Dotacja oświatowa przyznana na wynagrodzenie organu prowadzącego przedszkole, stanowi przychód z działalności gospodarczej i podlega opodatkowaniu stawką 3% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. e ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Wypłata wyrównania dotacji oświatowej dokonana po upływie roku budżetowego nie stanowi dotacji w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, i jako taka nie korzysta ze zwolnienia podatkowego, lecz podlega opodatkowaniu jako przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej.
Środki wypłacone jednostce edukacyjnej jako wyrównanie dotacji oświatowej po zamknięciu roku budżetowego nie uznaje się za dotację w rozumieniu art. 126 ustawy o finansach publicznych i nie korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych, stając się opodatkowanym przychodem z działalności gospodarczej.
Świadczenie przez podmiot usług w zakresie udostępniania personelu do opieki nad dziećmi do lat 3 w placówkach klientów, bez statusu i rejestracji jako podmiot prowadzący placówki opiekuńcze, nie kwalifikuje się do zwolnienia z podatku VAT przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 24 ustawy o VAT.
Ulgę rehabilitacyjną w podatku dochodowym odlicza się jako różnicę między wydatkami na rehabilitację a ich zwrotem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, niewliczając świadczeń i dopłat niezwiązanych bezpośrednio z kosztami rehabilitacyjnymi.
Środki wypłacone po roku budżetowym jako wyrównanie zaniżonych dotacji oświatowych nie są dotacjami w rozumieniu przepisów o finansach publicznych i w związku z tym podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym jako przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej.
Wynagrodzenie organu prowadzącego niepubliczne przedszkole, pokryte dotacją oświatową, stanowi przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, który może być opodatkowany ryczałtem w wysokości 3% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. e ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, jeśli nie występują przesłanki wyłączające tę formę opodatkowania.
Wydatki poniesione na specjalistyczne terapie rehabilitacyjne oraz zakup sprzętu pomocniczego mogą być odliczone w ramach ulgi rehabilitacyjnej, jeśli niepełnosprawność datuje się przed formalnym orzeczeniem, a zakup przysługuje na indywidualny sprzęt ułatwiający czynności życiowe.
Wydatki ponoszone na czesne w prywatnym przedszkolu terapeutycznym mogą być odliczone w ramach ulgi rehabilitacyjnej, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jednak wydatki na siłownię i diagnostykę autyzmu wykraczają poza katalog wydatków uprawniających do tej ulgi.
Wynagrodzenie dyrektorów przedszkola pokryte dotacją podlega opodatkowaniu liniowemu, a nie ryczałtowi ewidencjonowanemu, natomiast inne części dotacji, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o PIT, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania.
Możliwość opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla dotacji przeznaczonej na wynagrodzenie dyrektora przedszkola oraz dla pozostałych przychodów uzyskiwanych z tytułu prowadzenia przedszkola czyli opłat wnoszonych przez rodziców - czesnego.
W zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania darowizn pieniężnych.
Określenie stawki ryczałtu dla przychodów z tytułu wynagrodzenia dyrektora placówki oraz z tytułu świadczonych na rzecz placówki usług przewozu uczniów, pokrytych środkami z dotacji oświatowej.
Ustalenie, czy uzyskane przez Fundację darowizny pieniężne będą wolne od podatku zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w tej części, w której zostaną przekazane w drodze darowizny pieniężnej na rzecz Diecezji
Zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne i Ordynacja podatkowa – korekta zeznań podatkowych – zmiana stawki ryczałtu (dyrektor przedszkola).
Opodatkowanie wynagrodzenia pokrytego środkami z dotacji stawką ryczałtu 3%.
Ustalenie stawki ryczałtu (wynagrodzenie dyrektora przedszkola pokrytego dotacją).
Możliwość opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu dotacji w części przeznaczonej na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą w postaci niepublicznego przedszkola i pełniącej jednocześnie funkcję dyrektora tej placówki w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3%.