Wypłata przez spółkę farmaceutyczną rabatów pośrednich aptekom, za pośrednictwem sieci aptecznych, uprawnia do obniżenia podstawy opodatkowania VAT i podatku należnego zgodnie z art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy; kluczowy jest moment rzeczywistej wypłaty premii. Samo przyznanie rabatów nie wymaga wystawienia faktur korygujących.
Udzielenie przez pośrednika w przewozie osób rabatu partnerowi udzielającemu zniżki dla pasażera, uwzględnionego na fakturze VAT, uprawnia do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu cyklicznych opłat serwisowych, zgodnie z art. 29a ust. 7 pkt 2 lub ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT.
Brak obowiązków związanych z rozliczeniem podatku VAT z tytułu wypłaty środków Cashback na rzecz klientów.
Sposób dokumentowania otrzymywanych przez Wnioskodawcę od kontrahenta premii pieniężnych za osiągnięcie określonych umową obrotów kwartalnych.
Czy Spółka prawidłowo klasyfikuje premie pieniężne udzielane kontrahentom jako rabaty zmniejszające ceny towarów, powodujące zmniejszenie obrotu oraz podstawy opodatkowania?Czy przyjęty przez Spółkę sposób kwartalnego korygowania ceny towarów poprzez wystawianie zbiorczej faktury korygującej w ostatnim dniu danego kwartału jest prawidłowy?
Czy potraktowanie noty jako rabatu z tytułu dokonanego importu jest prawidłowe?
Czy wypłata premii pieniężnej z tytułu zakupu towarów na ustalonym poziomie oraz niezaleganiu z płatnościami wobec dystrybutora (klienta Strony) stanowi wynagrodzenie za świadczone usługi w rozumieniu art. 8 ust 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) albo rabat w rozumieniu art 29 ust. 4 w/w ustawy.