Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego w dokumentach przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej.
Wystawiania, przesyłania oraz przechowywania Faktur elektronicznych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Dopuszczalność przechowywania i archiwizowania faktur i dokumentów zrównanych z fakturami wyłącznie w formie elektronicznej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT z tak przechowywanych dokumentów.
Czy Spółka jako Założyciel Uczelni może wybrać formę opodatkowania ryczałt od dochodów spółek w świetle art. 28j ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych dokumentami przechowywanymi w formie elektronicznej, gdy papierowe i oryginalne zostaną zniszczone.
Prawidłowość sposobu przechowywania faktur w formie elektronicznej, otrzymywanych w formie elektronicznej i papierowej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tych faktur.
Czy w sytuacji poniesienia przez Fundację wydatków spełniających warunki uznania wydatku za koszt uzyskania przychodu, w przypadku których dokumenty księgowe poświadczające ich poniesienie będą przechowywane jedynie w formie elektronicznej, gdy ich wersje fizyczne (papierowe) zostaną zniszczone, Fundacja będzie uprawniona do zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów
Przedstawiony w opisie zdarzenia przyszłego sposób przechowywania Faktur wyłącznie w formie elektronicznej, będzie zgodny z obowiązującymi przepisami dotyczącymi podatku od towarów i usług, w związku z czym zachowają Państwo prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z Faktur, które uprawniają do takiego odliczenia.
Przedstawiony opis zdarzenia przyszłego wskazuje, że wypełnią Państwo, wymienione w art. 112a ustawy, warunki przechowywania otrzymanych Faktur dokumentujących zakup towarów i usług. Wypełnią Państwo również wymogi wskazane w art. 106m ustawy, odnośnie zabezpieczenia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności Faktur, które będą przechowywane wyłącznie w wersji elektronicznej, a
Prawo do przechowywania Dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej, zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego z ww. Dokumentów oraz uznanie, że momentem powstania prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur otrzymanych bezpośrednio przez Usługodawcę jest dzień wpływu faktury zakupowej do Usługodawcy.
Skoro elektroniczna forma przechowywania dokumentów, zapewni autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność, a także umożliwi dostęp do tych dokumentów, na żądanie, odpowiednim organom wskazanym w art. 112a ust. 4 ustawy, to opisany sposób archiwizowania będzie zgodny z powołanymi przepisami.
Dotyczy prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT, jeżeli będą one przechowywane wyłącznie w formie elektronicznej, zgodnie z procedurami przedstawionymi we wniosku o interpretację, przy założeniu, że spełnione zostaną warunki do odliczenia podatku VAT, o których mowa w art. 86 ustawy o VAT.
Czy w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1406 ze zm.), w związku z art. 9 ust. 1 tejże ustawy, prawidłowe będzie działanie Wnioskodawcy polegające na obniżeniu podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych o koszty uzyskania przychodów rozpoznawane na podstawie wydatków/kosztów ujętych w księgach rachunkowych
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości archiwizowania dokumentów księgowych wyłącznie w formie elektronicznej oraz braku wpływu takiego sposobu archiwizowania na prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z tych dokumentów księgowych.
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur (w tym faktur korygujących) otrzymanych w formie papierowej, a przechowywanych w formie elektronicznej.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych skanami faktur przechowywanymi w formie elektronicznej
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych skanami faktur przechowywanymi w formie elektronicznej
W zakresie: • możliwości przechowywania otrzymywanych w formie papierowej faktur zakupowych potwierdzających nabycie towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności opodatkowanych, wyłącznie w formie elektronicznej w ramach opracowanej przez Wnioskodawcę procedury i niszczenie papierowych oryginałów; • prawa do odliczenia z faktur przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej zgodnie
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych elektronicznie za pomocą wersji PDF lub JPG.
Zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z Dokumentów przechowywanych w formie elektronicznej w sytuacji wystąpienia przypadków zniszczenia/zagubienia oryginałów Dokumentów.
Zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z Dokumentów przechowywanych w formie elektronicznej w sytuacji wystąpienia przypadków zniszczenia/zagubienia oryginałów Dokumentów.
Przechowywanie faktur i dokumentów zrównanych z fakturami, dotyczących wydatków pracowniczych, wyłącznie w formie elektronicznej oraz zachowania prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z nich wynikającego.
Zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanych faktur papierowych w przypadku zmiany ich formy z papierowej na elektroniczną oraz w przypadku konwersji na format pdf faktur otrzymanych elektronicznie, zachowanie prawa do zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w przypadku zmiany Dokumentów Wspierających otrzymanych w formie papierowej na elektroniczną oraz
Możliwość przechowywania dokumentów księgowych (faktur, a także paragonów i dokumentów spełniających definicję faktury), dających prawo odliczenia podatku naliczonego, wyłącznie w formie cyfrowej/elektronicznej oraz niszczenie papierowych oryginałów po ich zaksięgowaniu.