Prawo do odliczenia całości kwot podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z zakupem towarów i usług niezbędnych do realizacji projektu, - Sposób dokonania korekty, - Nieuznanie za podstawę opodatkowania otrzymanych środków z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład.
Brak opodatkowania dofinansowania otrzymanego przez gminę na realizację określonych inwestycji w ramach realizacji projektu.
Czy środki finansowe otrzymane z NCBR na podstawie umowy o dofinansowanie Projektu będą stanowiły podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług, zgodnie z art. 29a ust. 1, jako zapłata, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej?
Czy otrzymane środki finansowe na realizację Projektu stanowią subwencję, dotację lub jakąkolwiek inną dopłatę do ceny stanowiąca podstawę opodatkowania?
1) zwolnienia z opodatkowania otrzymanej przez Spółkę dotacji na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT; 2) wyłączenia wydatków/kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dotacji z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT.
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT oraz braku opodatkowania dotacji.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania dotacji otrzymanych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na sfinansowanie opłat ustalonych w umowach leasingu dotyczących nowych pojazdów wykorzystujących do napędu energię elektryczną oraz uznania kwot netto opłat związanych z umową leasingu pojazdów elektrycznych sfinansowanych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska
Zaliczenie do podstawy opodatkowania w przypadku świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców wyłącznie wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców w związku z realizacją projektu pomniejszonych o kwotę podatku należnego.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania z tytułu dostawy towarów w postaci kwartalnika.
Nieuznanie Gminy za podatnika podatku VAT, brak opodatkowania dotacji otrzymanej z WFOŚiGW na realizację zadania, brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. zadania.
Możliwość opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3%. przychodów uzyskiwanych z tytułu wynagrodzenia za pełnienie funkcji dyrektora szkoły, pokrytego ze środków dotacji oświatowej.
‒ Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT dotacji uzyskanej w ramach realizacji zadania pn. „...” z WFOŚiGW na demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest, ‒ brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupu towarów i usług otrzymywanych w związku z realizacją ww. zadania.
Podstawa opodatkowania z tytułu czynności wykonywanych w związku z realizacją Projektu
Podstawa opodatkowania z tytułu czynności wykonywanych w związku z realizacją Projektu
Brak opodatkowania dotacji przeznaczonych na realizację Zadania 1 oraz Zadania 2, brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymanych od Wykonawców w związku z realizacją Zadania 1 i Zadania 2.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem VAT dotacji otrzymanej na usunięcie azbestu, sposób wyliczenia kwoty podatku należnego od dotacji, prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego.
• Nieujmowanie w podstawie opodatkowania podatkiem VAT Dotacji celowych uzyskanych na realizację przedsięwzięcia, • zakres prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z organizacją przedsięwzięcia, • korekta kwoty podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z organizacją przedsięwzięcia.
Niepodleganie opodatkowaniu refundacji kosztów na realizację Operacji, brak prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją ww. Operacji.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT otrzymanej w ramach Projektu dotacji oraz potencjalnego dofinansowania. Prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupów realizowanych w ramach Projektu.