Osoba fizyczna, która posiada "centrum interesów życiowych" w Holandii, nie podlega polskiemu nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, nawet gdyby przebywała w Polsce krótko. Dochody z działalności w Holandii nie podlegają opodatkowaniu w Polsce.
Dochód uzyskany przez osobę prowadzącą działalność gospodarczą w Polsce z tytułu świadczenia usług na rzecz podmiotu z Holandii podlega opodatkowaniu w Polsce, jeśli osoba ta posiada w Polsce centrum interesów życiowych i nie prowadzi działalności gospodarczej przez zakład w Holandii.
Wnioskodawczyni nie spełnia przesłanek ulgi na powrót przewidzianej w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o PIT, bowiem jej centrum interesów osobistych pozostawało w Polsce w trakcie wykonywania pracy w Holandii.
Przeniesienie miejsca zamieszkania na teren Rzeczypospolitej Polskiej po 31 grudnia 2021 r. przez osobę posiadającą polskie obywatelstwo, która wcześniej nie korzystała z ulgi na powrót, uprawnia do zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile warunki określone w ustawie są spełnione.
Dochód Wnioskodawcy z tytułu świadczenia usług na rzecz holenderskiej spółki podlega opodatkowaniu w Polsce na podstawie miejsca zamieszkania i unikania podwójnego opodatkowania; brak stacjonarnego zakładu Wnioskodawcy w Holandii oraz jego centrum interesów życiowych w Polsce decydują o nieograniczonym obowiązku podatkowym w Polsce.
Dochód Wnioskodawcy, jako rezydenta podatkowego Polski, z tytułu świadczenia usług spawalniczych na rzecz Spółki NL, podlega opodatkowaniu w Polsce, gdyż centrum jego interesów życiowych oraz gospodarczych znajduje się w kraju, a usługi nie są wykonywane poprzez zakład w Holandii.
Dochód uzyskany przez Wnioskodawcę z tytułu świadczenia usług na rzecz Spółki NL podlega opodatkowaniu w Polsce, gdyż posiada on centrum interesów osobistych i gospodarczych w Polsce, niezależnie od długości pobytu w Holandii i braku zagranicznego zakładu.
Opodatkowanie przychodów uzyskanych z tytułu usług świadczonych na rzecz spółki holenderskiej.
Możliwość opodatkowania dochodów z usług na rzecz firmy znajdującej się na terytorium Holandii w Polsce.
Opodatkowanie przychodów uzyskanych z tytułu usług świadczonych na rzecz spółki holenderskiej.
Opodatkowanie przychodów uzyskanych z tytułu usług świadczonych na rzecz spółki holenderskiej.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
W zakresie obowiązku weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela dywidend.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.