Podatnik, będący jednostką samorządu terytorialnego, wykonującą zadanie własne w postaci przebudowy drogi publicznej, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu towarów i usług, gdyż inwestycja ta nie służy czynnościom opodatkowanym VAT.
Z zastosowania preferencyjnej stawki VAT 0% na drukarki i skanery 3D skorzystać można jedynie przy łącznym spełnieniu warunków formalnych przewidzianych w art. 83 ust. 14 ustawy o VAT. Brak wymaganych dokumentów skutkuje koniecznością stosowania stawki standardowej.
Powiat, jako organ władzy publicznej, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT związanego z realizacją projektów przy użyciu środków unijnych, jeśli działalność ta mieści się w zakresie zadań publicznoprawnych. Wydatki niepowiązane z działalnością opodatkowaną nie dają podstaw do odliczenia podatku.
Działalność Powiatu, realizującego inwestycję w ramach zagospodarowania poscaleniowego, nie prowadzi do prawa obniżenia podatku należnego o naliczony VAT, gdyż efekty inwestycji nie służą czynnościom opodatkowanym zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Darowizna lokalu użytkowego nr ... przez Powiat na rzecz Gminy ... nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ust. 2 ustawy o VAT i nie podlega opodatkowaniu tym podatkiem, z uwagi na brak przysługującego Powiatowi prawa do odliczenia podatku naliczonego przy jego nabyciu.
Powiat, realizując zadania publiczne w zakresie budowy dróg lokalnych, nie działa jako podatnik w rozumieniu art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, co wyklucza możliwość odliczenia podatku naliczonego VAT, gdyż inwestycja nie będzie wykorzystywana do działalności opodatkowanej.
Województwo, realizując projekt inwestycji drogowej, nie działa jako podatnik VAT, co wyłącza możliwość odliczenia podatku naliczonego związanego z zakupem towarów i usług nieużywanych do czynności opodatkowanych, zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług.
Świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za wynagrodzeniem wypłacanym na podstawie umów z powiatem lub stowarzyszeniem, które nie przewidują ponoszenia ryzyka ekonomicznego ani samodzielności gospodarczej, nie stanowi opodatkowanej działalności gospodarczej na gruncie ustawy o VAT.
Obowiązek podatkowy z tytułu wadium przekształconego w zaliczkę na poczet ceny nieruchomości powstaje w momencie wygrania przetargu i podpisania protokołu przetargowego, co należy traktować jako część zapłaty przed dostawą towaru, zgodnie z art. 19a ust. 8 ustawy o VAT.
Sprzedaż działki gruntowej nr 1, niezabudowanej obiektami będącymi własnością podatnika, nie korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 i 2 ustawy, gdyż jest uznana za teren budowlany, a warunki zwolnienia z uwagi na wcześniejsze nabycie i wykorzystanie nie są spełnione.
Sprzedaż niezabudowanych działek ewidencyjnych, stanowiących grunty przeznaczone w planie zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, nie korzysta ze zwolnienia z VAT, gdyż stanowią one tereny budowlane oraz są użytkowane do działalności opodatkowanej.
Transakcja zamiany działki ewidencyjnej nr 1 przez Powiat, jako teren zamknięty i uznawany za teren budowlany, podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Zwolnienie z opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT jest niedopuszczalne.
Sprzedaż nieruchomości, będącej przedmiotem wcześniej ustanowionego prawa użytkowania wieczystego, na rzecz jej użytkownika wieczystego ustanowionego przed 1 maja 2004 r., nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT.
Powiat realizując projekt ze środków unijnych na rzecz cyberbezpieczeństwa nie działa w charakterze podatnika podatku VAT, gdyż projekt ten nie służy działalności gospodarczej ani nie generuje dochodu opodatkowanego VAT. Wobec braku związku z czynnościami opodatkowanymi, Powiat nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego z tego tytułu.
Prawidłowe udokumentowanie sprzedaży usług gastronomicznych i cateringowych świadczonych przez jednostkę samorządową wymaga, by paragony fiskalne były fizycznie przekazywane nabywcom. Samo umożliwienie odbioru paragonów w punkcie stacjonarnym nie spełnia wymogów art. 111 ust. 3a UoVAT, co czyni praktykę ich niszczenia po niezaschnięciu za nieprawidłową, w świetle obowiązków ewidencyjnych określonych
Zwolnienie od podatku od towarów i usług dla dzierżawy obwodów łowieckich.
Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do zmniejszenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu budowy drogi wojewódzkiej.
Brak prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup usług związanych z realizacją zadana.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją inwestycji.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na Inwestycję polegającą na budowie budynku użyteczności publicznej.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług sprzedaży nieruchomości gruntowej składającej się działki na rzecz użytkownika wieczystego.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług sprzedaży nieruchomości gruntowej na rzecz użytkownika wieczystego.