Zwrot nabycia przedsiębiorstwa w spadku przez zstępnych zmarłego podlega zwolnieniu z podatku od spadków i darowizn na podstawie art. 4a ustawy bez konieczności prowadzenia przedsiębiorstwa przez dwa lata, przy spełnieniu wymogu zgłoszenia nabycia w terminie sześciu miesięcy, co podlega zgłoszeniu na formularzu SD-Z2.
Grunty, budynki i budowle uznaje się za związane z działalnością gospodarczą, jeżeli są w posiadaniu przedsiębiorcy, stanowią składnik jego przedsiębiorstwa i funkcjonalnie powiązane z prowadzoną działalnością, uwzględniając nie tylko posiadanie, lecz także status podatnika oraz sposób wykorzystania. Literalne rozumienie jest niewystarczające, gdyż prowadzi do nadmiernego opodatkowania.
Status mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy dla celów art. 11q ust. 3a pkt 1 ustawy o CIT ustala się wyłącznie na podstawie danych podatnika sporządzającego dokumentację cen transferowych, bez uwzględnienia danych podmiotów powiązanych. Jednocześnie, status powinien być określany na podstawie wyników z ostatniego roku podatkowego, wbrew stanowisku o wyłącznym odniesieniu do roku obowiązku
Wartość początkową środków trwałych nabytych w drodze spadku należy określać według ich wartości rynkowej z dnia nabycia spadku, bez kontynuacji odpisów amortyzacyjnych, zgodnie z art. 22g ust. 1 pkt 3 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Podleganie ubezpieczeniom społecznym - umowa zlecenia z żoną w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej.
Koszty zagranicznych diet w działalności gospodarczej związanej z transportem drogowym, pod pewnymi warunkami, mogą stanowić koszt uzyskania przychodu, ograniczone jednak do poziomu diet przysługujących pracownikom, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 52 ustawy PIT.
Podmiot, który przekracza ustawowy próg wartości transakcji jednorodnych i ponosi stratę podatkową, jest zobowiązany do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych. Mały przedsiębiorca może skorzystać z uproszczeń w dokumentacji, obejmujących brak obowiązku analizy porównawczej lub zgodności.
Przychody uzyskane z umowy zlecenia zawartej przed rozpoczęciem działalności gospodarczej, które nie obejmują działalności objętej zadaniami gospodarczymi, kwalifikują się jako działalność wykonywana osobiście i mogą korzystać z "Ulgi dla młodych" w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 148 ustawy o PIT. Przychody te nie są przyporządkowane do działalności gospodarczej w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 3."
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych, o ile nie przekraczają one poziomu diet ustalonych dla pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami ministerialnymi oraz są ponoszone w celu uzyskania przychodów.
Ustalenie obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej.
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
1. Czy działalność Wnioskodawcy polegająca na projektowaniu i produkcji maszyn podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2018 r., a w konsekwencji Wnioskodawcy przysługuje prawo do skorzystania z odliczenia w ramach tzw. ulgi
1. Czy działalność Wnioskodawcy polegająca na projektowaniu i produkcji maszyn podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2018 r., a w konsekwencji Wnioskodawcy przysługuje prawo do skorzystania z odliczenia w ramach tzw. ulgi
Czy status mikro/małego przedsiębiorcy na potrzeby zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 11q ust. 3a pkt 1 w zw. z art. 11q ust. 3b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy ustalić jedynie w oparciu o dane Oddziału, tj. bez uwzględniania danych Centrali.
Koszty uzyskania przychodów - zakup i utrzymanie konia, zapłata gotówką ponad 15 tys. zł.
Niepodleganie obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym przez okres 6 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej.
W zakresie ustalenia: 1. Czy działalność Spółki polegająca na tworzeniu oprogramowania w ramach Projektów wdrożeniowych oraz w ramach Projektów własnych stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, która uprawnia Spółkę do korzystania z ulgi, o której mowa w art. 18d ustawy o CIT. 2. Czy jeżeli w pierwszym roku podatkowym Spółki, trwającym do dnia 31 grudnia 2023
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ustalenie prawa do opłacania składek na ubezpieczenia społeczne od zadeklarowanej kwoty, nie niższej niż 30 % kwoty minimalnego wynagrodzenia z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej
Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w trakcie realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu nie wpłynie zarówno na prawo do uznawania wydatków na używane środki trwałe jako kwalifikowane, jak również na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych
Czy dla określenia maksymalnej puli pomocy publicznej przysługującej w związku z Decyzją, właściwy pozostaje status beneficjenta określony na moment przyznania pomocy publicznej (tj. wydania Decyzji), a w konsekwencji przy kalkulacji dostępnej puli zwolnienia z podatku dochodowego, prawidłowym jest stosowanie wskaźnika maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej dla średniego przedsiębiorcy
Niepodleganie obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym przez okres 6 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej
Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w trakcie realizacji inwestycji na podstawie DoW 1 i DoW 2 nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji nowej inwestycji?