketingowych z zakresu pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych, sklasyfikowanych wg PKWiU w grupowaniu 62.01.11.0; Stawka ryczałtu 8,5% w odniesieniu dla usług sprzedaży miejsca na cele reklamowe w Internecie, sklasyfikowanych wg PKWiU w grupowaniu 63.11.20.0.
Czy ponoszone przez Wnioskodawcę wydatki na rzecz klubu sportowego w związku z zawartą umową sponsoringową mogą być przez Wnioskodawcę uznane za koszty uzyskania przychodu poniesione na działalność sportową, które uprawniają Wnioskodawcę do zastosowania ulgi o której mowa w art. 18ee ustawy o CIT
Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej, będącej własnością Powiatu, w celu postawienia reklamy.
poprawności udokumentowania fakturą świadczonych usług reklamowych oraz braku obowiązku wystawienia faktury za okres wydłużenia umowy dotyczącej świadczenia ww. usług.
Czy Usługi agencyjne, nabywane przez Spółkę od podmiotu zagranicznego, mieszczą się w katalogu świadczeń wskazanych w art. 21 ust. 1 pkt. 2a ustawy o CIT, w związku z czym Spółka jest zobowiązana jako płatnik do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłacanego na rzecz Agenta Wynagrodzenia?
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z otrzymanych faktur dokumentujących nabycie towarów i usług służących wykonywaniu przez Wnioskodawcę usług.
W zakresie określenia źródła przychodu z tytułu usług reklamowych z wykorzystaniem wizerunku własnego dziecka oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku ze świadczeniem usług reklamowych.
Wnioskodawca właściwie dokumentuje naliczony przez Hurtownika bonus, wyrażony jako procent łącznej wartości netto zakupów zrealizowanych przez Franczyzobiorców, jako wynagrodzenie za usługi promowania Hurtownika i wystawia faktury VAT na kwotę udzielonego w tej części bonusu ze stawką podatku w wysokości 23%.
Brak stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do ponoszonych przez Wnioskodawcę kosztów usług związanych z marketingiem oraz reklamą oraz opłat licencyjnych
w zakresie udokumentowania zwrotu kosztów nagród rzeczowych i opodatkowania przekazania nagród w ramach akcji promocyjnej/reklamowej/lojalnościowej.
Ustalenie możliwości zwolnienia z opodatkowania dochodu uzyskanego z tytułu dokonania świadczenia wzajemnego - usługi reklamowej (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)