Zmiana statusu przedsiębiorcy ze średniego na dużego w trakcie inwestycji na podstawie wydanej Decyzji o wsparciu nie wpływa na wysokość wskaźnika intensywności pomocy publicznej ani nie ogranicza prawa do kwalifikowania wydatków na używane środki trwałe.
Podatniczka, otrzymując zaliczkę przekraczającą 200 000 zł na sprzedaż gruntów, zobowiązana jest do rejestracji jako czynny podatnik VAT i opodatkowania transakcji, co jednak nie skutkuje utratą statusu rolnika ryczałtowego w zakresie prowadzenia działalności rolniczej.
Zmiana statusu przedsiębiorcy w toku realizacji inwestycji w Polskiej Strefie Inwestycji, po wydaniu decyzji o wsparciu, nie wpływa na wskaźnik intensywności pomocy publicznej ani wysokość przysługującego zwolnienia z podatku CIT, ustalaną na dzień przyznania pomocy.
Osoba pozostająca w związku małżeńskim, której małżonek nie jest pozbawiony praw rodzicielskich ani nie odbywa kary pozbawienia wolności, nie może być uznana za osobę samotnie wychowującą dziecko w rozumieniu art. 6 ust. 4c ustawy o PIT, pomimo faktycznego samotnego wychowywania dziecka.
W zakresie ustalenia, czy: - Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela odbiorcy dywidendy dokonując wypłaty dywidendy na rzecz B i stosując przepisy art. 22 ust. 4-6 CITu, jeżeli wypłata dywidendy nie jest przejawem praktyk stanowiących oszustwo lub nadużycie. - jeżeli B nie jest rzeczywistym właścicielem dywidend a Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego
W zakresie ustalenia, czy: - Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela odbiorcy dywidendy dokonując wypłaty dywidendy na rzecz B i stosując przepisy art. 22 ust. 4-6 CITu, jeżeli wypłata dywidendy nie jest przejawem praktyk stanowiących oszustwo lub nadużycie, - jeżeli B nie jest rzeczywistym właścicielem dywidend a Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Dotyczy ustalenia, czy: - fakt posiadania statusu fundatora Fundacji i członka Zarządu Fundacji przez wspólnika Wnioskodawcy oraz fakt posiadania statusu członka Rady Fundacji przez drugiego wspólnika Wnioskodawcy wyłącza na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych możliwość stosowania przez Wnioskodawcę ryczałtu od dochodów spółek; - świadczenie usług lub dostawa
Zwolnienie przedmiotowe dochodu wydatkowanego na cele statutowe (dobroczynność, wspieranie organizacji dobroczynnych).
Czy w odniesieniu do wydatków poniesionych w 2023 r., będących „kosztami kwalifikowanymi” w rozumieniu przepisów art. 18d ust. 3a u.p.d.o.p., w zeznaniu za rok podatkowy 2023 (tj. za rok podatkowy, w którym poniesiono koszty kwalifikowane), Wnioskodawca będzie mógł dokonać odliczenia kosztów kwalifikowanych jako podatnik posiadający w dniu złożenia tego zeznania status centrum badawczo-rozwojowego,
Dotyczy ustalenia, czy JGD przekształcana w sp. z o. o. będzie uprawniona do korzystania z decyzji o wsparciu wydaną na rzecz JDG, oraz czy zmiana status przedsiębiorcy wpłynie na obowiązki i uprawnienia określone w decyzji o wsparciu
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dotyczy prawa do korzystania ze zwolnienia określonego w art. 113 ust. 1 ustawy z tytułu świadczenia usług weterynaryjnych przy równoczesnym prowadzeniu działalności rolniczej jako podatnik VAT czynny.
Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w trakcie realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu nie wpłynie zarówno na prawo do uznawania wydatków na używane środki trwałe jako kwalifikowane, jak również na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych
Czy otrzymanie przez Spółkę Decyzji o wsparciu i ponoszenie kosztów związanych z realizacją inwestycji, w okresie, w którym Spółka pozostaje członkiem Podatkowej Grupy Kapitałowej , w sytuacji, gdy faktyczne korzystanie ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP, nastąpi po zakończeniu funkcjonowania PGK, stanowi naruszenie warunków funkcjonowania PGK zawartych
Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w trakcie realizacji inwestycji na podstawie DoW 1 i DoW 2 nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji nowej inwestycji?
Prowadzenie działalności na terenie SSE a: możliwość opodatkowania podatkiem liniowym dochodów uzyskiwanych z prowadzonej działalności gospodarczej w sytuacji otrzymania decyzji o wsparciu, wpływ zmiany statusu Wnioskodawcy z małego na średniego przedsiębiorcę na wskaźnik pomocy, ustalenie podstawy daniny solidarnościowej.
Czy powstała w wyniku przekształcenia Prosta Spółka Akcyjna będzie mogła być opodatkowana ryczałtem od dochodów spółek od dnia powstania w wyniku przekształcenia? Czy Prosta Spółka Akcyjna będzie traktowana jako podatnik rozpoczynający prowadzenie działalności, w związku z czym będzie mogła stosować stawkę określoną w art. 28o ust. 1 pkt 1 - tj. 10% podstawy opodatkowania?
1. Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu będzie miała wpływ na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a więc jednocześnie na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji wskazanej inwestycji? 2. W przypadku uznania stanowiska
Brak wpływu zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Brak wpływu zmiany statusu Spółki ze średniego na dużego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.