Uznanie opisanej usługi jako restauracyjnej lub cateringowej, miejsce jej opodatkowania oraz możliwość opodatkowania tej usługi stawką w wysokości 0%.
W odniesieniu do opisanych we wniosku Wierzytelności, Wnioskodawca nie będzie nabywał wierzytelności trudnych, o których mowa w wyroku TSUE w sprawie C-93/10 i w związku z tym nabycie przedmiotowych Wierzytelności będzie stanowiło odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, a tym samym będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 5 ust. 1 tej ustawy.
Podmiotem, który dokonuje wypłat z tytułu zakupu usługi przelotu jest Wnioskodawca który dokonuje płatności za usługę przelotu. Tym samym, na Wnioskodawcy ciąży obowiązek poboru w dniu dokonania wypłaty zryczałtowanego podatku od tych wypłat na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 4 updop, tj. w wysokości 10% przychodów (za wyjątkiem przypadku określonego w art. 26 ust. 1d updop). Obowiązek ten może zostać
obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłaconej należności z tytułu zakupu usługi przelotu za pośrednictwem zagranicznego agenta (pośrednika) w sytuacji nieuzyskania certyfikatu rezydencji przewoźnika
obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłaconej należności z tytułu zakupu usługi przelotu u przewoźnika węgierskiego w sytuacji nieuzyskania certyfikatu rezydencji tego przewoźnika
obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłaconej należności z tytułu zakupu usługi przelotu u przewoźnika irlandzkiego w sytuacji nieuzyskania certyfikatu rezydencji tego przewoźnika