Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych związanych z realizacją Zadania przy zastosowaniu preproporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w związku z § 3 ust. 2 Rozporządzenia, a następnie proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.
Konieczność korekty podatku naliczonego, gdy posiadany węgiel nie będzie wykorzystany do czynności opodatkowanych, a będzie przekazywany osobom uprawnionym jako pomoc rzeczowa.
Wyłączenie od opodatkowania VAT świadczonych przez Gminę czynności wykonywanych za pośrednictwem Szkół, Przedszkoli i Domu Pomocy Społecznej i tym samym nieuznania Gminy w tym zakresie za podatnika VAT.
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej opodatkowania świadczeń realizowanych przez Gminę po wyroku sądu NSA
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu, braku opodatkowania środków pieniężnych związanych z egzekucją świadczeń alimentacyjnych oraz nienależnie pobranymi świadczeniami rodzinnymi i zasiłkami z pomocy społecznej.
Wskazane przez Wnioskodawcę środki pieniężne stanowiące nienależnie pobrane świadczenia wychowawcze, świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego, nie stanowią wynagrodzenia za świadczenie usług podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdyż nie mieszczą się zakresie czynności wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Tym samym stanowisko Wnioskodawcy
Brak uznania usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu; Brak opodatkowania podatkiem VAT dochodów z tytułu wpływów: - od dłużników alimentacyjnych zaległości z tytułu funduszu alimentacyjnego, zaległości z tytułu zaliczek alimentacyjnych, - za wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny,
Opodatkowanie świadczonych przez Ośrodek Pomocy Społecznej usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych.
Wyłączenie od opodatkowania VAT świadczonych przez Gminę czynności wykonywanych za pośrednictwem Szkół, Przedszkoli i Domu Pomocy Społecznej, i tym samym nieuznania Gminy w tym zakresie za podatnika VAT.
Wyłączenie z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy świadczonych przez Gminę za pośrednictwem MGOPS usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług opiekuńczych wykonywanych przez Gminę oraz sposobu ich dokumentowania.
Umorzenie na podstawie wydanej przez Wnioskodawcę decyzji administracyjnej kwoty nienależnie pobranych świadczeń z pomocy społecznej osobie, która otrzymała te świadczenia stanowi dla Niej przychód, jednakże zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W zakresie sposobu dokumentowania rozliczeń pomiędzy jednostkami oświatowymi świadczącymi usługi dożywiania dzieci na podstawie umowy zawartej z GOPS.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania, że usługi świadczone przez Gminę za pośrednictwem MOPS (prowadzenia i zapewniania pobytu w mieszkaniach chronionych; organizowania usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych usług opiekuńczych, w miejscu zamieszkania beneficjenta; kierowania do Miejskiego Domu Pomocy Społecznej; zapewniania posiłków na rzecz osób potrzebujących) podlegają wyłączeniu z
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu, braku opodatkowania środków pieniężnych związanych z egzekucją świadczeń alimentacyjnych oraz nienależnie pobranymi świadczeniami rodzinnymi i zasiłkami z pomocy społecznej.
Stwierdzenie, czy Dom Pomocy Społecznej musi wystawiać faktury VAT dokumentujące sprzedaż zwolnioną (opłaty wnoszone przez Ośrodki Pomocy Społecznej)
Zwolnienie usług pomocy społecznej świadczonych przez Powiat. Określenie sposobu obciążania najemców kosztami tzw. mediów.
Stwierdzić należy, iż środki finansowe otrzymane przez Wnioskodawczynię, jako prowadzącą Publiczną Szkołę Podstawową na podstawie umowy z jednostką samorządu terytorialnego o prowadzenie szkoły, z Ośrodka Pomocy Społecznej przeznaczone na pokrycie kosztów dożywiania dzieci, są dla Niej przychodem z pozarolniczej działalności, jednakże zwolnionym od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie