Sprzedaż tarcicy z własnego lasu poza działalnością gospodarczą nie jest działalnością rolniczą ani leśną i podlega opodatkowaniu PIT. Koszty przetarcia drewna poniesione przed rozpoczęciem działalności gospodarczej, bez formalnej dokumentacji, nie są uznawane jako koszty uzyskania przychodu.
Dochody z gospodarki leśnej uzyskane ze sprzedaży nieprzerobionego drewna pochodzącego z prywatnego lasu, prowadzonego zgodnie z obowiązującym planem urządzenia, są wyłączone z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy.
Pięcioletni termin, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dla nieruchomości nabytych w drodze spadku, należy liczyć od daty śmierci spadkodawcy, co pozwala na zwolnienie od podatku przy sprzedaży nieruchomości po upływie tego terminu.
Podmiot, realizujący projekt dotyczący ochrony przyrody bez powiązań z opodatkowaną działalnością gospodarczą, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych - sprzedaż udziału w gruntach leśnych otrzymanych w spadku.
Zbycie nieruchomości leśnej nabytej wskutek działu spadku przed upływem pięciu lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została zawarta umowa o częściowy dział spadku.
Przesłanki uprawniające do zastosowania zwolnienia przedmiotowego w związku ze zbyciem działek sklasyfikowanych jako las oraz działek sklasyfikowanych jako grunty orne, grunty rolne zabudowane oraz grunty pod rowami.
Zastosowanie zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przy sprzedaży działki stanowiącej las.
Odpłatne zbycie gruntu leśnego nabytego częściowo w drodze spadku i częściowo w nieodpłatnym dziale spadku oraz możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego z art. 21 ust. 1 pkt 131 z zakupem działki budowlanej i korekta zeznania.
W zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 28 updof do przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości rolnej i leśnej.
Wnioskodawcy przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, w odniesieniu do towarów i usług nabytych w ramach realizacji inwestycji objętych Projektem, w części tego Projektu realizowanej przez Nadleśnictwo, w oparciu o przepis art. 86 ust. 2a ustawy, tj. o podatek naliczony obliczony „prewspółczynnikiem”.
Uznanie Wnioskodawcy za usługodawcę, a zarazem podatnika podatku od towarów i usług uprawnionego do wystawienia kołom łowieckim faktur tytułem świadczenia usług dzierżawy obwodów łowieckich.
w zakresie skutków podatkowych umowy darowizny gruntów wraz z budynkami gospodarczymi oraz wiatami w celu powiększenia gospodarstwa rolnego.
Prawo do odliczenia przez Nadleśnictwo podatku naliczonego na podstawie wyliczonego prewspółczynnika z art. 86 ust. 2a ustawy
Uznanie Powiatu za podatnika z tytułu wydzierżawiania na rzecz koła łowieckiego obwodu łowieckiego i opodatkowanie pobieranego z tego tytułu czynszu dzierżawnego, stawka podatku VAT dla dzierżawy obwodu łowieckiego, opodatkowanie obciążenia koła łowieckiego związanego z nieusprawiedliwionym niezrealizowaniem rocznego planu łowieckiego w wysokości odpowiadającej udziałowi w kosztach ochrony lasu przed
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania odpłatnego zbycia nieruchomości.
W zakresie ustalenia, czy wartość ujawnionych dróg leśnych będzie stanowiła przychód podatkowy Wnioskodawcy
Czy Wnioskodawca zobowiązany był do zapłaty podatku od sprzedanego z własnego lasu drewna?