Dotyczy ustalenia, czy: - niezamortyzowana wartość początkowa likwidowanych Maszyn objętych Etapem_1 stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodów; - niezamortyzowana wartość początkowa likwidowanych Maszyn objętych Etapem_2 może zostać zaliczona przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów; - niezamortyzowana wartość początkowa likwidowanych Maszyn objętych Etapem_2 podlega uwzględnieniu
1. Uznanie za podatnika podatku VAT w związku ze sprzedażą zdemontowanych metalowych elementów (zakwalifikowanych jako złom) uzyskanych w wyniku likwidacji drobnego wyposażenia wykorzystywanego do działalności niepodlegającej VAT. 2. Uznanie za podatnika podatku VAT w związku ze sprzedażą zdemontowanych metalowych elementów (zakwalifikowanych jako złom) uzyskanych w wyniku likwidacji drobnego wyposażenia
Uznanie, że sprzedaż Złomu przez Gminę będzie stanowić czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
Opodatkowanie czynności sprzedaży materiałów pochodzących z rozbiórek nawierzchni drogowych.
Uznanie wartości sprzedaży złomu za czynność, w związku z którą przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego oraz ustalenie czy obrót z tytułu sprzedaży złomu powinien być uwzględniany w liczniku oraz mianowniku współczynnika proporcji wyliczanego na podstawie przepisu art. 90 ust. 3 ustawy
Opodatkowanie otrzymanej dotacji oraz prawo do odliczenia podatku z tytułu zakupu towarów i usług sfinansowanych otrzymaną dotacją.
Opodatkowanie otrzymanej dotacji oraz prawo do odliczenia podatku z tytułu zakupu towarów i usług sfinansowanych otrzymaną dotacją.
Ustalenie wartości początkowej środka trwałego. Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wartości złomowanych środków trwałych wg ich ceny nabycia.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedawanych towarów o symbolu PKWiU 24.33.11.0 na zasadzie mechanizmu odwrotnego obciążenia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedawanych towarów o symbolu PKWiU 24.10.31.0 na zasadzie mechanizmu odwrotnego obciążenia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy.
Podatek od towarów i usług w zakresie: opodatkowania nabycia przez Wnioskodawcę towarów będących odpadami tworzyw sztucznych (PKWiU 38.11.55.0) bądź surowcem wtórnym z tworzyw sztucznych w postaci granulatu; opodatkowania sprzedaży surowców tworzyw sztucznych w postaci granulatu powstałego z przemiału odpadów tworzyw sztucznych i opodatkowania sprzedaży zakupionego wcześniej poza granicami kraju przemiału
dokumentowanie jedną fakturą dostaw, w stosunku do których Wnioskodawca ma obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia oraz dostaw, w stosunku do których Wnioskodawca ma obowiązek naliczyć i wykazać podatek VAT z odpowiednią stawką
1. Czy Wnioskodawca, jako sprzedawca towarów wyszczególnionych w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, winien traktować jako podatnika VAT w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 7 tej ustawy, także nabywców, u których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ww. ustawy? 2. Czy w transakcjach dostawy towarów, gdzie stroną jest nabywca, u którego sprzedaż jest zwolniona od podatku na
Opodatkowanie kosztów usług transportu w związku ze sprzedażą wyrobów objętych od dnia 1 października 2013 r. opodatkowaniem na zasadzie odwrotnego obciążenia.
Czy ujmując sprzedaż złomu w liczniku i mianowniku Wnioskodawca prawidłowo wyliczył proporcję odliczenia podatku naliczonego
Czy opisany sposób fakturowania, tj. wystawienie faktur ze stawką i kwotą NP (co oznacza, że sprzedaż nie podlega opodatkowaniu) oraz adnotacją odwrotne obciążenie jest prawidłowy, czy też właściwe będzie zastosowanie stawki podstawowej VAT, tj. 23%?
Czy przychód Wspólnoty Mieszkaniowej ze sprzedaży złomu pochodzącego ze zdemontowanych części instalacji centralnego ogrzewania kształtuje dochód z gospodarki zasobami mieszkaniowymi zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy przy sprzedaży wyrobów ze złota wytworzonych we własnym zakresie (zakład złotniczo -jubilerski) ze skupionego od ludności oraz przekazanego z lombardu (nieodebrany zastaw) złomu złota, a także odnowionej biżuterii ze złota (zastawionej i nieodebranej przez zastawiającego) należy stosować stawkę podstawową podatku VAT 23% (zasady ogólne)?
Czy w obowiązującym stanie prawnym sprzedaż złomu złota na rzecz podatników, o których mowa w art. 15 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), powinna być opodatkowana zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy, tj. bez podatku naliczonego i z adnotacją na fakturze odwrotne obciążenie?
Czy w stosunku do sprzedaży złomu złota osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej nie można zastosować art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług i należy taką dostawę opodatkować stawką podstawową podatku VAT, tj. 23% (zasady ogólne)?
W którym momencie (miesiącu) powstaje obowiązek podatkowy, czy jest to data odbioru tych towarów zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy o VAT, czy data wystawienia faktury przez kontrahenta, czy może data otrzymania tej faktury?
Czy dostawa dokonywana przez Spółkę na rzecz Mennicy winna podlegać tzw. odwrotnemu obciążeniu, czy też być opodatkowana na zasadach ogólnych (fakturą VAT ze stawką 23% wystawioną przez Spółkę)?
zaklasyfikowanie towarów jako złom oraz rozliczenie podatku VAT z tytułu dostawy złomu przez nabywcę towaru